V pátek 14. prosince byl vyroben poslední z 500 plánovaných supersportů LFA, konkrétně bílý vůz Lexus LFA Nürburgring Package, který opustil speciální výrobní prostory TMC v závodu Motomachi (prefektura Aichi). Lexus tímto uzavírá jednu ze svých klíčových kapitol, díky které se podařilo změnit, a snad i navždy změnit způsob, jakým zákazníci vnímají a chápou tuto automobilovou značku.

Poznatky a vášeň spojená s konstrukcí a výrobou supersportu světové třídy se již odráží v modelech, které Lexus v poslední době uvedl na trh – v rámci celé modelové řady, a to nejen u provedení s označením F Sport.

V tomto směru lze říci, že duch modelu LFA přežívá dále; bude se na něj s láskou vzpomínat jako na vůz, který symbolizoval počátek zásadní proměny značky Lexus. Vývoj supersportu začal čistým listem papíru. Materiál CFRP nalezl uplatnění u vysokého procenta komponent modelu LFA, kde se využilo předností jeho výjimečné pevnosti, tuhosti a nízké hmotnosti, což ve výrobě supersportů přineslo skutečný průlom. Výrobu materiálu CFRP si zajistila sama automobilka, aby získala cenné know-how, které se uplatní i v budoucích modelech značky Lexus.

 

„Posledních deset let jsem žil pouze a jenom supersporty,“ vzpomíná Haruhiko Tanahashi, hlavní konstruktér modelu LFA. „Konkrétně jedním z nich – modelem LFA. Jen málo lidem se dostane takové příležitosti, jako se podařilo nám: stvořit supersport světové třídy zcela od začátku, od naprosto čistého listu papíru.“

Výroba v LFA Works byla zahájena přesně před dvěma lety, 15. prosince 2010, a zapojil se do ní tým přibližně 170 speciálně vybraných pracovníků Takumi, kteří se zabývali výrobou komponent, montáží a lakováním vozidla. Vysoce výkonný supersport Lexus LFA se vyráběl pouze jeden denně.

Tisková zpráva/-PS-