Lexus RC F se představuje na Festivalu rychlosti v Goodwoodu

Autor: Tisková zpráva - 28. 6. 2014


Davy fanoušků rychlých kol mohou obdivovat a v akci spatřit vysoce výkonné kupé Lexus RC F na probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu (26. – 29. června 2014). Tento model již vzbudil nemalý rozruch a zájem během prezentací na autosalonech po celém světě.

Lexus RC F sjel z výstavní expozice a vydal se na trať, aby alespoň letmo ukázal svůj výkonnostní potenciál, zejména při ukázkových rychlostních jízdách v rámci festivalových jízd do vrchu. Na stejné trati se prezentuje také Lexus LFA zastupující na festivalu nejvýkonnější supersporty.

Pod kapotou modelu RC F, jenž bude uveden na trh koncem tohoto roku, bije nejvýkonnější vidlicový osmiválec, jaký Lexus doposud vyrobil pro vozy homologované k běžnému provozu. Jednotka o objemu 5,0 litru s 32 ventily dosahuje výkonu přes 450 koní a točivý moment více jak 520 Nm, jenž se přenáší na vozovku prostřednictvím speciálně odladěné osmistupňové převodovky SPDS (Sports Direct Shift).

U Lexusu RC F byla použita nová technologie zaručující skvělou ovladatelnost a výtečné rychlostní parametry. Jde o celosvětově první nasazení diferenciálu s funkcí vektorování točivého momentu (TVD) u vozu s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Řidič může pomocí tří různých režimů (Standard, Slalom a Track) nastavit systém tak, aby byla zajištěna optimální přilnavost a kontrola nad vozem.

Na výjimečně dobré přilnavosti má zásadní podíl vysoce tuhá karoserie tohoto kupé, kde se uplatnila řada speciálních výrobních metod, jako např. nové materiály pro lepení kovů, spojování laserem s housenkovými svary nebo vyšší počet bodových svarů.

Předobrazem modelu RC F je nové kupé Lexus RC, které jej bude následovat na trh v roce 2015. Kromě pokrokovějších konstrukčních technik a vyššího výkonu může RC F zaujmout ještě vyšší atraktivitou pro oko, zejména energickým pojetím typické masky chladiče Lexus ve tvaru vřetene nebo designovými prvky, které se inspirovaly supersportem LFA. Zde se jedná především o výdechy na kapotě nebo kanály chlazení v předních partiích. U karoserie se uplatnily prvky z uhlíkových vláken, které napomáhají k celkovému snížení hmotnosti vozu; najdeme je na střeše, kapotě a aktivním zadním křídle.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru