Už to budou dva roky, co hlavní představitelé týmu BUGGYRA, David Vršecký a Robin Dolejš, zakusili krásnou a zároveň nesmírně krutou slávu fenomenální dálkové soutěže Rallye DAKAR. Nadcházející ročník 2013 bude však pro tým BUGGYRA mnohem výjimečnější. Svou premiéru si odbudou hned tři závodní motory GYRTECH z dílny roudnické stáje.

„Myšlenka Dakaru nás láká už několik let. Naše zkušenost s Czech Dakar Týmem z roku 2011 byla hodně poznamenána nepříjemnými nehodami (David Vršecký v posádce Marka Spáčila okusil v kamionu dvojité salto hned druhý den soutěže. Naštěstí se nikomu nic nestalo. Následující den však posádka Martina Kolomého takové štěstí neměla. Po tvrdém dopadu museli být Martin Kolomý a Jaroslav Lamač hospitalizováni s vážným poraněním páteře.). To ale nic neměnilo na tom, že se nám podařilo najít prostor, jak využít našich dovedností a zkušeností s vývojem závodního motoru právě pro Dakar,“ komentuj e začátky vývoje nové řady agregátů GYRTECH RALLY POWER technický ředitel týmu BUGGYRA Robin Dolejš.

 

Roudnické stáji navíc nahrává fakt, že se v jedinečné dálkové soutěži chystají změny pravidel, které budou v budoucnu limitovat právě obsah motorů. „Dnes se jezdí převážně objemy kolem 18litrů, ale snaha je objem limitovat až na 13litrů, což jsou právě motory, se kterými máme bohaté zkušenosti z našich závodů,“ objasňuje situaci Robin. „V rozhodnutí začít vývoj a výrobu „dakarského“ agregátu, do kterého jsme se pustili v roce 2011 hodně pomohlo i to, že technický delegát pro kamiony je nám dobře známý Fabien Calvet (FIA koordinátor ve ETRC), takže jsme o plánovaných změnách věděli hodně s předstihem.“

A kdo bude mít zmiňované motory vlastně pod kapotou? „Od počátku, tedy od roku 2010 jsme ve styku s Czech Dakar Týmem, pro který jsme postavili první prototyp a se kterým Marek Spáčil úspěšně absolvoval už Silkway rallye 2011. Se stejným týmem spolupracujeme i v nadcházejícím Dakaru 2013,“ popisuje vstup na Dakar manažer týmu Buggyra Jan Kalivoda. “Náš motor tak požene kupředu speciál Martina Kolomého, loni nejlepšího Čecha, jehož průnik mezi desítku nejlepších způsobil velkou senzaci! Ale i posádky Marka Spáčila a Tomáše Vrátného, který vnesl do Czech Dakar Týmu spolu se silným finančním zajištěním i ambice vytvořit jeden z nejsilnějších týmů celého Dakaru.“

Všechny tři závodní speciály včetně doprovodu jsou již na cestě přes Atlantický oceán do Jižní Ameriky, do dějiště Rallye Dakar 2013. Zbytek posádky včetně technického ředitele týmu Buggyra Robina Dolejše se k nim připojí na přelomu roku. A s jakým očekáváním bude Robin odlétat? „Přestože jsme hodně vycházeli ze zkušeností s našimi motory, tak jsou podmínky pro Dakar hodně odlišné. Jde především o životnost, která musí být několikanásobně vyšší než u nás. Máme hodně natestováno a to bez sebemenších problémů. Kluci odjeli s motory i náročnou písčitou rallye v Tunisu, kde Martin dokonce vyhrál. Dakar je ale jedinečný a až ten vše prověří. Je to pro obě strany určitý risk, ale udělali jsme vše pro to , aby bylo riziko co nejmenší. I z tohoto důvodu chci být u toho a řešit případné problémy hned na místě. Teď už bude jen záležet na tom, aby motory obstály a jejich jezdci zajeli co možná nejlepší výsledek.“

Start Rallye Dakar 2013 bude 5. ledna v peruánském hlavním městě Lima a postupně se bude přesouvat přes Argentinu až do chilského Santiaga, kde bude letošní ročník zakončen.

Tisková zpráva/-PS-