Nová generace klasického pětimístného Hyundai Santa Fe už prošel mnoha jízdními testy a od nejednoho (nejen českého) média obdržel ocenění jako povedený vůz. Nyní je na řadě prodloužená varianta se šesti nebo sedmi sedadly ve třech řadách, aby si i ta získala sympatie odborné i laické veřejnosti.

Kdo už má novou generaci Santa Fe trochu v oku, pozná, že prodloužená varianta se od té klasické liší už od B-sloupku směrem vzad. Jinak je vedená linka oken a zadní boční okna mají zcela nový tvar. Stejně tak jiné jsou i zadní světlomety. Vyměněna byla rovněž výplň přední masky, kde se nachází rozdílně tvarované lamely. Musím přiznat, že prodloužená varianta Santa Fe se mi líbí mnohem více.

Co se rozměrů týče, oproti pětimístné verzi povyrostla novinka o 215 mm na délku na výsledných 4 905 mm, o 5 mm na šířce na 1 885 mm, o 10 mm na výšku na 1 689 mm a rozvor se protáhl o 99 mm na rovných 2 800 mm.

 

V interiéru zůstalo vše při starém, kromě nově nabytého prostoru pro třetí řadu sedadel. Ta jsou dělena v poměru 50:50 a lze je složit do roviny s podlahou. Druhá řada sedadel nabízí volbu mezi třemi sedačkami nebo takzvanými kapitánskými dvěma. V obou případech automobilka uvádí, že by se prostor pro nohy měl v této řadě zvětšit až o 5 centimetrů.

Pod kapotou je pouze jediná pohonná jednotka, kterou je zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,3 litru. Motor poskytuje 290 koní a 342 Nm a je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou. Volitelný je pohon všech kol.

Hyundai Santa Fe s prodlouženým rozvorem bude uveden na americký trh začátkem příštího roku a posílí postavení značky v segmentu středně velkých SUV. V některých regionech se budou názvy obou variant Santa Fe mírně lišit v závislosti na preferencích místních zákazníků. V USA ponese pětimístný Santa Fe označení Santa Fe Sport, zatímco prodloužená verze se bude nazývat Santa Fe. Ceny zatím zveřejněny nebyly.

-FM-