Test Nissan Note 1,2: Kliďas

Autor: Pavel Srp - 14. 1. 2014


Nissan s příchodem nové generace modelu Note některé dosavadní majitele překvapil. Místo rodinného MPV se totiž – podle samotné automobilky – proměnil spíše ve vyšší hatchback a měli by o něm přemýšlet lidé, kteří si chtějí pořídit Ford Fiesta či Volkswagen Polo. Podle nás by se ale Note měl bát spíše Hyundai ix20, Hondy Jazz a nebo Škody Roomster.

test-nissan-note-acenta-1,2-p1

Oproti první generaci se v té aktuální druhé auto o 17  mm prodloužilo, o 4 mm rozšířilo a o 20  mm snížilo. Rozměry se tedy příliš nezměnily a rozvor náprav (2 600 mm) zůstal zcela beze změn. Ačkoliv se Nissan Note zdá být na pohled poměrně malým autem, v interiéru tomu tak není, tedy v podélném směru a na výšku. Na šířku by ještě o několik milimetrů více rozhodně snesl. Neškodil by také o fous nižší posez a delší přední sedáky, pro nohy je však místa dostatek vpředu i vzadu.

Interiér je velmi podobný tomu v menší Micře, středový panel je vlastně totožný. Beze změn je kruhové ovládání klimatizace i displej multimediálního systému systému Nissan Connect, jehož ovládání pomocí maličkých dotykových tlačítek není za jízdy zrovna bezpečné. Alespoň že jeho ovládání je intuitivní a jednoduché a spousta jeho funkcí se dá ovládat tlačítky na volantu. Mezi nimi bych čekal také tlačítko ovládání palubního počítače, to tam ale není. Palubní ovladač se ovládá „po asijsku“ tlačítkem na palubní desce vlevo od volantu.

Posez v autě je vyšší a je z něj dobře vidět. Přitom si rozhodně nepřipadáte jako ve výkladní skříni. Vzdušnost a světlost dotváří prosklené panoramatické střešní okno. Velké mínus má Nissan za to, že ve svých modelech (a je jedno, jestli je to Micra, Juke nebo Note) nenabízí podélně stavitelný volant, lze si ho seřídit pouze výškově. Výsledkem pak mnohdy bývá nepřirozený posez.

test-nissan-note-acenta-1,2-p2

Úplně velký není zavazadlový. I když kufr mezigeneračně o 15 litrů povyrostl, stále je jeho objem 295 litrů hodně skromný. Dá se sice zvětšit posunutím zadních sedadel (za příplatek v prostřední výbavě, v nejvyšší standartně) dopředu, ale ani tak nepůjde o žádný rodinný stěhovák. Pokud sedadla posunete úplně dopředu, pro své kufry budete mít k dispozici 380 litrů. Při sklopení zadních sedadel nevznikne rovná (bez příplatkového paketu Family se zmíněnými posuvnými sedadly a dvojitou podlahou zavazadelníku) ložná plocha, objem však naroste na 1 465 litrů.

Pod kapotou testovaného vozu byl nejslabší z nabízených motorů, atmosféricky plněný tříválec o objemu 1,2 litru. Výkon 59 kW/80 koní a 110 Nm sice neoslní dynamikou, ale ve srovnání s některými konkurenčními tříválci je velmi kultivovaný a do interiéru se nepřenášejí žádné nepříjemné vibrace, ba ani pro tříválce typický zvukový projev.

Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 13,7 sekundy a maximální rychlost je 170 km/h. Tyto hodnoty bez problémů stačí na popojíždění po městě, ale pokud vyrazíte na dálnici, počítejte, že síly na rozdávání rozhodně nebude. Aby auto „nějak jelo“, je potřeba motor vytočit. Při dálničním tempu 130 km/h počítejte s otáčkami motoru atakujícími 4000 ot./min a spotřebou kolem 7,0 litrů. Pokud s autem podobné častější výlety plánujete, popřemýšlejte raději o silnější kompresorové jednadvojce a nebo o naftovém agregátu.

test-nissan-note-acenta-1,2-p3

Mimo dálnice je však spotřeba paliva příjemná. Ačkoliv technické údaje slibují hodnoty 4,7 litru na 100 km v kombinovaném režimu (ve městě 5,9 litru na 100 km a 4,0 litru na 100 km mimo město), počítejte v reálu se spotřebou spíše kolem 6,0 litrů.

Podvozek naladila automobilka spíše pro klidnější jízdu. I když se díky lehkému předku auto do zatáček vrhá s vervou, docela citelně se naklání. Ani při přejezdu nerovností se ale od náprav neozvou žádné pazvuky či rány a jízda je pohodlná.

Nissan Note není pro řidiče závodníky, a už vůbec ne s testovaným motorem. Pokud ho plánujete jako druhé auto do rodiny na odvoz dětí na kroužky, pro manželku ke kadeřníkovi a nebo na nákupy, pak neváhejte. Díky vyššímu posezu je z něj opravdu dobrý výhled, s testovaným motorem má příznivou spotřebu a v interiéru nabídne dostatek místa. Nabízí navíc mnoho asistentů, které nenabízejí ani auta o několik tříd výše, například soustavu kamer okolo celého auta podobně jako Nissan Qashqai 360, asistent jízdy v pruzích nebo hlídání mrtvého úhlu. Díky akčnímu ceníku není jeho cena ani nijak nepříznivá, ačkoliv malé hatchbacky samozřejmě stojí méně…

Ceník je k nahlédnutí tady.

-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru