chevrolet-captiva-test

Test Chevrolet Captiva: Velmi příjemný společník (2012)

Autor: Pavel Srp - 28. 2. 2012


Chevrolet Captiva není na trhu žádným nováčkem. V ČR se prodává již od roku 2006 a na silnicích je zastoupen poměrně hojně. Po jeho několikadenním užívání už asi víme proč. :)

Auto před několika měsíci prodělalo facelift a je tak ještě líbivější. Zepředu působí opravdu majestátně jeho velká maska, kterou hrdě rozděluje předěl se znakem automobilky. Nevím, jestli to je tím nebo celkovou velikostí auta, ale jakmile jsme s autem vyrazili na dálnici, všichni se nám „klidili z cesty“. A to jsme ani nemuseli jet rychle. Příjemná změna oproti malým autům… Když se na auto díváte z boku, všimnete si dlouhého předku a krásné linie postupně se svažující střechy. Potud pro mne bezchybné, ale když se na auto podívam zezadu, opravdu mi pod kůži nejdou zadní světla, která vypadají jako tuning z první benzínky… Škoda. Naštěstí v kontrastu s exkluzivní bílou perletí, do níž je Captiva „oděna“, na sebe tolik neupozorňují…

Přesně tak, jak se nám Captiva líbila navenek, tak se nám líbila i za volantem. Pod kapotou jsme měli naftový čtyřválec o objemu 2,2 litru o výkonu 135 kW/184 koní a točivým momentem 400 Nm. Ten neměl s autem vážícím téměř dvě tuny žádný problém a nabízel velice slušnou dynamiku v městském a zejména v dálničním provoze. Motor byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, se kterou jsme se nějak nemohli sžít. Řazení kladlo odpor a jeho dráhy nejsou moc přesné. Po ujetí několika desítek kilometrů na to, jak řadit přijdete, ale raději máme situace, kdy se nemusíme „nic učit“.

Věřte, že s řadící pákou budete hodně kamarádit při popojíždění ve městě. Motor trpí výrazným turboefektem, a tak je řazení zejména mezi prvním a druhým převodovým stupňem tak trochu oříšek. Abyste neposkakovali jako začátečník, je potřeba „jedničku“ více vytočit. S vzrůstajícími rychlostmi už tento neduh tak citelný není. Jsou to však jediné dvě výtky, které k motoru máme.

Jeho odhlučnění a zátah po „roztočení“ turba je překvapující. Po překročení hodnoty cca 1400-1500 otáček za minutu auto vystřelí a táhne jako zběsilé až skoro do omezovače. Je jedno, jestli máte zařazenou dvojku nebo pětku. Kombinovanou spotřebu jsme s autem měli 9,6 litru při pohybu po městě (cca 40%), na okreskách (cca 20%) i na dálnicích (40%) v rychlostech kolem 140 km/h. Vzhledem k velikosti a hmotnosti auta to není úplně špatný údaj. Rozhodně by si ale Captiva zasloužila větší nádrž než jen 65 litrů.

Posez za volantem byl příjemně vysoký. Nastavit si pohodlnou polohu k řízení nebyl problém, protože elektricky ovládané sedačky nabízely seřizování v mnoha směrech. Škoda jen, že nenabízely ani jedinou paměť. Ačkoliv byla sedadla kožená a neměla výraznější boční vedení, v zatáčkách jsme jako „nudle v bandasce“ nelítali.

captiva-test-07

Auto je vysoké, podvozek je naladěný spíše komfortně a obouvá vysokoprofilové pneumatiky, přesto jsme se na silnici občas divili s jakou rychlostí umí zatáčky projet. Auto hodně podrží také široká 18″ kola, ale výraznému náklonu nezabrání. Díky obutým pneumatikám 235/55 R18 a naladění podvozku nebudete o mnoha nerovnostech, vystouplých kanálech či dírách ani vědět.

Zdálo by se, že jde terénní auto… Obouvá velká a široká kola, je velké, ale… Do terénu nepatří. Přesvědčili se o tom již nekteří kolegové, kteří měli auto půjčené před námi. Spoiler pod předním nárazníkem do cíle vcelku nedovezli. Světlá výška není nijak závratná a auto je dobré spíše na přejezd polní cesty k chatě či na víkendy na horách.

Tam můžete vyrazit až se 6 přáteli, protože auto se nabízí i v sedmimístném provedení. Sedadla „6“ a „7“ jsou schovaná v podlaze zavazadlového prostoru. Jejich „zprovoznění“ je otázkou několika jednoduchých pohybů a překvapivě se na nich dá i sedět. Na žádné dlouhé výlety to ale samozřejmě není. Jisté však je, že nabízejí lepší komfort než je tomu u některých konkurentů. V případě, že pojedete v sedmi je třeba počítat s tím, že do zavazadlového prostoru již nic nenaložíte, pokud ne, máte k dispozici 477 litrů a při sklopení sedadel (do roviny) vzroste až na 942 litrů.

Základní cena Chevroletu Captiva je s benzínovým motorem 2,4 litru a s pohonem předních kol pouhých 456 900 Kč, první čtyřkolka začíná na 601 900 Kč a naše vrcholné provedení LTZ 2.2D AWD 7 MÍST s manuální převodovkou se prodává od 746 900 Kč. To zní zajímavě, co říkáte?

Co říci závěrem? Auto nás překvapilo svým vzhledem, ovládáním i tím, že se za námi otáčeli řidiči vozů SUV o několik set tisíc dražších. Pokud uvažujete o koupi vozu SUV a značky jako BMW, Audi a podobně jsou nad vaše finanční možnosti, rozhodně do výběru nezapomeňte zahrnout Chevrolet Captiva, ale volte raději automatickou převodovku.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru