test-rr-evoque-11

Test Range Rover Evoque: Bezchybný fešák? (2012)

Autor: Pavel Srp - 17. 7. 2012


Ještě jsem snad nepotkal člověka, kterému by se „malý“ Range Rover Evoque nelíbil. A to s ním většina z nich ani nejela… Evoque je prostě povedený kus auta, i když občas je na něj potřeba se dívat právě touhle optikou. K testu jsme měli k dispozici základní pětidveřové provedení s pohonem pouze přední nápravy, naftovým motorem 2,2 eD4 ve výbavě Pure.

Evoque je nejmenší model v nabídce „britské“ automobilky Land Rover. Se svými vnějšími rozměry 4 355 mm na délku, 1 635 mm na výšku a 2 125 mm na šířku (včetně zpětných zrcátek) sice nejde o prcka, ale v interiéru si můžete připadat stísnění. Jde však spíše o pocit způsobený nízkými okny. Ve skutečnosti (pokud měříte 180 cm jako já) nedostatkem místa nad hlavou nebo pro kolena trpět nebudete – ani vpředu ani vzadu. O ta zadní tady stejně zase až tolik nejde. Původně byl Evoque navržen jako třídveřové kompaktní SUV, z kterého se pětidveřové stalo pouze protože si to trh žádá. O svůj šarm ale nepřišel.

Prvoplánově má jít o druhé nebo dokonce třetí auto do rodiny. Nepředpokládáme, že si takové auto pořídí čtyřčlenná rodina, která by s ním jezdila na dlouhé dovolené. I tak je objem zavazadlového prostoru slušných 575 litrů.

Pojďme se podívat dovnitř. Ihned po otevření dveří uvidíme prémiový interiér. Příplatkové kožené čalounění sedadel, kůží obšitá palubní deska, hliníkové dekory… Vše perfektně spasováno a sladěno. Radost pohlědět i osahat. V interéru jsem se hned cítil jako doma. Středovému tunelu dominoval příplatkový multimediální systém s navigací. Jeho rychlost však odpovídala spíše době před několika lety. Odezva na stisknutí tlačítka nebo ikony na dotykovém displeji byla dlouhá, opravdu dlouhá. Vynahradit se to snaží grafika a nabízené možnosti nastavení cekého auta. Můžete si nastavit i takové „blbosti,“ jakými je barva ambientního osvětlení.

Ale dost nudných řečí! Pojďme se posadit do kožených sedadel. V základních manuálně nastavitelných sedadlech si řidič najde optimální polohu vcelku jednoduše. Sedadla jsou příjemně tvrdá, nabídnou velmi slušnou oporu pro tělo v zatáčkách a ani po delší trase nás z nich nebolela záda. Pokud máte sportovnějšího ducha, pak si můžete připlatit za sportovní skořepiny. V tom případě ale zapřemýšlejte také o silnějším motoru.

Naftový čtyřválec eD4 o objemu 2,2 litru nabídne řidiči 110 kW/150 koní a točivý moment 380 Nm. Musí si při tom poradit s hmotností více než 1,7 tuny. Land Rover udává u předokolky s motorem eD4 zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a maximální rychlost 180 km/h. Nic moc, řeknete si možná, ale v praxi motor líný není a maximální rychlosti jsme se během týdenního testu ani nepřiblížili. V Českých podmínkách je to i na dálnici skoro až o život… Požadavky svižnější jízdy splní, ale  nejrychlejší na silnici nebudete. Přitom by zbytek auta více výkonu bez problémů zvládl.

Podvozek je totiž naladěn výborně. Z chování Range Roveru Evoque jsem byl nadšen již na kvalitních rakouských silničkách, ale nezklamal ani na rozbitých českých tankodromech. Nerovnosti tlumil příkladně, neozývaly se žádné rány a posádka o mnoha výmolech a dírách ani nevěděla. Přitom nebyl problém projíždět okresky opravdu svižným tempem bez výraznějšího náklonu nebo náznaku nervóznosti.

Pokud zvolíte manuální převodovkou, budete si užívat každé přeřazení. Dráhy jsou opravdu krátké, přesné, a řazení se pro vás stane radostí.

Překvapení jsme byli ze spotřeby paliva. Udávané velmi optimistické hodnoty 6,0 (město)/4,5 (mimo město)/5,0 (kombinovaná) litrů na 100 kilometrů jsme se ani zdaleka nepřiblížili. Na konci testu na palubním počítači svítila hodnota 7,8 litru na 100 kilometrů v kombinaci městského provozu a svižnějších okresek.

Ale nic není zadarmo. Auto snad nemá žádnou větší chybu. A za to si nechají u Land Roveru zaplatit. Nejlevnější Range Rover Evoque stojí skoro 850 tisíc Kč. Není to málo, ale za své peníze dostanete opravdu to, co si zaplatíte. Naše dovybavené auto (kožená a vyhřívaná sedadla, vyhřívané přední sklo, multimediální systém + navigace, audiosystém Meridian, metalický lak + černá střecha, elektrické otevírání kufru, LED + xenony) vyjde na 1 116 868 Kč.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru