S příchodem nové generace Fordu Focus jsem byl hodně zvědavý, jak se „klukům ve Fordu“ podařilo vylepšit to, co se drží na špičce v segmentu C, tedy nižší střední třídě. Uvítal jsem tedy možnost se s novým Focusem svézt a na otázku, jestli se Fordu nový Focus povedl stejně tak, jako ten „starý“, snad v tomto testu odpověď společně najdeme.

Osedlal jsem Focuse ve výbavě Trend s několika příplatkovými pakety a se základním benzínovým motorem o objemu 1,6 litru a výkonu 77kW/105 koní. Ve výbavě Trend je možné nalézt všechny důležité komfortní prvky, namátkou: manuální klimatizace, ESP, dálkové centrální zamykání, elektrická přední okna, přední mlhové světlomety, kožený volant, palubní počítač, atd. V našem případě byla výbava doplněna o vyhřívané čelní sklo (ideální do zimy), lepší rádio ve spojení s Bluetooth HF, sadou Comfort (aut. dvouzónová klimatizace, dešťový senzor + stmívací zrcátko, …), sadou City Plus, díky které jsme si mohli vyzkoušet mimo jiné automatické parkování a to celé bylo zabaleno ve speciálním odstínu laku červená Candy. Výbava více než slušná, co myslíte? 🙂

Při pohledu zvenčí a po troše zkoumání na autě objevíte spoustu linek, které nenásilně dotváří celkový dojem z vozu. Designéři se dnes snaží auta udělat sportovní i na pohled, tomu je ovšem podřízen vnitřní prostor. A toto se týká i nového Focusu. Vzhledem ke svažující se střeše se dozadu neposadí vyšší osoby. Já, se svými 180 cm výšky, jsem mezi hlavou a stropnicí moc místa neměl. V souvislosti se vzhledem nemohu nezmínit svou malou soukromou radost z toho, že se anténa z umístění typického pro devadesátá léta nad předním oknem přestěhovala na „dnešní“ obvyklé místo do zadní části střechy. Drobnost, ale už bylo na čase… 🙂

 

Po otevření dveří a nakouknutí do interiéru se před námi rozprostře rozměrná, leč přehledná palubní deska. Na ovládání palubních systémů jsem si sice musel chvíli zvykat, ale stačilo pár kliknutí a zkamarádili jsme se. Chválím rozsah nastavení sedaček i volantu. Svou polohu jsem si našel rychle a sedělo se mi pohodlně. Sedadla jsou příjemně tvrdá a posez pohodlný, ovšem v první prudší zatáčce jsem si uvědomil, že lepší boční vedení v oblasti sedadla i opěradla by nebylo na škodu. A abych jen nekritizoval, radost jsem měl celkově z jízdy. Auto se krásně řídí, podvozek poslouchá pohyby volantem, řazení je přesné a rychlosti na svá místa padnou s takovou lehkostí a pohodou, že si musíte přeřadit občas prostě jen tak… 🙂

Budete si užívat i parkování. Parkovací asistenty jsou v předním i v zadním nárazníku a navíc se vzdálenost graficky zobrazuje na displeji rádia, které se samo ztiší, pokud parkovací čidla zjistí překážku.

Nový Focus se celkově velmi povedl a rád mu těch pár drobných „mínusů“ odpustím, protože „plusy“ bohatě převažují. Pokud ale máte rodinu a nebo plánujete vozit více lidí (tedy i vzadu), poohlédněte se spíše po kombi. Jeho střecha neklesá tolik jako u hatchbacku a kufr je o několik desítek litrů větší (5dv: 316 litrů proti kombi: 476 litrů).

Za zapůjčení vozidla bychom rádi poděkovali společnosti Ford AMB Praha (www.fordamb.cz).

-PS-