Chevrolet ukáže ve Frankfurtu faceliftované „evropské“ Camaro

Autor: Pavel Srp - 21. 8. 2013


Nové Camaro okouzlí návštěvníky 65. Frankfurtského autosalonu dynamickou, nízkou siluetou a novým, propojitelným rádiem Chevrolet MyLink. Nejnovější verze slavného amerického „muscle car“ je nejvýrazněji změněnou verzí od představení páté generace Camara ve formě studie v roce 2006.

„Camaro bylo vždy spojováno s ikonickým designem, vysokou výkonností a radostí z jízdy. Jsme na jeho novou verzi velmi hrdí,“ řekl dr. Thomas Sedran, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe, a dále dodal: „Přináší také nové high-tech prvky, které zvyšují pohodlí a zákazníkovi poskytují za jeho peníze ještě vyšší hodnotu.“

Chevrolet Camaro convertible (MY2014)

Zlepšená aerodynamika

Nové Camaro disponuje zlepšenou aerodynamikou, díky které má účinnější chlazení a lepší stabilitu při vysokých rychlostech. Na předním čele je širší dolní mřížka a užší horní mřížka, přičemž funkční větrací otvor na kapotě pomáhá snižovat ohřívání a aerodynamický vztlak. V zadní části charakterizují nový design tvarovaná kapota, horizontální světla a difuzor. Jak kupé, tak kabriolet mají zadní spoiler s vestavěnou anténou.

Pohon zajišťuje osvědčený motor 6,2 V8, který je propojen se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Model s automatickou převodovkou využívá také aktivní palivový management a proměnlivé časování ventilů (VVT). V případě použití manuální převodovky je nejvyšší výkon 318 kW/432 koní při 5900 ot. /min. a nejvyšší točivý moment 569 Nm při 4600 ot. /min. Kupé s manuální převodovkou zrychlí z 0 na 100 km / h za 5,2 sekundy, kabriolet s manuální převodovkou za 5,4 sekundy.

Interiér nabízí moderní pohodlí a konektivitu

Vstup do Camara je díky standardnímu dálkovému bezklíčovému ovládání zamykání jednoduchý a komfortní; ve variantách s automatickou převodovkou může mít zákazník na přání i dálkově ovládané startování motoru. Pro kupé jsou k dispozici také elektricky nastavitelná přední sedadla Recaro s koženým čalouněním.

Mezi další výrazné prvky interiéru nového Camara patří nový, barevný head-up displej a nové propojitelné rádio Chevrolet MyLink, umístěné ve středové konzole. Rádio je zabudované kolem sedmipalcové, plnobarevné dotykové obrazovky a na displeji má jasné, ikony využívající menu.

Nové, propojitelné rádio Chevrolet MyLink, umožňuje uživateli vstup do telefonního seznamu, osobních playlistů a fotogalerií svého kompatibilního smartphonu. Propojení je možné prostřednictvím USB, Bluetooth a aux-in. Kromě rozpoznávání hlasových pokynů nabízí systém možnost hlasové interpretace textových zpráv ze smartphonu. Standardním prvkem výbavy je couvací kamera.

Kromě toho může zákazník požádat za příplatek o integrovaný navigační systém s pokrytím celé Evropy. Jako v případě všech rádií Chevrolet MyLink, uživatelé mohou upgradovat nový systém využitím příslušných aplikací, jakmile budou k dispozici

Konkurenceschopná cena pro pravý muscle car

Nové Camaro dorazí do vybraných dealerství Chevrolet v Evropě koncem tohoto roku. S cenou od 1 036 100 Kč za kupé a 1 166 100 Kč za kabriolet na našem trhu je lákavou volbou pro řidiče orientované na výkonné vozy.

Camaro však přináší mnohem více, než vysokou hodnotu a cenovou přístupnost. Jeho robustní pevnost, ikonický design a jedinečný atributy skutečného „muscle car„, si získaly srdce a mysli nespočetného množství lidí a staly se po desetiletí námětem pro plakáty na stěnách, trička a písně.

Původní Camaro, které v létě 1966 jistý novinář skvěle popsal jako „malé, kruté zvíře, které požírá Mustangy,“ bylo postaveno se samonosnou karoserií a řadovým, šestiválcovým motorem o objemu 3,9 litru. Od té doby oslovilo fanoušky na celém světě pět dalších, vylepšených generací. Do roku 1968 Camaro kompletovali z montážních sad (CKD) i ve dvou evropských závodech General Motors, v belgických Antverpách a švýcarském městě Biel.

Výkonnost byla vždy základní ingrediencí DNA modelu Camaro. Proto se podílel na mnoha formách automobilového závodění, včetně fascinujících závodů dragsterů, během nichž speciálně upravené vozy, obvykle ve dvojicích, soupeří na přímé dráze o to, kdo první dosáhne cíle.

Camaro se stalo symbolem americkosti stejně jako jablečný koláč (apple pie) a baseball. Proto účinkovalo v mnoha hollywoodských filmech, jako Runaway bride (1999), A walk to remember (2003) a samozřejmě Transformers (2007, 2009, 2011), ve kterém Camaro mělo hvězdnou roli Bumblebee.

V březnu 2013 představili na New York Auto Show nejnovější verzi Camaro Z28, mnohými považovanou za nejikoničtější a nejexkluzivnější verzi Camara v historii. Pohání ji motor 7,0 l V8, vyvinutý ve spolupráci s Corvette Racing. Je schopen vyvinout odhadovaných 373 kW/500 koní výkonu a 637 Nm točivého momentu. Nové Camaro Z28 je tak dobře vybavené, aby bylo pokračovatelem hrdého dědictví. (Technické údaje jsou předběžné)

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru