Toto prestižní ocenění, které uděluje časopis „Engine Technology International“, opět získal v kategorii motorů o objemu 1,4 – 1,8 l benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním a turbodmychadlem, který byl vyvinut ve spolupráci skupin PSA Peugeot Citroën a BMW Group.

Cena je určena konkrétně pro verzi 200 k, kterou jsou vybaveny modely Peugeot RCZ, 308 CC a 308 GTi a Citroën DS4 a DS5. Motor nabízí výkon 147 kW a točivý moment 275 Nm. Emise CO2 činí u vozů Peugeot RCZ a Citroën DS5 115 g/km.

Benzínový motor 1,6 l Turbo je nejsilnějším z řady motorů o objemu 1,4 l a 1,6 l o výkonech 95 – 200 k.

 

Tato kategorie motorů využívá nejmodernější technologické novinky: přímé vstřikování u verze s turbodmychadlem, proměnlivý zdvih válců, olejové čerpadlo s řízeným průtokem a vodní pumpu pracující jen v nezbytných případech. Výsledkem je úspora paliva a emisí oproti předchozí generaci o přibližně 10 %.

Benzínovými motory o obsahu 1,6 a 1,4 l je vybaveno téměř 75 % všech vozů Peugeot a Citroën. Motor 1,6 l se používá především u vozů Peugeot 308, 3008, 5008, 508 a Citroën C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso a C5, DS3, DS4 a DS5.

Tisková zpráva/-PS-

Čtěte také: Motor 1,0 Ecoboost vyhrál anketu: „International Engine of the Year 2012“