Maserati ukazuje na ženevském autosalonu SUV s názvem Levante

Autor: Tisková zpráva - 1. 3. 2016


Světoznámá automobilka s více jak stoletou historií rozšířila svoji produktovou řadu automobilů o historicky první SUV s názvem Maserati Levante. Vhodně tak doplňuje celkovou nabídku modelů sportovních vozů jako je Quattroporte, Ghibli, GranTurismo a GranCabrio. SUV Maserati Levante si měli možnost prohlédnout, jako jedni z prvních na světě, novináři na slavnostním zahájení mezinárodního autosalonu v Ženevě.

maserati-levante-zeneva-2016

Konstrukce nového Maserati Levante nedává pochyb, že se jedná o pozoruhodný sportovní vůz s trojzubcem ve znaku. Jeho charakteristický italský design je totiž všudypřítomný. Přední zúžené světlomety jsou rozděleny na dvě části, přičemž horní světla jsou propojena s typicky designovou maskou chladiče, která dává vozu agresivní sportovní vzhled, jako je tomu u většiny modelů Maserati. Další rozpoznatelnou známkou designérů od Maserati jsou tři ikonické větrací otvory na předních blatnících, tolik typické pro vozy Maserati, a také lichoběžníkový C-sloupek ozdobený Neptunovým trojzubcem nebo třeba bezrámová okna dveří. Zadní části vozu pak dominuje zúžené zadní okno charakteristické pro výkonné sportovní vozy.

Po technické stránce je Levante kombinací výkonného silničního sportovního vozu, s jedinečnou ovladatelností i na povrchu s velmi nízkou přilnavostí, a typického off-roadu s vynikajícím jízdním výkonem. Může se také pochlubit vysokým obsahem, inteligentním řízením pohonu všech kol „Q4“, elektronicky kontrolovanými tlumiči nastavitelnými na 5 + 1 úrovní a osmistupňovou automatickou převodovkou speciálně kalibrovanou pro toto nové SUV. Součástí je také integrovaný Start-Stop systém. Kromě toho má Levante nejnižší těžiště ve své třídě a dokonale vyvážené rozložení hmotnosti (50-50).

V nabídce by se mělo objevit několik motorizací. Zpočátku budou k dispozici přeplňované šestiválce o objemu tři litry na benzin i naftu, časem se objeví také osmiválec. Šestiválcové Levante S (výkon 430 koní) dosáhne z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, má nejvyšší udávanou rychlost 264 km/h a kombinovanou spotřebu 10,9 l/100 km s emisemi 253 g CO2/km. Levante s výkonem 350 koní pak dosáhne z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy, má nejvyšší udávanou rychlost 251 km/h a kombinovanou spotřebu 10,7 l/100 km s emisemi 249 g CO2/km. Dieselové Levante s výkonem 275 koní zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h a jeho kombinovaná spotřeba se udává 7,2 l/100 km, emise jsou na úrovni 189 g CO2/km.

Interiér tvoří ty nejkvalitnější materiály, velmi příjemné na dotek. Zákazníci tak mohou volit ze širokého rozmezí, od kvalitní kůže až po hedvábí značky Ermenegildo Zegna, které je pro tento účel vyráběno speciálním patentovaným procesem. V interiéru je zabudovaný nový 8,4palcový HD dotykový ovládací displej od Maserati, který zajišťuje ještě větší komfort všem cestujícím.

Široká škála sofistikovaných a pokročilých asistenčních systémů jako je adaptivní tempomat, automatický Start-Stop systém, varování před kolizí, automatický systém asistence při brzdění, Blind Spot senzor, prostorové kamery, Powerlift otevíraní dveří nebo třeba automatické varování při vybočení z jízdního pruhu, jsou jen základním výčtem toho, co nové Maserati Levante nabízí ve své výbavě.

Na závěr lze ještě dodat, že název vozu je inspirován větrem, Levante je totiž teplý středomořský vítr, který se může v okamžiku změnit na přirozeně silný vichr. Tento název by měl tak odrážet charakteristiku nového SUV.
Maserati Levante se bude vyrábět v Turínském závodě Mirafiori. První vozy určené primárně pro evropský trh, by měly sjet z linky v průběhu letošního jara a poté bude následovat výroba pro ostatní světové regiony.

Poptávka českých zákazníků po Maserati Levante bude uspokojována na základě objednávek realizovaných u Scuderia Praha, oficiálního zastoupení automobilky Maserati v ČR. „V tuto chvíli již evidujeme desítky objednávek na tento převratný model. Zdá se, že nové SUV oslovilo český trh nevídaným způsobem. Doufáme, že budeme moci uspokojit všechny zákazníky. V tomto případě totiž opravdu platí, kdo dřív přijde, ten se může spolehnout na dodání vozu ještě v letošním roce,“ říká ředitel marketingu Scuderia Praha, David Kopal.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru