Ford vystavuje v Miláně designový nábytek

Autor: Pavel Srp - 13. 4. 2013


Ford Motor Company se stane prvním výrobcem automobilů, který vystavuje na předním nábytkářském veletrhu Salone Internazionale del Mobile v italském Miláně.

Ford předvede speciální designovou kolekci obsahující křeslo, lampu a hodiny. Charakteristické výrazové prostředky designu značky se v ní setkávají s aktuálními trendy. Na vytvoření kolekce spolupracoval Ford Design Futuring Team, který vede Erika Tsubaki, s návrháři Fordu z celého světa. Předměty budou k vidění v expozici nazvané Ford Design Lounge.

„Trendy, které vidíme v nábytku a módě, silně ovlivňují to, jak budou vozy Ford vypadat v nadcházejících letech,“ řekl Martin Smith, ředitel designu ve Ford of Europe. „Pro mnoho zákazníků je prvořadým kritériem při výběru nového automobilu výrazný a atraktivní vzhled. Z průzkumů víme, že to platí třeba o našem novém SUV Kuga.“

Nové odstíny laku Burnished Glow a Tectonic Silver, uvedené v loňském roce, odrážejí trend decentního luxusu, prosazovaný prémiovými italskými módními značkami. Nový B-MAX ve výbavě Titanium má v interiéru látky inspirované klasickým krejčovstvím Savile Row. Designéři se při návrhu automobilových interiérů nechávají inspirovat nejrozmanitějšími zdroji od nábytku přes líčidla až po šperky.

„Inspiraci pro svoji práci v automobilovém designu hledám v nábytkářských trendech,“ řekl Dennis Sartorello, vedoucí designér ve Ford of Europe. „Je to vlastně obrácení rolí, když jsme teď navrhli pro Salone del Mobile nábytek inspirovaný vozy Ford.“

Design Fordu je ovlivňován rovněž technickým vývojem a trendy na internetu včetně sociálních médií. Nový EcoSport dostane jako jeden z prvních vozů Ford prodávaných na evropském trhu rozhraní SYNC AppLink, umožňující ovládat aplikace v chytrých telefonech hlasem prostřednictvím komunikačního systému SYNC.

„Sociální média již dnes ovlivňují vzhled našich interiérů; dalším krokem bude zaměřit se na to, jakým způsobem by zákazníci mohli vyjádřit své pocity a emoce skrz exteriéry svých vozů,“ řekl Eugen Enns, designér exteriérů ve Ford of Europe.

Dobrým příkladem spojení designu a moderních technologií je vývoj v oblasti LED světel. Sestavy diod umožnily Fordu zmenšit velikost světlometů a zeštíhlit jejich proporce. „Zavedení LED technologie mělo obrovský dopad a je tedy ideálním subjektem pro prezentaci Fordu na Salone del Mobile,“ řekl Smith.

Fordem navržená lampa vystavovaná v Miláně používá LED diody z vnějšího i vnitřního osvětlení vozů Ford a má stejnou povrchovou úpravu jako díly v interiérech automobilů této značky. Tvar lampy i elegantního křesla je inspirovaný typickou lichoběžníkovou maskou. Oba kusy nábytku jsou čalouněny luxusní kůží Bridge of Weir, kterou lze nalézt i v nejvyšších úrovní výbavy vozů Ford. Hodiny Ford Design představují ukázku luxusního designu odvozeného od vzhledu ukazatelů v přístrojových panelech současných Fordů.

„Tým Ford Design se po léta účastní akcí jako Salone del Mobile v roli kreativních pozorovatelů a dnes zde vystavujeme produkty navržené automobilovými designéry,“ řekla Tsubaki. „Řada společností má přístup k technologiím, ale jsou to zejména design a inovace, čím některé produkty vyčnívají nad ostatní.“

Expozice Ford Lounge bude hostit panelovou diskuzi „Demokratizace designu a technologií“, které se zúčastní Smith i ředitelka Fordu pro globální a budoucí trendy Sheryl Connelly.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru