Trojčata Toyota GT86, Subaru BRZ a Scion FR-S jsou auta, která řidiče vtáhnou do děje. Chtěji po něm to, aby řídil. Chtějí po něm, aby se autu věnoval. Ne, jako ostatní auta, v nichž řidič jen šlape na pedály a točí tím kolečkem před sebou.

Lidé si stěžují, že těmhle trojčatům chybí výkon. Dvě stovky koní nejsou prý pro auto vážící kolem 1,2 tuny dost. My máme jiný názor, ale… Už se množí zprávy o tom, že budou silnější varianty, takže si na své přijdou i ty, kteří chtějí být nejrychlejší na dálnici a odjíždět jako první ze semaforů. O tom to ale není.

 

Pokud byste ale svoje auto i tak chtěli odlišit a výkon mu zvýšit, pak pro vás nabízí tuningový úpravce Abflug speciální kit s názvem ‚Spiral 86‘.

Toyota GT86 ‚Spiral 86‘ byla představena na Tokyo Auto Salon 2013 a kit v sobě kombinuje takřka všechny úpravy – karoserie i motoru. Nabídne nové oba nárazníky (zadní s difuzorem), nástavce prahů a nový zadní spojler.

Přiznám se, že když jsme Toyotu GT86 testovali, byli jsme zklamaní z projevu obrovských (průměr 86 mm) koncovek výfuku, z nichž se toho moc nelinulo. Abflug to vyřešil instalací kompetního výfukového kitu HKS High Power Muffler Spec L kit, který navíc s dalšími úpravami (jakými je třeba instalace kompresoru HKS GT Supercharger (díky bohu, že ne turbo) a podobně, poskočil výkon na 260 koní.

Ruku v ruce šly s posíleným výkonem motoru také úpravy brzd a podvozku. Sériové tlumiče a pružiny musely uvolnit místo novému podvozku HKS Hipermax IV GT a původní brzdy byly vyměněney za kousky Dixel.

Ani původní 17″ kola obutá do pneumatik z Toyoty Prius na svém místě nezůstala. Nahradily je kousky přímo z dílny úpravce. Jde o 19″ litá kola s názvem Abflug Prism III 19 obutá do lepivých pneumatik Yokohama Advan Sports o rozměrech 235/35 ZR19 vpředu a 255/30 ZR19 vzadu.

-PS-