ME Trucky: Velká cena Turecka (Istanbul Park, 12.5 – 13.5.2012)

Autor: Pavel Srp - 14. 5. 2012


Sobota: Víra v lepší zítřky

Měřený trénink

Do měřené dvacetiminutovky nastoupil David po dvou sedmých časech z volných tréninků. Hned na úvod potvrdil, že jeho postup do super pole bude formalitou, když postupoval jako průběžně šestý. Úvod klání deseti nerychlejších jezdců však bohužel neproběhl ani zdaleka dle představ našeho jezdce. „V některých úsecích auto klouzalo,“ vysvětloval David první kola, po kterých se propadl na deváté místo. Nakonec si o dvě příčky polepšil. „Na podstatné vylepšení nebyl čas. V pohárovém závodě se budu snažit udělat vše pro to, aby se v tomto případě ukázala sedmička jako šťastné číslo.“

Pohárový závod 1

Pohárový závod byl z hlediska Davida Vršeckého především o stálém a nakonec úspěšném souboji o šesté místo, přičemž na pátého Östreicha ztratil náš jezdec nakonec pouhé dvě desetiny. „Výsledek nevypadá na první pohled asi bombasticky, řekl bych ovšem, že jsem v dané konstelaci vytěžil z minima maximum,“ vysvětloval David po dojezdu. „V polovině závodu jsem byl sedmý, ale cítil jsem, že mám na to alespoň o jednu příčku si polepšit.“ Nakonec se tak skutečně stalo, byť paradoxně na úkor do té doby pátého Lachezeho, který byl v posledním kole dlouhý na brzdách a dostal hodiny. „Závod s hendikepem bude v první řadě o pneumatikách. Jezdil jsem konstantní časy, do závodu odstartuji z druhé řady. Mohl by z toho být pohár,“ doufal David v depu.

Pohárový závod 2

A nutno říci, že pohár byl v posledním závodě hodně blízko, neboť David nakonec dojel na čtvrtém místě. „Škoda startu, po kterém se přede mě dostali Östreich s Lackem. Zatímco ostatní auta ke konci vadnou, Buggyra zrychluje, musíme ale udělat něco se začátky závodů,“ konstatoval David po dojezdu. Po většinu závodu držel páté místo, stejně jako v pohárovém závodě mu ovšem vyšel závěr. V jeho průběhu využil tradičně rabiatského útoku Albaceteho na Östreicha. „Říkal jsem si, že Antonio Markuse rozhodí, čehož můžu využít. Nakonec to bezezbytku vyšlo,“ smál se David po dojezdu. „Vzhledem k okolnostem to nebylo špatné, ale věřím, že bude lépe.“

Neděle: Ambice zhatil Reinert

Měřený trénink

Na úvod jedna dobrá a jedna spíše neutrální zpráva. Ta dobrá spočívá v tom, že se srovnání se sobotou dokázal David zrychlit o sekundu. Bohužel, totéž se podařilo i konkurenci, takže z toho nakonec bylo v super pole opět sedmé místo. „Za hodně pozitivní považuji skutečnost, že se nám na základě včerejší analýzy telemetrických dat podařilo najít cestu k podstatnému zrychlení,“ řekl David po dojezdu. Jak vzápětí dodal, změna by se měla projevit především v průběhu závodu. „Jsem si jist, že jsme schopni, na rozdíl od konkurence opakovat časy ze super pole během jízdy.“

Pohárový závod 3

Bohužel Vršeckého tvrzení, že Buggyra není pouze o jediném rychlém kole, se nepodařilo v pohárovém závodě v praxi prokázat. Hned v první zatáčce totiž David inkasoval tvrdou ránu zezadu od německého nováčka Reinerta a závod pro něj předčasně skončil. „Když jsem se dozvěděl, že letos nepojede Uwe Nittel, říkal jsem si, že šampionát bude více o závodění a méně o zbytečných kolizích. Mýlil jsem se,“ přiznal David poté, co se vysoukal z kabiny. „Taky jsem byl kdysi nováčkem, ale nepamatuji si, že bych kvůli přímo nehorázným chybám ničil úsilí lepších a schopnějších. Asi by to chtělo trochu více respektu.“ Podle šéfmechanika, Vojty Loupala, byl závod po ráně a totálně zdevastované pneumatice ztracen. „Bavili jsme se o tom, že kdyby se něco podobného seběhlo v polovině posledního kola, mělo by cenu zkusit silou vůle dojet. V tomto případě ale nebylo co řešit.“

Pohárový závod 4

Výkon z kategorie heroických předvedl v závěrečné jízdě David Vršecký. Ačkoli do závodu s hendikepem startoval z poslední řady, skončil, stejně jako v sobotu na čtvrtém místě. „Škoda, že z toho nebyl pohár,“ litoval David po dojezdu. „Kluci by si ho za fantastický výkon, kterým zprovoznili auto, určitě zasloužili. Snad v Misanu.“

I přes start z poslední řady se David probil již ve čtvrtém kole za třetího Hahna. Poté, co v Istanbulu nepolapitelný obhájce titulu zamířil ke čtvrtému vítězství, byl Vršeckého největším soupeřem v boji o třetí místo Markus Östreich. „Věděl jsem, že mám rychlejší auto. Markus ale dokázal prodat zkušenost, dokonale držel stopu. Opravdu se nedalo nic dělat,“ přiznal David v depu. Zároveň překvapivě ocenil strůjce svého neštěstí Reinerta. „Před závodem se mi přišel omluvit. Věděl jsem, že mi to body nevrátí, ten kluk ale vypadal, že je mu to opravdu líto. Takže jsem mu podal ruku s tím, že to považuji za vyřízené.“

Foto: Buggyra/Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru