Mercedes-Benz při omlazování svého sedanu vyšší střední třídy, modelu E, přistoupil k poměrně razantním změnám vzhledu i techniky. Novinka nabídne řešení, která dříve využívala pouze luxusní třída S.

Co se vzhledu faceliftovaného éčka týče, nejvýraznější změny se odehrály na přídi. Zde byly dvojité světlomety nahrazeny jednodílnými s částečnou, za příplatek kompletní, LED výbavou. Maska doznala změn ve stylu menší třídy C, u níž všechny výbavy mají klasický gril se třemi lamelami a trojcípou hvězdou na kapotě, kromě Avantgarde, která vyjíždí se dvěma lamelami a velkou hvězdou přímo v masce.

 

Na boku vozu zmizel tradiční „ponton“, tedy zahnutá linka nad zadními koly. Ta byla nahrazena rovným prolisem, který podle značky snižuje celkový profil vozu. V zadní části auta se sahalo hlavně na svítilny, jejichž grafika byla výrazně pozměněna a nyní jsou sestaveny kompletně z LED diod.

Uvnitř vozu se omlazení dočkala také palubní deska, kde byly zahlazeny ostré hrany a zjemnila se většina linek. Nyní působí pracoviště řidiče o poznání útulněji a méně stroze. Mezi centrálními výdechy klimatizace přibyly nové analogové hodiny a mírně pozměněn byl i přístrojový panel.

Podvozek bude mít čtyři základní nastavení – pro základní výbavu a výbavu Elegance dostane nastavitelné odpružení Direct Control laděné na komfortní notu, Avantgarde dostane totéž, avšak snížený o 15 milimetrů a balíčky Sports a AMG Sports získají snížený sportovní podvozek, zatímco modely s vidlicovým osmiválcem budou z továrny vyjíždět na vzduchovém odpružení AIRMATIC.

Většina z osmnácti dostupných motorů doznala lehčích úprav směřujících k větší účinnosti a menší spotřebě paliva. Převodovky budou v nabídce dvě – manuální šestistupňová a automatická sedmistupňová 7G-Tronic. Pro všechny verze se bude standardně montovat stop/start systém.

Samozřejmostí je velmi rozsáhlá nabídka bezpečnostních systémů od detekce jízdy v pruzích, přes parkovací asistent, až po varování a přípravu před kolizí s ostatními účastníky provozu nebo chodci. Všechny verze omlazené třídy E dostanou elektromechanické řízení Direct Steer, které se přizpůsobuje aktuálním podmínkám.

-FM-