Německý výrobce slíbil plně elektrický supersport, ale jak to tak vypadá, tak se tento projekt sériové produkce nedočká. Audi plánovalo uvést R8 e-tron již tento rok jako limitovanou sérii, ale německý lídr otáčí o 180° . Dokonce se můžeme i obávat, že celý projekt bude zavržen.

Mluvčí Audi nemůže potvrdit, že projekt R8 e-tron bude zrušen, ale připouští, že se jedná o tom, zda-li vůbec zelený supersport do sériové výroby vypustit. Důvody k váhání jsou jasné. Stávající baterie používané v automobilech jsou zatím příliš těžké a hlavně drahé. Audi se obává, že vysoká hmotost výrazně ovlivňující jízdní vlastnosti a výkony elektrického supersportu, spolu s vysokou pořizovací cenou, mohou být hlavními důvody malého zájmu veřejnosti o tento vůz. Navíc se Audi chce spíše orientovat na plug-in hybridy než využívat plně elektrické pohony. Tím se R8 e-tron odsouvá ne vedlejší kolej.

 

Teď trochu k samotnému vozu. Audi R8 e-tron využívá k jízdě dva elektrické motory o celkovém výkonu 376 koní a točivém momentu 820 Nm, které napájí lithium-iontové baterie o výkonu 49 KWh. Auto dokáže ujet 215 km na jedno nabití a tuto vzdálenost zvládne ujet cca za hodinu. Zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,6s. Dokonce nedávno zvládl e-tron pokořit Nürburgring za úžasných 8 minut a 9 vteřin.

Co se týče elektrického pohonu, Audi na něj úplně nezanevřelo. Rozjíždí totiž v Americe projekt A3 e-tron.  Jedná se o projekt testující to, jak se elektrické vozy vyrovnají s běžným provozem. Audi si to představuje tak, že rozdá několik vozů mezi své zaměstnance a nechá je jezdit běžně do práce, na nákupy, výlety… No, prostě budou mít e-trony k běžnému užívání. 🙂 Projekt bude trvat několik měsíců. V Evropě bude Audi testovat obdobným způsobem, jen s tím rozdílem, že půjde o menší á-jedičky s hybridní technologií.

-TJ-