ME Trucky 2012, Velká cena Španělska: Jarama, 5.10.-7.10.2012

Autor: Pavel Srp - 7. 10. 2012


Sobota: Risk nebyl zisk!

Na úvodní den závodního víkendu v Jaramě n ebude David Vršecký vzpomínat s dobrými pocity. Jeho snaha vrátit se do boje o celkové třetí místo totiž dostalo povážlivou trhlinu hned v samotném úvodu.

Super pole: Přepis historie

To, že závodní víkend ve slunečné Jaramě nebude ve znamení procházk y růžovým sadem, poznal David hned na konci prvního kola druhého volného tréninku. Z jeho Buggyry totiž začala téct nafta. Bohužel totéž se stalo i v úvodu měřeného tréninku. A čas z úvodního zahřívacího kola, stačil pouze na místo na konci druhé desítky. Od doby zavedení super pole se tak David Vršecký poprvé neprobojoval mezi nejrychlejších deset jezdců. „Zkoušeli jsme dělat úpravy zadní nápravy. Bohužel nám to podruhé prorazilo nádrž,“ vysvětloval David v depu. „Škoda, loni nám podobný riskantní krok přinesl pole position, letos to nevyšlo.“

Druhý jezdec Buggyry Michal Matějovský odvedl v měřeném tréninku slušný výkon. Na jedné z technicky nejnáročnějších tratí zajel patnáctý čas.

Cup race 1: Marná přetlačovaná

Do pohárového závodu startoval David z poslední řady s cílem posunout se na osmé místo, které by mu garantovalo nejlepší výchozí pozici na startu dalšího závodu. V prvním kole se zdálo, že by se nemusel jednat o úkol z kategorie nesplnitelných, když se Davidovi podařil posun na jedenáctou příčku. Záhy ovšem narazil na vyhecovaného domácího borce Javiera Mariezcurrenu. „V Jaramě se těžce předjíždí. A pokud máte před sebou jezdce, který nechce závodit, ale jen blokovat je jakýkoli posun prakticky nemožný. Zvláště pak, když si je jezdec vědom výhod domácího prostředí,“ líčil náš jezdec po závodě. Přesto se několikrát zdálo, že se evidentně rychlejší Vršecký před svého soka přece jen dostane. Pokaždé ovšem přišel účinný blok a bylo po nadějích. „Hodně jsem riskoval, v závěru se to nevyplatilo a šel přede mě Makinen. Raději zapomenout.“

Druhý jezdec Buggyry Michal Matějovský podal opět výkon na hranici svých aktuálních možností. Při svém prvním ostrém startu vsadil na jistotu, v nabité konkurenci dojel patnáctý. „Technický okruh, který mě hodně baví. Cítím, že každé kolo je to lepší. Teď jsem Frankieho šetřil, ale příště mu nic nedaruji,“ tvrdil Michal se smíchem.

Cup race: Jako na ledu

Do závěrečného závodu nastupoval David s vědomím toho, že spravedlnost občas funguje. Mariezcurrena byl nakonec penalizován, náš jezdec tak startoval z výhodnější, vnitřní dráhy. „Jestliže Španělé penalizují na domácím okruhu domácího jezdce, o něčem to vypovídá. Snad auto neutrpělo při střetech s ním výraznější újmu,“ doufal David před startem.

Hned na úvod se dostal přes těžkou překážku jménem Mika Makinen a byl desátý. Tím však výčet pozitiv tohoto závodu končí. „Najednou to začalo strašně klouzat. Chvílemi jsem si připadal, jako k dysi v Německu na závodě motokár na ledové ploše,“ hodnotil evropský exšampión chování svého vozu. „Dojel jsem silou vůle, bod je pořád lepší, než nula.“ Diagnostikovat příčinu chování svého stroje si ovšem po dojezdu netroufal. „Možná je to po ranách od Javiera. Teď ale nechci nic komentovat.“

Slušně si vedl Michal Matějovský, kterého od elitní desítky dělily pouze dvě příčky. Podle jeho slov mu technický okruh vyhovoval a každým kolem se cítil jistěji.

Neděle: Z minima maximum

Po nevydařené sobotě nastupoval David do druhého dne závodního víkendu s předsevzetím rychle zapomenout. Jak tomu však bývá často zvykem, zatímco člověk míní, okolnosti mění.

Super pole: Návrat ke starým pořádkům

Do měřeného tréninku nastoupil David s jasnou představou pokud možno co nejrychlejšího postupu do super pole, což se brzo stalo realitou. „Auto bylo po včerejším střetu s Mariezcurrenou poškozené, z čehož pramenila jeho horší ovladatelnost, teď se zdá být všechno v pořádku,“ řekl David spokojeně po první číst tréninku, ve které zajel šestý nejrychlejší čas.

V super pole si pak o jedno místo polepšil, když v samotném závěru porazil Kisse i Lacka. „Poprvé letos zažívám v Jaramě slastný pocit z toho, že se můžu věnovat pouze závodění. Na výkonu je to hned znát,“ dodal po konci souboje nejrychlejší desítky.

Spokojený mohl být i Michal Matějovský, kterému sice zůstaly brány super pole zatím uzavřeny, v úvodní části měřeného tréninku ovšem zajel lepší čas, než Vojtíšek.

Cup race 3: Brzká ztráta nadějí

Bohužel, v pohárovém závodě se mohl David oddávat slasti ze závodění pouhých pět kol. Začátek konce jeho účinkování v této jízdě začal hned ve druhé zatáčce. Před ním jedoucí Bösiger před nájezdem do zatáčk y razantně přibrzdil , čehož logicky využil vedle něj jedoucí stájový kolega Adam Lacko. Když se pak David alespoň pokusil Bösigera předjet vnější stopou, švýcar ho vyvedl mimo trať. Toho samozřejmě v tlačenici využil maďar Kiss. „Samozřejmě, že Markusovi neprokážu úmysl, nicméně je to zkušený jezdec, který si neplete pedály,“ tvrdil Vršecký, kterého více, než ztráta dvou pozic trápil střet mezi oběma speciály. Jak se vzápětí ukázalo, obavy byly na místě. V pátém kole totiž jeho vůz dojel, a to v důsledku poruchy turbodmychadla. „Rád bych se v této chvíli zdržel komentářů, těžko říct, že závadu způsobila právě kolize s Bösigerem. Takový víkend jsem snad ještě nezažil.“

Stejně jako včera si vedl solidně Michal Matějovský. Na startu se sice v důs ledku problémů s řazením propadl o tři příčky, v průběhu závodu se však posunul na čtrnácté místo.

Cup race 4: Konec hororu

V závěrečném závodě zaznamenal David několik pozitiv. V první řadě dojel do cíle na devátém místě. Získal dva body, celkově tudíž o bod vylepšil své minimum z roku 2006. A v přímém souboji neprohrál s Františkem Vojtíškem. „To, co jsem tady letos zažil, se dá přirovnat k hororu. Velké týmy, kam ten náš stále řadím, se s tím ale musejí umět vyrovnat. Už proto, že je před námi Le Mans.“

Co říci k samotnému závodu? Během sedmi kol se David propracoval z patnácté (!!!) řady na deváté místo, což se v praxi rovná předjetí dvaceti jezdců. „Řekl bych, že to mohlo být rychlejší, mechanici si ale po tom všem, co tady prožili, nezasloužili rozštípané auto. Zejména, když musíme zítra brzo ráno balit. Mariezcurrena byl o hodně přede mnou a případná snaha o předjetí by byla stejně jako včera o střetech. Deváté místo beru.“

Michal Matějovský pak i v závěrečném závodě prokázal, že s i i přes minimum zkušeností s pětitunovým tahačem rozumí stále více. „Dvanácté místo je vzhledem k náročnosti okruhu a konkurenci velmi slušné. Jsem spokojený. Určitě mám o čem přemýšlet,“ zhodnotil Michal věcně své španělské účinkování.

Stav ME tahačů po závodě v Jaramě:

  1. Jochen Hahn (Německo/MAN) – 485
  2. Antonio A lbacete (Španělsko/MAN) – 456
  3. Adam Lacko (Česko/Renault) – 304
  4. Markus Östreich (Německo/Renault) – 298
  5. David Vršecký (Česko/Buggyra) – 247
  6. Markus Bösiger (Švýcarsko/Renault) – 247

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru