Hyundai a Kia mají v plánu nejen spoustu nových motorů. Máme se na co těšit?

Autor: Pavel Srp - 27. 10. 2012


Na konferenci pořádané každý rok v hotelu Rolling Hills, nedaleko výzkumného a vývojového střediska Hyundai Motor Group v Koreji, seznámila skupina Hyundai-Kia účastníky se současným stavem vývoje hlavních technologií pro motory a převodovky a se směry jejich budoucího vývoje.

V souladu s převládajícím globálním trendem zmenšování objemu spalovacích motorů, rozšiřuje Hyundai ve svých modelech nabídku motorů T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection). Motory T-GDI patří k nové generaci, která se může pochlubit skvělou hospodárností, ochranou životního prostředí a vysokým výkonem.

Zatímco kompaktní (1,6 l) a středně velké (2,0 l) modely jsou již tímto druhem motorů vybavovány, pracuje Hyundai na zlepšení své technologie T-GDI také pro „malé a zároveň výkonné“ motory.

Cílem značky Hyundai je stát se také lídrem v oblasti převodovek, a to vývojem lehkých a velmi účinných převodovek, které nabízejí skvělou kombinaci výkonu a hospodárnosti. Hyundai se rovněž zaměřuje na vývoj převodovek pro prémiové modely a je první automobilkou, která vyvíjí vlastní osmistupňovou automatickou převodovku pro vozy s pohonem zadních kol.

Hyundai bude také dále nabízet poháněcí ústrojí, která budou ještě lépe přizpůsobena místním podmínkám, ve snaze zvýšit své prodeje na zahraničních trzích. Hyundai například plánuje zvýšit podíl modelů vybavených motory T-GDI na hlavních trzích, včetně USA a Číny, a také hodlá představit motory na různá paliva v zemích, kde jsou pro ně vhodné podmínky. Pro země s extrémními povětrnostními podmínkami vyvíjí Hyundai motory s vynikajícím výkonem bez ohledu na změny teploty.

Na konferenci Hyundai demonstroval své vyspělé technologie v oblasti motorů a převodovek těmito exponáty: motor Kappa 1.0 TCI, motor Kappa 1.2 T-GDI, motor Gamma 1.6 T-GDI, motor Nu 2.0 CVVL, motor Theta 2.0 T-GDI, vznětový motor U2 1.1 WGT, vznětový motor R 2.0 Euro 6 a převodovkou s plynule proměnným převodem, Kappa CVT (Continuously Variable Transmission).

Motor Kappa 1.0 TCI (Turbocharger Intercooler), tj. s turbodmychadlem a mezichladičem stlačovaného vzduchu, se může pochlubit výjimečným výkonem v porovnání s konkurenty v tomto segmentu. Poskytuje nejvyšší výkon 78 kW (106 k) a maximální točivý moment 137 N.m, bez kompromisů v oblasti ochrany životního prostředí, neboť jeho emise CO2 jsou nižší než u výchozího zážehového motoru.

Hospodárnost a výkonové parametry motoru Kappa 1.0 TCI maximalizují rozmanitá technická řešení, mezi něž patří ventilový rozvod DOHC 12V, integrované turbodmychadlo a přesazený klikový hřídel. Celkovou hmotnost motoru snižuje hliníkový blok válců, sací potrubí a kryt hlavy válců z plastu, zatímco vložený rám s příčkami snížil úroveň hluku a vibrací.

Konference nabídla odborníkům příležitost diskutovat nad směrem vývoje nové generace motorů a převodovek, a sdílet inovativní technologie zaměřené na plnění stále přísnějších požadavků na ochranu životního prostředí po celém světě. Konference se zúčastnilo přibližně 1000 špičkových odborníků na poháněcí ústrojí a akademických pracovníků, včetně zástupců společností Bosch, Continental, Delphi, Magna Powertrain a Denso.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru