Test Suzuki Kizashi: Opravdu dobrá konkurence

Autor: Pavel Srp - 10. 4. 2012


Suzuki Kizashi na českém trhu již nějaký ten pátek je. Na silnicích ho ale moc nepotkáváme. My jsme po několikadenním testování zjistili, že je to škoda…. Proč? Čtěte náš test!

Suzuki Kizashi patří do střední třídy, kde již léta vládnou velmi silní soupěři v podobě např.: Volkswagenu Passat, BMW řady 3, Mercedes-Benz třídy C, Audi A4, SEAT Exeo, Ford Mondeo či Škoda Superb. Jak se s nimi tedy vlajková loď automobilky Suzuki popere? Hned zezačátku je v malé nevýhodě, hlavně v ČR. Nabízí se pouze s jediným benzínovým motorem a s karoserií klasického tříprostorového sedanu. V ČR tolik oblíbené naftové kombi v nabídce nenajdete. Vybrat si ale můžete ze dvou variant: automatem s pohonem všech kol nebo manuálem s pohonem přední nápravy – a ten jsme měli my.

Suzuki Kizashi je pěkné auto. Z čelního pohledu vynikne agresivně tvarovaný přední nárazník s širokou maskou lakovanou do lesklého odstínu či xenonové světlomety (bohužel to nejsou bixenony), které jsou protaženy až do blatníků. Nastavenou sportovnost na kolena srazí velká zpětná zrcátka. Pokud si auto prohlédneme z boku, zaujmou nás velká 18″ mnohopaprsková kola, prahové nástavce či decentní křidýlko na víku zavazadlového prostoru. Celkovou sportovnost pak dotvoří při pohledu zezadu dvojice velkých koncovek výfuků (i když výfuk jen naznačují, protože opravdové koncovky jsou schované v jejich útrobách).

Po otevření auta bezklíčkovým vstupem, i když pro odemknutí je nutností stisknutí tlačítko na klice, se před vámi objeví stylový interiér, jemuž dominují kožená sedadla. Ta má Kizashi ve standardu, ale příliš velkou oporu tělu v zatáčkách neposkytnou. Boční vedení by zasloužilo více péče. Na delší cesty jsou nicméně sedačky velmi pohodlné. Přístrojová deska je jednoduchá a přehledná, výhradu máme jen k „budíkům“. Jejich cejchování bylo možná až moc nahuštěné. Díky tomu se chvílemi zdály být až nepřehledné.

Pro cestující je na všech sedadlech místa dostatek v podélném i příčném směru. Také zavazadlový prostor je dostatečně velký a nabízí celkem průměrných 461 litrů. Víko zavazadlového po otevření nabízí do kufru velmi dobrý přístup.

Sešlápněte brzdu a spojku a stiskněte startovací tlačítko. Auto nastartuje, ale vy to snad ani nepostřehnete. Motor téměř není slyšet a do interiéru se nepřenášejí žádné nežádoucí vibrace. Zařaďte „jedničku“ a vyražte vstříc novým řidičským zážitkům na silnici. Auto má velmi příjemný podvozek, díky kterému vás v zatáčce podrží, ala nenaklání se.

Podvozek vám sportovní jízdu zcela jistě dovolí, stejně tak jako brzdy. Obě tyto části auta jsou o krok před motorem. Ačkoliv má motor papírový výkon 131kW/178 koní, disponuje jimi až ve vysokých otáčkách. Naše Kizashi bylo zbrusu nové a mělo najeto pouhých 400 kilometrů, takže jsme ho ve vysokých otáčkách zbytečně netrápili. V běžných otáčkách je auto línější, ale svým charakterem je motor vhodný do města. Nesmíme zapomenout na jeho objem (2,4 litru) a s tím spojenou vyšší spotřebu. V testu se nám spotřeba ustálila na 8,5 litru na 100 km (jezdili jsme město, okresky i dálnice). Velmi příjemné je řazení. Dráhy jsou příjemně dlouhé a řadící páku na své místo nemusíte přemlouvat.

Jak jsme si již psali, při výběru vozu nemáte na výběr moc možností. Výbava i motor jsou jasně dané. Standardní výbava je ale velmi bohatá a zahrnuje například: 7 airnagů, ABS + ESP, xenonové světlomety, kožené čalounění, komplet elektrické ovládání (4x. okno, zrcátka, střešní okno), bezklíčkový vstup i start s centrálním zamykáním a alarmem, parkovací asistenty vpředu i vzadu, vyhřívaná přední sedadla, automatickou klimatizaci, stěrače s dešťovým senzorem a mnoho dalšího. V ceníku najdete jen dvě položky, za které si můžete připlatit a těmi jsou Multimediální centrum s navigací CLARION NX501E (v našem autě jsme ho měli) nebo metalický lak. Základní cena verze s manuální převodovkou je 679 900 Kč, s automatem a s pohonem všech kol je o pár desítek tisíc více – 759 900 Kč.

Pokud se tedy při nákupu nového vozu neradi rozhodujete, co by vaše auto mělo nebo naopak nemělo mít, pak je Suzuki Kizashi volba právě pro vás. Pokud navíc nechcete tytéž vozy potkávat na ulici na každém metru, chcete pohodlně jezdit a chcete výborný poměr cena/výbava, už vyrážejte do společnosti Emil Frey a Suzuki Kizashi objednávejte! Na své soupeře toho tedy, snad kromě motoru, velmi neztrácí a naopak je rozdrtí svou cenou.

Za zapůjčení vozidla bychom rádi poděkovali společnosti Emil Frey ČR (www.emilfrey.cz).

-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru