Nový Ford B-MAX poskytuje vedle nejpřístupnějšího interiéru ve své třídě také mimořádnou úroveň ochrany při všech druzích dopravních nehod.

„Zachovat bezpečnost cestujících při současném využití všech předností systému Ford Easy Access pro nás bylo hlavním cílem,” vysvětlil Klaus-Peter Tamm, šéfkonstruktér z Ford of Europe. „Realizační tým použil při vývoji tohoto jedinečného vozu mnohá inovativní konstrukční řešení a zároveň požádal o udělení několika patentů.“

Z hlediska bezpečnosti jsou klíčové vlastnosti B-MAXu zejména tyto:

 

Vysokopevnostní ocel

Přední i zadní dveře jsou v exponovaných místech vyztuženy vysokopevnostní ocelí s příměsí bóru; různé druhy této oceli tvoří celkem 58 % konstrukce karoserie a dveří.

Při bočním nárazu se na pohlcení energie podílejí oba rámy dveří. O to, aby dveře zůstaly pevně zavřené a spojené s karoserií i za extrémních okolností, se starají speciální bezpečnostní čepy v kombinaci se zesílenými dveřními závěsy a integrovanými středovými sloupky.

Sedm airbagů

Stejně jako Fiesta nabízí i nový B-MAX sedm airbagů moderního typu. Jedná se o čelní airbagy řidiče a spolujezdce, dále o 3D boční airbagy pro ochranu hrudníku, stropní, chránící hlavy cestujících na obou řadách sedadel, a kolenní airbag řidiče. Nový B-MAX je první model značky Ford umožňující deaktivaci čelního airbagu spolujezdce standardním spínačem na palubní desce.

Přední sedadla mají speciální konstrukci s integrovanými bezpečnostními pásy a jejich rámy včetně kotevních bodů jsou rovněž vyrobeny z vysokopevnostní oceli, která zajišťuje vynikající ochranu před nárazem. Opěrky hlavy vpředu lze seřídit nejen výškově, ale i horizontálně, což přispívá k většímu pohodlí a ochraně cestujících. Bezpečnostní pás na straně řidiče je opatřen dvojitými předpínači, zatímco vzadu nechybějí úchyty Isofix pro snadnou montáž dětské autosedačky.

Ochrana chodců

B-MAX byl cíleně navrhován tak, aby v případě střetu s chodcem zmenšil riziko zranění sražené osoby. V oblasti mezi kapotou a čelním oknem byl minimalizován počet oblastí tzv. „tvrdého kontaktu“, jež by ohrožovaly hlavu chodce. Ford navíc použil v B-MAXu stěrače s párovým hnacím mechanismem, který se na rozdíl od tradičně používaného řešení nenachází ve středové ose vozu.

Chytré technologie pro bezpečnější jízdu

Pro B-MAX bude k dispozici řada moderních technologií pomáhajících řidičům zvládnout složité situace a odvracet tak hrozbu dopravní nehody. B-MAX bude první evropský Ford se službou „Nouzové asistence“, která v případě nehody pomůže posádce havarovaného vozu navázat kontakt s pracovištěm záchranných složek. Služba bude dodávána sériově a nejsou s ní spojeny žádné pravidelné poplatky.

Ford dále nabídne pro B-MAX oceňovaný systém Active City Stop, jenž monitoruje situaci před vozem a v případě hrozící srážky s jiným vozidlem začne automaticky brzdit. Stejně jako všechny ostatní Fordy disponuje i B-MAX elektronickým stabilizačním programem (ESP), který napomáhá řidiči udržet si kontrolu nad automobilem v extrémních jízdních situacích.

Tisková zpráva/-PS-