Seznamte se prosím s novou Audi RS7. Jak se vám líbí? Vzhledem k tomu, že je oděná do hávu odkazujícího na legendární Audi S1 Quattro z 80. let, tak bych se vsadila, že dost. 🙂 Stejně jako nám. Ale nenechte se mýlit. Bohužel tenhle její skvělý kabát neznamená, že RS7 budeme potkávat na tratích rallye. A není se čemu divit.

Tohle zběsilé provedení nové RS 7 vyšlo z pera Frederica Louise, šéf designéra Audi. On sám k tomu dodal: „Jsem si dobře vědom toho, že je nesmysl třeba se jen pokoušet jezdit tak těžkou soutěž, jakou rallye bezesporu je, s tak velkým a těžkým autem, jakým je RS 7.  A1 Quattro nebo RS5 by jistě byly mnohem vhodnější, ale novinka v podobě tohoto nabroušeného modelu nám přišla jako vhodná pro připomenutí závodní legendy Audi quattro.“

O tom, že je co připomínat, asi mluvit nemusím, ale to, že byl vybrán tenhle doslova vymítač ďábla, má jednoduché vysvětlení. Pod kapotou se totoiž ukrývá 4 litrový motor V8 se dvěma turby, který nabízí monstrózní výkon 412 kW/560 koní. Sprint z 0 na 100 km/h uletí za 3,9 vteřiny. A to si, prosím, uvědomte, že v podstatě jde o manažerský vůz, který ale hrdě ukáže zadní světla leckterému plnokrevnému sportovnímu autu. 🙂

 

Ano, souhlasím, že RS7 je pro rallye nesmysl, ale shodnete se jistě se mnou, že nějaká Audi v dnešních soutěžích chybí… Pokud by se automobilka rozhodla postavit závodní speciál, bylo by velice těžké dosáhnout nebo dokonce překonat laťku nastavou slavnou Quattro S1.

 

 -AR-