Společnost Ford Motor Company přivezla na letošní autosalon v Ženevě svoje nejnovější sportovní modely: nový Ford Focus RS a Ford GT. Pro Focus RS je ženevský autosalon veřejným debutem, Ford GT se zde představuje v evropské premiéře.
Ženevského představení sportovních novinek značky Ford se zúčastnil i legendární pilot Formule 1 Johnny Herbert. Společnost zde vystavuje také své další sportovní modely: nový Focus ST, který je poprvé k dispozici i se vznětovým motorem, velmi oceňovanou Fiestu ST a rovněž nový Ford Mustang.
„Řada sportovních vozů Ford vystavovaná v Ženevě sahá od kompaktního hatchbacku až po supersport. Vzhledem k tomu, že do roku 2020 uvedeme 12 nových sportovních modelů, máme před sebou skvělé období pro všechny vyznavače sportovních automobilů,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Vášeň pro sportovní vozy koluje Fordu v žilách a naším posláním je zpřístupnit je co nejširšímu okruhu lidí.“
„Ford zároveň uvádí pozoruhodné nové produkty jako nový Ford Edge i program prémiových produktů a služeb Ford Vignale,“ dodal Farley.
Focus RS třetí generace se pyšní inovativním systémem pohonu všech kol Ford Performance All-Wheel-Drive. Jako první model řady RS nabídne funkci Launch Control a přepínatelné jízdní režimy Drive Mode. Nový Ford GT je supersportovní automobil s odlehčenou konstrukcí, pokročilou aerodynamikou a technologií EcoBoost.
Oba modely vyvinul nově založený tým Ford Performance, v němž se sjednotily divize Ford SVT, Team RS a Ford Racing. Ford Performance bude vyvíjet speciální sportovní modely, díly i doplňky, ale také inovace a technologie pro běžnou produkci značky Ford. Tým plánuje uvést do roku 2020 na trh nejméně 12 sportovních modelů.
Výstavní premiéru mají v Ženevě i nové závodní speciály značky Ford s motorem EcoBoost. Ford Fiesta R2 se stane prvním soutěžním vozem s motorem o objemu 1,0 l homologovaným ve své kategorii. Závodní monopost Formule MSA je přirozenou evolucí úspěšného vozu Formule Ford.
Nový Focus RS
Systém pohonu všech kol Ford Performance All-Wheel-Drive (AWD) s dynamickým vektorováním točivého momentu dokáže poslat na zadní kola až 70 procent hnací síly. Přepínatelné jízdní režimy Drive Mode umožňují přizpůsobit vlastnosti vozu záměrům řidiče. Vedle režimů Normal, Sport a Track je k dispozici také speciální režim Drift Mode pro kontrolovanou jízdu přetáčivým smykem na závodní dráze.
K co nejrychlejšímu a nejefektivnějšímu rozjezdu z místa pomůže funkce Launch Control. Po její aktivaci se systémy vozu nastaví tak, aby umožnily maximální akceleraci na daném povrchu vozovky. Řidič zvolí funkci Launch Control v menu na přístrojovém štítu, zařadí první rychlostní stupeň, sešlápne plynový pedál a uvolní spojku. Vůz následně automaticky reguluje točivý moment motoru, rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola i nastavení protiprokluzového systému a tlumičů pérování tak, aby dosáhl nejlepší akcelerace, jaká je na aktuálním povrchu možná.
Přeplňovaný motor 2.3 EcoBoost dosahuje výkonu více než 235 kW/320 koní. I proto dostal nový Focus RS výkonnou brzdovou soustavu se čtyřpístkovými třmeny Brembo a chlazenými předními kotouči o průměru 350 mm, stejně jako karoserii aerodynamicky optimalizovanou s ohledem na ovladatelnost a stabilitu ve vysokých rychlostech.
Nový Focus RS je již 30. modelem nesoucím legendární označení RS („Rallye Sport“). K jeho předchůdcům patří mimo jiné Escort RS 1600 z roku 1970, přeplňovaná Sierra RS Cosworth z roku 1985 nebo Escort RS Cosworth z roku 1992.
Nový Ford GT
Vrchol modelové řady Ford Performance má aerodynamicky propracovanou karoserii z uhlíkových vláken a motor EcoBoost V6, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Díky tomu nabídne jeden z nejpříznivějších poměrů výkonu k hmotnosti mezi všemi sériově vyráběnými automobily. Z inovací vyvinutých pro nový Ford GT budou v budoucnu těžit i mnohé jiné modely značky Ford.
Nový Ford GT je poháněn dosud nejvýkonnějším produkčním motorem EcoBoost, spřaženým se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Jeho nejvyšší výkon přesahuje 440 kW (600 koní). Skelet a vnější panely karoserie jsou vyrobené z uhlíkových vláken, přední i zadní pomocný rám z hliníku. Odlehčená konstrukce má pozitivní vliv na akceleraci, ovladatelnost, brzdný výkon, bezpečnost i hospodárnost vozu.
Aerodynamické prvky nového Fordu GT snižují odpor vzduchu a zvyšují přítlačnou sílu. Vyspělý podvozek ve stylu závodních vozů umožňuje nastavit světlou výšku podle potřeby. Brzdové kotouče jsou vyrobené z karbon-keramického kompozitu. Nový Ford GT se stane jedním z nejexkluzivnějších vozů v historii značky Ford – bude se vyrábět jen v omezeném počtu.
Nový Focus ST
Ve formě pětidveřového hatchbacku i kombi nabízí nový Focus ST ještě vyváženější jízdní vlastnosti a poprvé také výběr ze dvou výkonných motorů, zážehového a vznětového.
K dokonalejšímu chování na silnici přispělo zvýšení tuhosti přední části skeletu, nové přední pružiny, sportovnější naladění tlumičů pérování a upravená kalibrace elektrického posilovače řízení.
Kromě osvědčeného zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW/250 koní si zájemci o nový Focus ST mohou nyní zvolit také nový vznětový motor 2.0 TDCi s výkonem 136 kW/185 koní a točivým momentem 400 Nm dostupným v 2000-2750 ot./min.
Nový model se vyznačuje sportovnějším a agresivnějším vzhledem. Nabízí také nejmodernější asistenční, komfortní a komunikační funkce včetně systému SYNC 2, adaptivních předních světlometů nebo systému upozornění na jiná vozidla při couvání do silnice.
Fiesta ST
Nedlouho po svém uvedení na trh v roce 2013 se Fiesta ST etablovala jako jeden z nejúspěšnějších malých sportovních hatchbacků. Jen za první rok v prodeji nasbírala více než 20 různých ocenění.
Nejvýkonnější verzi nejprodávanějšího malého vozu v Evropě pohání přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW/182 koní. K oceňovaným jízdním vlastnostem vozu přispívá nejen speciálně naladěný sportovní podvozek a brzdová soustava, ale také vylepšený systém vektorování točivého momentu a elektronický stabilizační systém se třemi přepínatelnými režimy.
Nové závodní vozy Ford
Ford Fiesta R2 bude první soutěžní automobil homologovaný podle nových pravidel Mezinárodní automobilové federace, která umožňují nasazovat v soutěžní kategorii R2 vozy poháněné motorem o objemu 1,0 l. Fiestu R2 vyvinula společnost M-Sport za podpory Fordu. Největší rozdíly oproti sériovému provedení jsou v brzdách, podvozku a převodovce. Smyslem vozu je poskytnout mladým jezdcům z celého světa perfektní odrazový můstek k nastartování kariéry v soutěžním sportu.
Závodním vozem MSA otevírá Ford novou kapitolu v historii svých juniorských monopostů. Automobil má šasi odpovídající kategorii Formule 4 a motor 1.6 EcoBoost o výkonu 118 kW/160 koní. Formule MSA je šampionát akreditovaný Mezinárodní automobilovou federací. Jedná se o přirozenou evoluci velmi úspěšného seriálu Formule Ford.
Nový Ford Mustang
Poprvé za více než 50 let od zahájení výroby se Ford Mustang prodává v Evropě. Nový model nabízí vynikající úroveň dynamiky i kultivovanosti. Evropská verze dostala mírně odlišné provedení třídílných zadních LED svítilen a vnějších zpětných zrcátek.
Evropští zájemci o nový Ford Mustang se mohou rozhodovat mezi motorem 2.3 EcoBoost (231 kW a 434 Nm) a 5.0 V8 (307 kW a 524 Nm), šestistupňovou manuální nebo samočinnou převodovkou a karoserií Fastback či Convertible. Mustangy dodávané na evropský trh jsou sériově vybaveny sportovním podvozkem Performance Pack.
Standardní výbava dále obsahuje 19palcová kola z lehké slitiny, sportovní brzdy nebo systém SYNC 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním. V nabídce barev karoserie nechybí výrazné odstíny oranžová Competition a speciální třívrstvý žlutý lak Triple.
Štítky: 4x4, fiesta st, focus, focus rs, Focus ST, ford, ford fiesta, Ford Fiesta ST, Ford Focus, Ford Focus RS, Ford Focus ST, Ford GT, ford mustang, gt, motorsport, mustang, rs, st, ženeva 2015