Test Peugeot 5008 2,0 HDI AT: Rodinný dostavník

Autor: Pavel Srp - 22. 4. 2014


Peugeot 5008 prošel před nějakou dobou drobným faceliftem. Slovo „drobný“ tam není jen tak… Omlazení se totiž dotklo takřka jen přední části, ani tam však výraznější změny nepřinesl. Vlastně ani nebyl důvod…

Po čtyřech letech už 5008 nějaké to decentní omlazení chtěla. Nové jsou přední světlomety s LED pro denní svícení zajímavého tvaru i diodové přední blikače (oboje pro všechny výbavy) a nová je maska po vzoru nejnovějšího (a velmi úspěšného) přírůstku do portfolia automobilky, modelu 308. Další změny jsou prakticky neznatelné, a soustředí se například na nápis Peugeot doplňující logo automobilky na zádi. Bok vozu pak zůstal zcela beze změny.

Test-Peugeot-5008-20-HDI-AT-p1

Velké zásahy se nekonaly ani v interiéru. Tady přibylo jen několik nových dekorů, ale veškeré ovladače zůstaly zachovány na svém místě a beze změny. Dotykové ovládání palubních systémů, které známe z již zmíněného Peugeotu 308 nebo „sesterského“ Citroenu C4 Picasso tady zatím nenajdeme. Vše se ovládá „po staru“ tlačítky.

Interiér působí velmi příjemným dojmem. Palubní deska je přehledná, na vrchu je umístěn nejen displej multimediálního systému, ale také head-up displej, který dostal po faceliftu barvičky. Středový panel je poměrně široký, ale v jeho útrobách lze nalézt opravdu objemnou schránku (cca 10 litrů). Škoda jen, že je to jediný větší odkládací prostor a třeba na kelímky s teplou kávou místo nezbylo – tedy kromě ne úplně dobře přístupného místečka mezi předními sedadly a jejich loketními opěrkami…

Test-Peugeot-5008-20-HDI-AT-p2

Posez je pro MPV typicky vyšší. Nabízí lepší rozhled než v běžném kombi, a celkově si budete připadat autobusověji – tělo je vzpřímené, nohy jdou dolů, nikoliv před sebe jako v osobáku. Na delší cesty je tento posez praktický, i sedadla jsou poměrně příjemná, to řidičovo nabízí také masážní funkci. Přední sedadla jsou ale spíše taková křesla, boční vedení téměř postrádají.

Jde o „opravdové“ rodinné auto, takže druhá řada sedadel nabízí tři stejně velké samostatné sedačky. Není tedy problém převážet ani tři dětské sedačky. Na zadní sedadla je navíc díky malému panoramatickému zrcátku z předních sedadel dobře vidět . Všechna tři zadní sedadla se dají posouvat dopředu i dozadu i samostatně naklápět nebo sklápět. Na opěradlech předních sedadel jsou navíc umístěny sklápěcí stolečky.

Při objednávání vozu si můžete připlatit (16 tisíc Kč) i za sedmimístné provedení, to měl i náš testovaný vůz. Třetí řada sedadel je tady však opět spíše nouzová a na delší cesty se nehodí. Na cestování v sedmi lidech s jejich zavazadly zapomeňte také, do kufru se při plném obsazení vejde snad jen několik malých tašek. Pokud chcete vézt sedm lidí neplánovaně, musíte také řešit problém „kam s ním“, tedy s roletou, která kryje zavazadlový prostor – do podlahy složit nejde a do zbývajícího maličkého kufru se nevejde.

Test-Peugeot-5008-20-HDI-AT-p3

Pokud naopak zadní sedadla necháte schovaná v podlaze, do zavazadelníku se v závislosti na jejich posunutí vpřed nebo vzad vejde 758 až 823 litrů (případně 579 – 678 dm3). Pokud sklopíte i druhou řadu sedadel, vznikne dokonce prostor o objemu až 1 754 litrů (2 506 litrů až ke střeše). Pokud by i to bylo málo, lze (ve dvou vyšších výbavách v základu) jednoduše sklopit sedadlo spolujezdce a můžete převézt předmět dlouhý 2,76 metru.

Testovaný vůz byl vybaven tou nejlepší pohonnou jednotkou, kterou lze nyní v ceníku nalézt. Pohon zajišťoval dvoulitrový naftový motor HDI o výkonu 120 kW/163 koní s automatickou šestistupňovou převodovkou. Oproti verzi s manuální převodovkou za tuto konfiguraci připlatíte 30 tisíc Kč (akční ceny), ale kromě pohodlnější jízdy bez řazení dostanete o 10 kW vyšší výkon.

Automat je „ze staré školy“, neznamená to ale, že by byl špatný! Mluvím tady o samotné konstrukci. Převodovka používá jednu spojku a hydrodynamický měnič točivého momentu. Řazení tedy z logiky věci neprobíhá tak rychle jako u dnes velmi oblíbených dvouspojkových skříní, ale i tak řadí rychle a bez zbytečného otálení. A navíc, kdo v takovém autě potřebuje řadit za zlomky sekundy? Vždyť by prckovi na zadním sedadle spadla zmrzlina na sedačku a manželka by prskala….

Test-Peugeot-5008-20-HDI-AT-p4

Ačkoliv má Peugeot 5008 podvozek tvrdší, do zatáček se i tak poměrně nakloní. Není to ale nic, co by vás nějak nepříjemně rozhodilo, spíše si uvědomíte, že ačkoliv by mohly tvary přístrojové desky, kulaté budíky či zploštělý volant vyvolávat jisté sportovní choutky, stále sedíte v rodinném autě.

Asi největší předností Peugeotu 5008 je nicméně jeho cena, zvláště ta akční. Když se podíváte do ceníku, nejnižší akční cena startuje už na částce 395 000 Kč. Ačkoliv jde o základní výbavu spojenou s benzínovou motorizací 1,6 litru, i tak je to za auto takové velikosti opravdu výhodná cena (klimatizace je v základu). Ani testované provedení v nejvyšší výbavě Allure vaši peneženku nevyždímá tak, jak by se mohlo zdát. Akční cena je stanovena na 575 000 Kč. Ve výbavě ale je už například barevný head-up displej, panoramatická střecha, zadní parkovací senzory, dvouzónová klimatizace či bluetooth handsfree.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,5008
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,přední kola
Výkon:,120 kW/163 koní v 3 750 ot./min
Točivý moment:,340 Nm v 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.4 s
Maximální rychlost:,190 km/h
Převodovka:,automatická šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,7.9 / 5.6 / 6.4
Délka:,4 529 mm
Šířka:,1 837 mm
Výška:,1 647 mm
Rozvor:,2 727 mm
Pohotovostní hmotnost (5 míst / 7 míst):,1 782 kg / 1821 kg
Objem zavazadlového prostoru:,758 – 823 / 1 754 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru