Ford Focus s motorem 1.0 EcoBoost se začal prodávat teprve před několika měsíci, ale díky své hospodárnosti si již získal zástupy příznivců. Minulý týden Focus EcoBoost 92 kW prokázal také svoje dynamické schopnosti, když překonal 16 rekordů Mezinárodní automobilové federace (Fédération Internationale de l’Automobile, FIA) na trasách od 1 km do 4 104,7 km. *

Soutěžní jezdec Jari-Matti Latvala a osm novinářů z Francie a USA po dva dny jezdili na zkušební trati CERAM ve francouzském Mortefontaine třemi identickými vozy Focus 1.0 EcoBoost v sériovém provedení.

„Tento motůrek klame tělem, pokud jde o dynamiku,“ řekl Latvala, který obvykle v práci jezdí soutěžním speciálem Ford Fiesta RS WRC o výkonu 224 kW. „Dosažené rekordy prokázaly, že 1.0 EcoBoost dokáže být stejně zábavný jako úsporný.“

 

Každý ze zúčastněných vozů bylo nutné před rekordním pokusem zajet pod dohledem oficiálního komisaře FFSA (Fédération Française du Sport Automobile). Automobily byly předtím vybrány ve výrobním závodě Fordu v německém Saarlouis.

Tři vozy 1.0 EcoBoost stanovily světové rekordy v kategorii „pod jeden litr“ na trasách jeden kilometr a jedna míle s pevným i letmým startem; dále dosáhly rekordní průměrné rychlosti na úsecích od 10 km do 4 104,7 km a nejvyšší průměrné rychlosti po měřenou dobu šesti, dvanácti a čtyřiadvaceti hodin.

Nejvyšší průměrná rychlost byla 191,056 km/h a bylo jí dosaženo při pokusu o překonání světového rekordu v nejvyšší průměrné rychlosti po dobu jedné hodiny.*

Focus EcoBoost 92 kW zvládne akceleraci 0 – 100 km/h za 11,3 s a vyvine nejvyšší rychlost 193 km/h; jeho kombinovaná spotřeba činí 5,0 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 114 g/km. Verze 74 kW pak má nejnižší spotřebu paliva ve své třídě – pouhé 4,8 l/100 km (emise CO2 109 g/km).

Přehled dosažených rekordů:

Tisková zpráva/-PS-