Test Nissan Micra 1,2: Japonský šikula

Autor: Anina Russová - 3. 12. 2013


Nový Nissan Micra prošel nedávno faceliftem, takže jsme nemohli odmítnout nabídku, abychom ho pořádně proklepli v testu. Svými novými tvary se Nissan Micra snaží zacílit nejen na řidčiky, ale i na řidiče. Micra v novém už nepůsobí tolik jako nákupní taška a už není tak roztomilá.

test-nissan-micra-2014-p1

I když Nissan Micra není autem, které vás zaujme na první pohled, po pár kilometrech strávených za volantem zjistíte, že tohle auto vůbec není špatné. I když je karoserie faceliftované Micry o něco hranatější a dalo by se říct i chlapáčtější, pořád je to klasické malé autíčko určené převážně do města. Nečekejte tedy přehnaný luxus ani okázalost. Spíše se dočkáte příjemné praktičnosti a funkčnosti.

Vnitřní design vozu je na první pohled klasický Nissan. Moderní prvky, které lze nalézt i v ostatních modelech automobilky Nissan – nenadchnou, ale rozhodně neurazí. Neuškodilo by snad jen dotáhnout ovládání o pár kroků dále. Ovládání rádia na dotykové obrazovce je za jízdy prostě za trest, elektrická okna bez dojezdů a podobně.

Je ale pravdou, že zpracování vnitřních dílů je bez chybky. V autě nic nevrže ani nebouchá a pochvalu zaslouží i odhlučnění kabiny, na které se v případě malých městských vozů občas zapomíná. Jasně, nejde to srovnávat s manažerskými limuzínami, uslyšíte motor i hluk vzduchu, ale rozhodně vás to nebude nijak zvlášť rušit.

test-nissan-micra-2014-p2

Pod kapotou testovaného modelu jsme měli atmosférický benzínový tříválec o objemu 1,2 litru s výkonem 59 kW/80 koní a s točivým momentem 110 Nm. Pokud jste právě teď tak trošku s opovržením pozvedli obočí, pak ještě s kritikou počkejte. Je pravdou, že jde o malý motor, ale přeci jen se z něj nějaká ta chuť do života vykřesat dá. Na volnoběh je sice znát, že vám pod kapotou poskakují jen tři válce, ale při jízdě je to jiná písníčka. Když se přehoupnete přes 4 000 otáček za minutu, jako mávnutím kouzelného proutku se auto probudí k životu.

Vzhledem k výkonu motoru sice nemůžete čekat žádné velké zázraky, ale pokud se s motorem naučíte zacházet a pokud k němu nebudete zbytečně shovívaví, pak vás odmění zajímavými schopnostmi. Pokud pospícháte, není u takové motorizace shovívavost prostě na místě a motor jakoby čekal na přísun otáček. Pokud ho budete držet u klidných dvou tisíc otáček za minutu, sice možná docílíte příznivé spotřeby, ale nebude chtít zrychlovat a ten zvuk….

Micra dokáže udržet i rychlejší tempo a nedělá jí problém ani jízda ve vysokých otáčkách. Chybějící výkon je ale znát obzvlášť na dálnici. Připravte se na to, že dopracovat se ke 130 km/h bude chvilku trvat a pokud budete potřebovat předjíždět, podřazování o více stupňů vás nemine. Micra se prostě – z podstaty věci – lépe cítí ve městě a na okreskách, kde dokáže držet tempo i s mnohem výkonnějšími vozy (pokud se řidič nebojí… :D ) Co ztrácí na síle, dohání na mrštnosti a obratnosti. Je třeba si ale uvědomit, že nejde o žádného sportovce. Při rychlejším průjezdu zatáčkou vás mohou zaskočit velké náklony. Pochválit však musím brzdy, které se dají dobře dávkovat a i když jsou vzadu bubny, auto brzdí dobře.

test-nissan-micra-2014-p3

Výrobce udává kombinovanou spotřebu paliva rovných 5,0 litru na 100 kilometrů. Té jsme bohužel nedosáhli. Naše spotřeba se pohybovala kolem 6,5 litru na 100 km, ale je potřeba dodat, že jsme Micru proháněli ve svižnějším tempu.

Nissan chce s faceliftovou Microu zaujmout větší množství potencionálních zákazníků, což by se mu mohlo podařit. Vzhledem ke slušné cenové politice, testovaná Micra v nejvyšší výbavě Tekna s pětistupňovou manuální převodovkou vyjde na necelých 319 tisíc korun. K tomu máte možnost vybrat si z nepřeberného množství příplatkových detailů a chytrých asistentů. Ty se budou hodit právě třeba do města, kde je místa stále málo a parkovat občas musíte i na místech určených pro koloběžku.

Tohle auto v sobě kombinuje jednoduchost a funkčnost společně s jistou dávkou moderního designu. Ano, pořád je to ta malá (i když mezigeneračně hóóódně vyrostla) Micra, kterou si vybíraly především ženy, ale její jízdní vlastnosti (pokud si navíc vyberete silnější motor s kompresorem….) a nový design by teď mohl zaujmout i muže. A já bych jí to přála, tohle auto má své mouchy, ale opravdu umí překvapit.

Kompletní ceník je k nahlédnutí tady.

-AR-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru