Test Peugeot 208 1,6 BlueHDI 120k S&S

Autor: Pavel Srp - 20. 3. 2016


Peugeot 208 prošel před nedávnem modernizací, byla však navenek velmi decentní, zajímalo nás tedy, jak se projevila na jízdě. V rámci redakčního testu jsme vyzkoušeli nejsilnější naftové provedení v nejvyšší výbavě.

test-peugeot-208-16-hdi-120k-p1

Pokud chcete nejsilnější naftový motor, nebudete mít při studování ceníku příliš prostoru k rozhodování. Motor 1,6 BlueHDI 120k vám automobilka neprodá v jiné než v nejvyšší výbavě Allure. Motor nabízí výkon 88 kW/120 koní a točivý moment 285 Nm, což jsou na auto vážící 1,3 tuny velmi slušné hodnoty. V praxi navíc auto působí pocitově o něco živěji. Technické údaje totiž slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s a maximální rychlost jen 190 km/h,

Motor má maximum točivého momentu k dispozici kolem 1 750 ot./min, maximální výkon vrcholí ve 3 500 ot./min. Mezi těmito hodnotami je motor příjemně pružný a nabízí velmi slušný zátah. Před tím je však potřeba chvíli počkat na nástup turbodmychadla a naopak když motor překročí přibližně čtyři tisíce otáček za minutu, zátah rychle uvadá, resp. nijak negraduje.

Motor jako takový je poměrně tichý, jeho odhlučnění se povedlo. Přílišný hluk neprodukuje ani aerodynamika, tím nejhorším je tak z hlediska akustiky podvozek. Ne snad rázy od kol po přejetí nerovností, ale spíše od odvalování pneumatik. Je však otázkou, jak by se auto projevovalo s jinými (alespoň letními) pneumatikami…

test-peugeot-208-16-hdi-120k-p2

S motorem spolupracuje šestistupňová manuální převodovka s vhodně nastavenými převody a vcelku přesným řazením. Ani tady se však automobilka nevyhnula použití efektní, leč neefektivní kovové hlavice řadící páky. Ta sice hezky vypadá, ale v teplotách kolem nuly, které panovaly v době našeho testu, studí do ruky a trvá poměrně dlouho než se ohřeje.

Důvodem pro pořízení takového auta s takovou motorizací bude hovořit zejména nízká spotřeba paliva. Ta se má podle výrobce pohybovat kolem čtyř litrů na 100 ujetých kilometrů. Pokud dodržíte některá pravidla klidné jízdy a nebudete příliš razantně zrychlovat, jste schopní se kolem této hodnoty pohybovat. Počítejte však s tím, že při běžné jízdě budete jezdit kolem pěti.

Jízdně si 208 s modernizací polepšila, podvozek je ideální kombinací komfortu a tuhosti. Ačkoliv je spíše měkčí (podíl na tom má zcela jistě i docela vysoké profilové číslo pneumatik 195/55 R16), není problém vrhnout se s autem do zatáček. Na klikatých silnicích je cítit odlehčující se záď zejména při brzdění nebo ubrání plynu. Není to nic, co by vás mělo znervóznět – ostatně stabilizace se nad 50 km/h nedá vypnout, respektive se sama znovu aktivuje – do jisté míry je to vlastně zábavné.

test-peugeot-208-16-hdi-120k-p3

Směr jízdy udáváte ve 208 tradičně malým volantem, nad jehož vrchním okrajem byste se měli dívat na palubní přístroje. Ne všem se to však daří tak, jak by mělo. Já s tím ale problém nemám (měřím 180 cm). Když si nastavím posez tak, aby mi to bylo příjemné (sedačka co nejníže, volant blízko k tělu a přibližně doprostřed výšky), věnec mi zakrývá pouze tlačítka na nulování počtu ujetých kilometrů. Na otáčkoměr i rychloměr vidím dobře.

Peugeot 208 je malým městským autem, tomu odpovídá vnitřní prostor. Ačkoliv je pětimístný, dozadu bych si ve třech rozhodně sednout nechtěl. Pro čtveřici cestujících je interiér dostatečný, i na zadních sedadlech je k dispozici dostatek místa pro kolena. Zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání průměrný objem 285 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel se dá zvětšit na 1076 litrů.

Modernizovaný Peugeot 208 potěšil zejména jízdou, tak dobrý pocit jsem z něj před modernizací neměl. Designově se ale příliš nezměnil, tím nejzásadnějším je tak nová grafika zadních světel nebo nové laky karoserie– třeba jako strukturovaný (matně) šedý ICE Grey na testovacím autě. Základní cena 208 je stanovena poměrně dobře, za verzi s motorem 1,0 PureTech 68 k ve výbavě Access a ve třídveřovém provedení zaplatíte minimálně (akčních) 245 000 Kč, testovaná verze je – jak bylo již řečeno – k dispozici jen v nejvyšší výbavě Allure, což znamená příplatek oproti základu ve výši cca 150 tisíc Kč (akční cena je 410 000 Kč). Za pětidveřové provedení se připlácí 5 tisíc Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,208
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 560 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,přední
Výkon:,88 kW/120 koní při 3 500 ot./min
Točivý moment:,285 Nm při 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.4 s
Maximální rychlost:,190 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.4 / 3.2 / 3.6
Emise CO2:,94 g/km
Objem nádrže:,46 litrů
Délka:,3 973 mm
Šířka:,1 739 mm
Výška:,1 471 mm
Rozvor:,2 538 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 295 kg
Objem zavazadlového prostoru:,285 / 1 152 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru