Jeho kódové označení je Q35, má náhon na všechna čtyři kola, plno výkonu a mělo by oslavovat 35. výročí uvedení náhonu na všechna čtyři kola neboli quattro systému od Audi. Ve vzduchu visí jediná otázka – jaký model by to měl být?

Doslechli jsme se, že Audi pracuje na znovuvzkříšení slavného Audi Sport Quattro, který ohromil svět rallye a samozřejmě i nejširší masy v 80. letech minulého století. Kódové jméno nového vozu Q35 by pak mělo naznačovat 35 let pohonu quattro. Dvoudveřové kupé by mělo být mezistupněm mezi Audi TT a R8 – jak v ceně tak i velikostí.

Pod kapotou by měl být 2,5 litrový přeplňovaný pětiválec s výkonem 380 koní (nejspíš stejná strojovna, která pohání TT RS nebo RS3), napojený na sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, elektronicky ovládaný systém řízení a systém pohonu všech kol quattro. Audi údajně bude držet hmotnost vozu nízko, dost možná okolo 1 300 kg za použití nejmodernějších lehkých slitin a uhlíkových vláken a design by měl údajně silně evokovat Sport Quattro z 80. let svými hranatějšími tvary a typickým C-sloupkem.

 

Je tu však jediný problém, a to, že v koncernu Volkswagen jeden vůz s výkonem 380 koní, náhonem na všechna čtyři kola a cenou mezi Audi TT a R8 je. Tím vozem je kultovní Porsche 911 Carrera 4S. Porsche totiž už patří Volkswagenu. Audi Q35 bude tedy muset být diametrálně odlišné auto než zmiňovaná 911. Doslechli jsme se také, že by se nové Audi mělo usadit spíše do vyšších poloh a mělo by se z něj stát něco jako Audi Allroad Cupé a později také dostane plug-in hybridní technologii. Audi samozřejmě doufá ve výborný prodej modelu Q35, smělé odhady pocčítají s cca 10 000 kusy ročně po celém světě.

Vzhledem k tomu, že nový vůz je spojován s 35. výročím pohonu quattro, s největší pravděpodobností bude Q35 odhaleno až v roce 2015.

Foto: AutoBild/-TJ-