Jaguar Land Rover se zaměří na výzkum technologií pro detekci děr a výmolů

Autor: Tisková zpráva - 1. 7. 2015


Společnost Jaguar Land Rover zkoumá novou technologii, která bude identifikovat polohu a velikost výmolů, rozbitých krytů odvodňovacích kanálů a poklopů kanalizace. Následně pak bude tyto informace sdílet prostřednictvím cloudu s ostatními auty a také se správou silnic.

Pokud vůz dokáže od jiného vozidla přijmout varování o velkých výmolech nebo rozbitých poklopech kanalizace s předstihem, řidiči by měli být schopni zpomalit a vyhnout se nebezpečí. Popřípadě by mohl vůz přizpůsobit nastavení podvozku tak, aby omezil náraz. Systém by také mohl pomoci omezit pravděpodobnost defektu, poškození ráfku nebo vozidla či dokonce havárii.

Range Rover Evoque a Discovery Sport vybavené systémem MagneRide disponují senzory, které vozidlu dovolují monitorovat povrch vozovky pod koly a rozeznat výmoly, vyvýšené poklopy kanalizace nebo rozbité kryty odvodňovacích kanálů. Na základě sledování pohybu vozidla a změn výšky zavěšení je vůz schopen průběžně upravovat charakteristiku podvozku a poskytnout tak pasažérům komfortnější jízdu na nerovném a rozbitém povrchu silnice,“ řekl Dr Mike Bell, Global Connected Car Director Jaguar Land Rover a dodává: „Pokud tento systém poskytne naším zákazníkům vyšší komfort jízdy, pak si myslíme, že tu je výborná příležitost vytvořit z informací, které získáme ze senzorů ‚velký balík dat‘ a sdílet jej ku prospěchu všech účastníků provozu. Tato technologie by pak mohla zabránit mnohamiliardovým škodám na vozidlech a urychlit opravy silnic.“

Další fází projektu ve výzkumném centru Jaguar Land Roveru ve Velké Británii je instalace nové technologie na snímání povrchu vozovky a digitálních stereokamer do výzkumného Range Roveru Evoque.

„V tuto chvíli získáváme nejpřesnější data, když vůz přejede přes výmol nebo poklop,“ dodal Mike Bell. „Proto také zkoumáme, jak bychom mohli zlepšit měření a přesnost detekce výmolů prostřednictvím skenování silnice před vozem tak, aby automobil dokázal včas odhalit případná nebezpečí.“

„Snímání silnice před vozem a posuzování rizika je klíčovým krokem na naší cestě k vozům s autonomním řízením. Snažíme se vyvinout systém, který by v budoucnu vozidlům umožnil vyhnout se výmolům, aniž by vybočil ze svého jízdního pruhu a ohrozil ostatní řidiče. Pokud by výmol představoval příliš velké riziko, bezpečnostní systém by mohl vůz zpomalit nebo dokonce zastavit, aby náraz co nejvíce omezil. Budoucí autonomní řízení se tak může stát bezpečnou a příjemnou realitou,“ uzavírá Mike Bell.

jaguar-land-rover-range-rover-evoque-detekce-vymolu

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru