Mercedes-Benz S 65 AMG Coupé: nejvyšší model si zaslouží nejlepší motor

Autor: Jan Karlík - 11. 8. 2014


Další pochvala míří do Německa. Mercedes-Benz se stále ještě nebojí velkých motorů, a tak můžeme slavnostně přivítat agregát V12 ve třídě S Coupé. Tento počin má stejně jako v případě S63 (5,5 l, V8 bi-turbo) dostala na starost divize AMG.

Pojďme se ale rovnou podívat na motor. Jak jsme již zmínili výše, jedná se o poctivý dvanáctiválec z dílen AMG o objemu rovných 6,0 litru. Dosahuje maximálního výkonu 463 kW /630 koní spolu s maximálním točivým momentem 1 000 Nm. O dýchání tohoto agregátu se stejně jako u jeho menšího brášky V8 stará dvojice turbodmychadel. Velké kupé s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Maximálka je bežně limitovaná na 250 km/h, ale to nutně není nejvyšší číslice. Za nemalý úplatek Vám AMG posune elektronický omezovač rychlosti. Jak dokumentuje ručička na jednom z obrázků, velké kupé nemá nejmenší problém dostat se až na 300 km/h.

Byť to možná bude znít úsměvně, ani tato verze nemá v rodině automobilky Mercedes-Benz dovoleno při jízdě spořádat i „trávu kolem silnice“. V porovnaní s predchůdcem „žere“ kupé méně o 2,4 l/100 km. Oficiální hodnota je 11,9 l/100 km. Samozřejmě podle  problémové evropské metodiky. Přenos stáda 630 koní mezi prostorem pod kapotou a zadní nápravou zabezpečuje automatická převodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G TRONIC.

S65 AMG Coupé disponuje podvozkem na bázi Magic Body Control: Active Body Control umožňuje protisměrné naklánění v zatáčkách, Road Surface Scan zase rozpoznává zvlněnou vozovku. Doplňkem ke sportovnímu a inteligentnímu odpružení je elektromechanické sportovní řízení s variabilním převodem. Třešničkou na dortě jsou kované disky, za kterými může být za příplatek keramická kompozitní brzdová soustava. Za normálních okolností jde o kompozitní brzdový systém.

Design vnitřku i vnějšku vozu dokonale vystihuje spojení sportovní elegance. Automobil má agresivní sportovní tvary, ale zároveň působí luxusním dojmem, obdoba toho se nachází v interiéru – anatomická sedadla, nicméně s dokonalým designem kůže, která působí jak z toho nejdražšího křesla. Přesně to místo, které má v portfoliu automobilky třídy S Coupé zabírat se tímto modelem podařilo dokonale zaplnit.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru