Již jsme si prozradili, že v ČR byla Audi v roce 2011 velice úspěšná, ale úspěch nebyl jen lokální, ale globální. Společnost AUDI AG prodala v roce 2011 celkem 1 302 650 automobilů, a tím překonala svůj dosavadní prodejní rekord z předchozího roku o více než 210 200 vozů. Značka Audi zaznamenala silnou dynamiku růstu ve všech světových regionech. Čína, kde bylo zákazníkům dodáno 313 036 vozů, se poprvé stala největším trhem pro Audi. V Evropě vzrostl prodej ingolstadtské automobilky o 12,1 procenta na cca 726 300 vozů. Dvoumístného tempa růstu bylo dosaženo také v USA. Audi uzavřelo uplynulý rok s novými rekordními prodejními výsledky na více než 50 trzích.

„Rok 2011 byl v historii Audi nevídaný. Ještě nikdy jsme během jednoho roku nezískali tolik nových zákazníků,“ prohlásil Peter Schwarzenbauer, člen představenstva společnosti AUDI AG zodpovědný za marketing a prodej. „Díky silně poptávaným novým modelům byl prodej zejména v Evropě a USA lepší, než jsme očekávali. Na americkém trhu jsme po každém měsíci přepisovali dosavadní prodejní rekordy, a díky tomu se nám znovu podařilo výrazně zlepšit také finanční výsledky. Velký podíl na tom má především mimořádně úspěšná ofenziva ve vyšší třídě.“

Více než každý čtvrtý americký zákazník volí od uvedení nové generace modelů A8, A6 a A7 Sportback model vyšší třídy. Značka Audi tak během jednoho roku zvýšila podíl svých vrcholných modelových řad na celkovém prodeji v USA o více než polovinu. V uplynulém roce bylo v USA prodáno 117 561 automobilů Audi, což znamená nárůst o 15,7 procenta v porovnání s rokem 2010.

 

Modely vyšší třídy se rozhodujícím způsobem podílely na růstu značky Audi i v celosvětovém měřítku. Modelová řada Audi A6 zaznamenala nárůst o 12,2 % na 229 200 vozidel, a to ještě před zahájením prodeje nové generace v Číně, která je pro oblíbenou manažerskou limuzínu nejdůležitějším trhem. Nová limuzína A6 vstoupila na první trhy v březnu a až na podzim ji následoval především v Evropě důležitý Avant. Naproti tomu první kompletní rok na trhu má za sebou modelová řada A7 Sportback, pro niž se po celém světě rozhodlo více než 31 300 zákazníků. Postavení značky čtyř kruhů ve vyšší třídě upevnila také řada Audi Q7, která se v porovnání s předchozím rokem těšila nárůstu o 21,4 %. Vozů Audi A8, nové generace vlajkové lodi uvedené začátkem roku 2010, bylo v meziročním srovnání prodáno dokonce dvojnásobné množství (+101 %).

Na opačném konci modelové palety přivedla nové zákazníky k prodejcům modelová řada Audi A1. V prvním kompletním prodejním roce dodalo Audi zákazníkům 118 200 prémiových malých vozů, a to převážně v Evropě. Společnost AUDI AG zvýšila v Evropě svůj prodej navzdory opačně se vyvíjejícímu celkovému trhu o 12,2 % na 726 300 vozidel, a posílila tak svou pozici vedoucí prémiové značky. Po Číně dosáhla ingolstadtská automobilka v absolutních číslech nejvyššího přírůstku na domácím německém trhu, kde bylo zákazníkům v roce 2011 předáno 254 011 nových vozů, o 10,8 % více než v roce 2010. Mimořádně úspěšný byl pro značku Audi uplynulý rok také ve Velké Británii a Francii. Ve Spojeném království vzrostl prodej o 15,7 % na 115 345 vozů, zatímco zastoupení Audi France překonalo díky nárůstu o 18,1 % poprvé hranici 60 000 prodaných vozů za rok, přičemž zákazníkům bylo předáno 62 009 vozidel. Navíc, navzdory obtížné tržní situaci se značce Audi povedlo minimálně zopakovat prodejní výsledek z roku 2010 také ve Španělsku (+3,4 %) a v Itálii (+0,03 %). Na všech ostatních světových trzích z první desítky zaznamenala společnost AUDI AG v meziročním srovnání dvoumístné nárůsty prodeje. I Rusko totiž uzavřelo rok 2011 s nárůstem o 25,6 %, a výrazně tak přispělo s 23 250 prodanými vozy k růstu ve východní Evropě.

Ke zvýšení prodeje vozů Audi v Číně o 37,3 % přispělo kromě silné poptávky po dovážených modelech také v polovině roku realizované zvýšení výrobní kapacity v závodu Čchang-čchun. Čínští zákazníci zakoupili v roce 2011 celkem 313 036 vozů Audi. Značka se čtyřmi kruhy si tak opět výrazně zvýšila svůj náskok před konkurenty v prémiovém segmentu.

V uplynulých měsících získaly pro Audi na významu rovněž rozvíjející se trhy, jako jsou Jižní Korea (+30,9 % na 10 346 vozů) a Jižní Afrika (+20,4 % na 14 523 vozů). Oba uvedené trhy dohromady již dosahují úrovně odbytu značky v Rusku. V Jižní Americe se v roce 2011 blýsklo vysokým tempem růstu Mexiko (+46,8 %) a Brazílie (+68,0 %). Ještě dynamičtější byl růst značky Audi v Indii, kde se prodeje vyšplhaly o 83,5 % na 5511 vozů. Žádná jiná prémiová značka na tomto trhu nezaznamenala tak rychlý růst.

Tisková zpráva/-PS-