Jízdní dojmy: Peugeot 208 GTi na mosteckém okruhu

Autor: Pavel Srp - 4. 6. 2014


Nestává se často, aby si automobilka pronajala závodní okruh na celý den, přivezla auta a nechala novináře, aby se vozili a ničili je. Přece jen spojka, brzdy, pneumatiky i motor dostanou zabrat. Zejména na velkém a rychlém okruhu jako je Most. O to zajímavější je, že přesně to udělalo české zastoupení Peugeotu.

peugeot-208-gti_rcz-r-p1

Kdybyste ještě před rokem řekli „Peugeot“, to poslední, co by mě napadlo, by bylo sportovní auto. Peugeot nabízel (a stále nabízí) rodinná MPV, klasické hatchbacky, manažerské limuzíny a kombíky a jeden coupé-cabriolet a coupé RCZ, které sice mělo pod kapotou nejsilnější motor o výkonu 200 koní, ale stále šlo o produkční a běžné coupé. Typické ostré auto v nabídce ale chybělo.

Jenže pak přišel Peugeot 208 GTi – malý a lehký hatchback s motorem 1,6 THP o výkonu 200 koní. Za dalších několik měsíců ho následoval Peugeot RCZ R. Ono magické písmenko R značí, že máme tu čest s řádně vyladěným autem, jehož Té-Há-Péčko nabízí  dokonce 270 koní! A obě auta stála v boxech podél cílové rovinky…

Začíná to dobře. Domlouváme termín a čekáme na jízdu. Mezitím posloucháme symfonie výfuků, které auta prohánějící se po závodním okruhu vyluzují. Oběma zběsilým lvům to na okruhu opravdu hodně sluší a už se těšíme, až za jejich volant usedneme také. Bohužel ale nakonec jen do jednoho, na dojmy z RCZ R si budeme muset počkat dva měsíce do klasického redakčního testu.

peugeot-208-gti_rcz-r-p2

Čeká na mě vínová 208 GTi, je to fešanda. Pořadatelé nám dali na seznámení něco přes 10 minut, tedy přibližně 3-4 kola. Pokyny žádné, zákazy ani příkazy žádné, takže šup do auta. První kolo volněji, ale v tom druhém už na plynový pedál zatlačím o poznání více.

Už jsme se o tom zmínili v testu, ale Peugeot 208 GTi je poměrně měkký – od podvozku přes řazení až po pedály. Přijde mi, že v případě 208 GTi je pomyslně motor před zbytkem auta. Náklony jsou v zatáčkách poměrně značné, na ostrých brzdách se GTi občas rozvlní. Je potřeba si na to zvyknout a počítat s tím, třetí kolo už bylo mnohem klidnější a jistější.

Stejně vše nakonec přebije motor, který se prostě a jednoduše povedl. Výkon 147 kW/200 koní při 5 700 ot./min a točivý moment 275 Nm při 1 750 ot./min dokáže auto probudit k životu už od vcelku nízkých otáček a doplňuje ho příjemná zvuková kulisa.

Jízda je sice vcelku rychlá, ale rozhodně není plynulá. Určitě to není jen autem, je to i řidičem. Lépe se bude Peugeot 208 GTi cítit spíše na okresce, ale na tak velkém a rychlém okruhu by potřeboval minimálně alespoň trochu přitvrdit.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,208 GTi
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,přední kola
Výkon:,147 kW/200 koní v 5 800 ot./min
Točivý moment:,275 Nm v 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,6.8 s
Maximální rychlost:,230 km/h
Převodovka:,manuální šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.2 / 4.7 / 5.9
Délka:,3 962 mm
Šířka:,1 739 mm
Výška:,1 471 mm
Rozvor:, 2 538 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 265 kg
Objem zavazadlového prostoru:,311 / 1 152 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru