Před Vánoci jsme si představili dle mého jedny z nejlepších filmů s automobilovou tématikou. Pozitivní ohlasy mě dohnaly k tomu dát dokupy malé pokračování seznamu. I tentokrát platí, že budeme rádi za jakékoliv další návrhy, určitě na něco zapomenu.

Kurýr (2002)

V hlavní roli prvního dílu z roku 2002 se objevuje v hlavní roli BMW 7 (typ E38), ve kterém se Jason Statham jako kurýr vozí, a do jehož kufru se vejde i zásilka v podobě krásné cizinky Qi Shu. Ta mu později přivodí spoustu problémů, protože ho přiměje porušit zásady a pravidla, která do té doby striktně dodržuje. Tím začínají všechny jeho problémy…. Na první díl volně navazuje dvojice pokračování.

 

 Ronin (1998)

Když se Studená válka ocitla na konci s dechem, nová pravidla dala vzniknout náhodným skupinkám nájemných zabijáků, kteří dříve působili v různých tajných službách. Mezi ně patří i Robert De Niro a Jean Reno, kteří se jako nájemní roninové (tak se říká u samurajů těm, kteří ztratili svého velitele) potkávají ve Francii při společné práci. Jejich úkolem je ukrást kufřík plný důležitých informací, ale jak to tak bývá, nejsou jediní, kteří na něj mají zálusk. A kolotoč neskutečných akcí začíná. Během natáčení dvou velkých honiček v ulicích Paříže zničil štáb přes 80 aut. Svou práci zde odvedlo 300 kaskadérů a všechny honičky byly točeny živě. Jako třešnička na dortu se mezi kaskadéry předvedl i bývalý pilot Formule 1, Jean-Pierre Jarier. To vše zaručuje vynikající zábavu a za sebe mohu film jen doporučit.

 

Francouzská spojka (1971)

Dva nepodplatitelní poldové, obchod s drogami, Pontiac LeMans ženoucí se za vlakem nadzemky a za volantem s Genem Hackmanem nebo Billem Hickmanem v kombinaci s běžným New Yorským provozem, několika neherci a spoustou diváků a účinkujících, kteří tak úplně účinkovat nechtěli. Prostě mix toho nejlepšího co po Bullitově případu mohlo vzniknout. Filmoví kritici i fanoušci jsou z tohoto filmu nadšení a rozhodně mají proč.

Italian Job (1967)

Všichni si jistě vybavíme novější film se stejným názvem z roku 2003, kde se nám představil mix krásných herců a sexy hereček ve spojení s trojicí tehdy zbrusu nových Mini Cooperů S. Já bych se ale ráda věnovala filmu z roku 1967, který má mnohem větší šmrnc. Herci působí realističtěji a i konečná honička v původních Austin Mini Cooper S, jež se odehrává většinou v odpadních kanálech, v podloubích domů na Via Rome a podobných místech, má opravdu „koule“. Naprosto vrcholným číslem je pak skok „Miníků“ přes střechy továrny Fiatu. Toto natáčení nervově nezvládlo několik členů štábu i přihlížejících. Myslím si, že se není čemu divit. Když si uvědomíme, že v roce 1967 se na bezpečnost tolik nehrálo, natáčení této scény muselo být neskutečně riskantní.

Rychle a zběsile (všechny díly)

Myslím, že blíže netřeba představovat. Kombinace svalů, krásných ženských těl, rychlých aut, peněz a chytlavé hudby prostě musela zabrat. To že se z celé série (která ještě není u konce) bude takový fenomén, ale asi nečekal nikdo. Soundtracky hrají na každém tuningovém sraze už několik let. Samolepky jsou v kurzu minimálně stejně dlouhou dobu a o povinnosti vlastnit obří křídlo či alespoň nápis NOS nebo kupu chromu, netřeba debatovat. Filmy mají své odpůrce i fanoušky, o inteligenci scénáře nebo herců by se dalo pochybovat a nesmyslnost některých scén je nepřehlédnutelná, ale prostě to zabírá a baví (a přiznávám, že i mě). Občas je potřeba vypnout a prostě si užít a doufat, že se třeba jednou na nějakém takovém sraze, jaké nám představuje celá série, sejdeme…

-AR-