Autoklub ADAC vyhlásil v Mnichově výsledky ankety „Žlutý anděl 2012“. Volkswagen v ní získal hned dvě prestižní ocenění. V kategorii „Inovace a ekologie“ byla wolfsburská automobilka vyznamenána za vývoj funkce automatického brzdění při vícenásobných kolizích, v kategorii „Automobil budoucnosti“ přesvědčil porotu Passat TSI EcoFuel.

Odborná porota složená z členů předsednictva autoklubu ADAC a prezidentů oborových svazů VDA, VDIK a ZDK vyznamenala jako vynikající novinku v kategorii „Inovace a ekologie“ funkci automatického brzdění při vícenásobných kolizích. „Žlutého anděla“ převzal za značku Volkswagen Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Volkswagen zodpovědný za vývoj.

Nová funkce automatického brzdění při vícenásobných kolizích (MKB = Multikollisionsbremse), která nalezne poprvé uplatnění v příští generaci Golfu, je považována za významný milník na cestě k plně integrovanému bezpečnostnímu systému. Tato funkce zahájí automatické brzdění okamžitě po kolizi s cílem omezit následky případných sekundárních nárazů nebo jim pokud možno zcela zabránit.

 

Různé studie ukazují, že při téměř jedné čtvrtině všech nehod osobních vozů v Německu dochází kvůli ztrátě kontroly řidiče nad vozem ve vysoké rychlosti ke druhé kolizi s dalším vozidlem, jiným účastníkem silničního provozu nebo překážkou v blízkém okolí. Výzkumné oddělení značky Volkswagen prokázalo účinnost nového systému například v sérii nárazových testů do svodidel v různých rychlostech a pod různými úhly nárazu.

Funkci automatického brzdění při vícenásobných kolizích aktivuje řídicí jednotka airbagu. Systém vyhodnocuje při čelních, bočních a zadních nárazech data pocházející mimo jiné od senzorů zrychlení a senzorů tlaku ve dveřích, předpínačích bezpečnostních pásů a/nebo vzduchových vacích. Pro aktivaci funkce MKB je nezbytné, aby náraz rozpoznaly dva navzájem nezávislé senzory. Data jsou předávána řídicí jednotce ESP a vozidlo je předem definovaným zpomalením přibrzděno na stanovenou minimální rychlost 10 km/h. Řidič přitom může samozřejmě kdykoli převzít opět kontrolu nad svým vozem a sám určovat míru brzdění nebo akcelerace.

Volkswagen dokázal bodovat také v kategorii „Automobil budoucnosti“ a zajistit si v ní prestižní trofej od autoklubu ADAC. Vyznamenaným modelem se stal Passat TSI EcoFuel, který od svého uvedení na trh v roce 2009 stanovuje nová měřítka v kategorii automobilů s pohonem na zemní plyn. Bivalentní motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW / 150 k spaluje zemní plyn nebo benzin. Přesvědčivé jsou jak příznivé hodnoty spotřeby paliva, tak i nízké emise CO2 117 g/km. Autoklub ADAC vyzdvihl ve svém odůvodnění volby modelu Passat TSI EcoFuel maximální úroveň každodenní využitelnosti, hospodárnosti, ochrany životního prostředí a bezpečnosti.

-PS-