Ford Mustang Shelby GT350R: a pak, že amerika neumí zatáčet…

Autor: Jan Karlík - 11. 2. 2015


Pokud stejně jako já (a neprávem) patříte do skupiny lidí, která má americké muscle cars za velkoobjemové piksly, které zabublají na rovince a v zatáčce se na ně bude usmívat zadek vašeho evropského hatchbacku, pozorně čtěte následující řádky. Ford představil Mustang, který žere hothatche k snídani a dokonce i v zatáčkách.

V případě nového Shelby GT350R má pod kapotou stále co bublat, ale inženýři k tomu přidali sofistikovanější prvky náprav. A teď si vezměte, že tato verze Mustangu zajela věhlasnou Severní smyčku okruhu Nurburgring za neuvěřitelný čas 7:32:19!!! Pro usazení do kontextu uvádím namátkou pár modelů, který nechal tenhle poník z Ameriky za sebou – Audi R8 GT, Koenigsegg CCX, Porsche 911 (997) GT3 RS a dokonce i takovou zběsilost, jakou je Pagani Zonda F. Samozřejmě se nejedná o sériový model, ale to taková 911 GT3 RS minulé generace také tak úplně není. Stačí vám 172 zatáček jednoho z nejtěžšícho okruhů na světě jako argument, že tohle auto zatáčet umí? :)

Pod kapotou nového GT350R se nachází 5,2 litrový V8 z modelu GT350. Výkon agregátu je více než 500 koní a 542 Nm. Klikový hřídel tohoto motoru je v jedné rovině, řešení, které známe ze závodních speciálů a evropských supersportů. Výkon posílá na zadní nápravu přes šestistupňovou manuální převodovku. Shelby GT350R má oproti verzii GT350 nižší hmotnost (o 59 kg – chybí zadní sedačky a klimatizace), vylepšenou aerodynamiku a ovládaní.

Verzi „R“ zdobí karbonový přední splitter a zadní křídlo ze stejného materiálu. Uhlíkem se zde nešetřilo a k velkému překvapení se tento materiál vyskytuje také na discích kol. Ty ušetří oproti slitině důležitých 24 kg neodpružené hmotnosti. O zastavování sa starají šestipístkové třmeny Brembo, které se zakusují do 15,5“ karbon-keramických kotoučů.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru