Volvo XC90 T8 Twin Engine jezdí prý za 2,1 l/100 km a s emisemi CO2 49 g/km

Autor: Tisková zpráva - 3. 5. 2015


Volvo XC90 T8 Twin Engine je tím nejvýkonnějším a nejčistším SUV na světě. Tato motorizace se může v kombinovaném režimu pochlubit emisemi CO2 49 g/km, výkonem 407 koní, max. točivým momentem 640 Nm, spotřebou paliva pouhých 2,1 l/100 km a dojezdem v čistě elektrickém režimu 43 km.

Pokud jde o nekompromisně vyváženou kombinaci výkonu a nízké spotřeby paliva, překoná Volvo XC90 T8 Twin Engine veškerá očekávání a navíc Vám udělá radost i vůbec nejnižšími emisemi ve své třídě – to vše v sedmimístném provedení luxusního SUV.

V porovnání s dříve zveřejněnými údaji došlo ke zlepšením, za která tento vůz vděčí nepřetržitému zdokonalování technologií švédské automobilky. Výsledkem dalšího vyladění celého hnacího ústrojí jsou emise CO2 nižší o 10 g/km a s nimi související pokles spotřeby paliva na 2,1 l/100 km. Dalším přínosem je zvýšení výkonu v koních. Tyto přednosti z Volva XC90 T8 Twin Engine dělají jasného lídra svého segmentu, který nabízí mimořádnou kombinaci nízké spotřeby paliva, minimálních emisí CO2 a čisté síly.

„Pracovali jsme tvrdě na tom, abychom získali co nejvíce výhod oproti konkurenci a poskytli zákazníkům to nejlepší možné spojení výkonu a nízké spotřeby paliva. Naše technologie Twin Engine nám umožnila vytvořit základ pro nastolení tradice vývoje efektivních hnacích agregátů zcela nového typu. Díky naší nové modulární platformě a našim prvotřídním čtyřválcovým motorům se nám podařilo dosáhnout v této oblasti jasně vedoucí pozice,“ vysvětluje Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group

Žádné další SUV v této třídě nemůže nabídnout dojezd 43 km v čistě elektrickém režimu, zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,6 vteřin a kombinovaný výkon 407 koní – to vše v sedmimístné konfiguraci.

Varianta XC90 T8 Twin Engine se objeví v showroomech autorizovaných dealerů v ČR Volvo již letos.

Jízdní režim pro každou situaci

Model XC90 T8 Twin Engine dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 5,6 vteřin, přičemž dokáže zákazníkům zprostředkovat skvělý jízdní zážitek, který od SUV Volvo nyní očekávají. Nicméně, úžasný jízdní zážitek není jedinou předností XC90 T8: je zde také pět jízdních režimů, díky nimž lze využívat široké rozpětí výkonových charakteristik doprovázených různou efektivitou. Prostřednictvím rolovacího tlačítka středové konzoly nebo dotykového displeje palubní desky si řidič může zvolit jeden z následujících jízdních režimů:

  • Hybrid: jedná se o výchozí režim vhodný pro každodenní dojíždění. V tomto jízdním režimu vůz automaticky střídavě využívá výkon 2litrového čtyřválcového motoru Drive-E a elektromotoru za účelem dosažení celkově co možno nejhospodárnější jízdy.
  • Pure electric: pokud je vysokonapěťový akumulátor plně dobitý, může v tomto režimu sloužit jako jediný zdroj energie napájející elektromotor nad zadní nápravou. Volvo XC90 T8 dokáže v čistě elektrickém režimu ujet více než 40 km, což pokryje celkovou vzdálenost, kterou většina lidí potřebuje pro své každodenní dojíždění. Vzhledem k systému rekuperace brzdné energie se vůz v tomto režimu chová superefektivně v městské dopravě, kde je třeba často zastavovat. Pokud vůz potřebuje více síly, automaticky naskočí také spalovací motor Drive-E.
  • Power: v tomto režimu mohou řidiči těžit z výhod kombinovaného pohonu spalovacího a elektrického motoru. Při startování využívá naše SUV výhodu prvotřídní citlivosti a okamžitého nástupu točivého momentu elektromotoru, zatímco spalovací motor přispěje k hbitějšímu zrychlení. Tato kombinace motorů zajišťuje lepší točivý moment v nízkých otáčkách, který je srovnatelný s motory s velkým zdvihovým objemem jako je například V8.
  • AWD: tento režim nabízí konstantní pohon všech kol kdykoliv je to třeba. Předností možnosti ruční aktivace režimu AWD je, že má řidiči pohon všech kol k dispozici přesně ve chvíli, kdy jej potřebuje, anebo může šetřit energii na později.
  • Save: pokud je akumulátor nabitý, může ho řidič aktivací tohoto režimu „zmrazit“ a jeho energii tím ušetřit na později, kdy bude potřebovat čistě elektrickou jízdu. Pokud je na druhou stranu akumulátor téměř vybitý, může řidič využít spalovací motor k nabití akumulátoru na určitou úroveň, aby jej později bylo možné opět využít k čistě elektrické jízdě.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru