Test Mitsubishi ASX: Malý, ale šikovný. A možná víc než Outlander…

Autor: Pavel Srp - 11. 7. 2012


Možná si vzpomínáte, že už jsme jednou Mitsubishi ASX testovali. Tenkrát šlo o benzínovou 1,6 pouze s pohonem předních kol. Dnes si představíme naftovou 1.8 DI-D MIVEC o výkonu 110 kW/150 koní a s pohonem všech kol.

Při pohledu na auto i do interiéru vám může připadat, že jde o zmenšeninu většího Mitsubishi Outlander a nebudete daleko od pravdy. Outlander totiž posloužil jako dárce podvozku, na kterém ASX stojí a jezdí. I díky tomu je pro posádku dostatek místa ve všech směrech – pro kolena, lokty, ramena i hlavu. Bez větších problémů v autě odvezete i pět lidí. Na dovolenou do Chorvatska se jim tam ale moc příjemně nepojede. A rozhodně by se jim do kufru nevešla všechna zavazadla. Kufr sice pojme 419 – 442 litrů (v závislosti na sklonu opěradel) v základním uspořádání, ale na týdenní dovolenou v pěti lidech to prostě není. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší na 1 219 litrů, což už vám umožní odstěhovat například i nábytek do nového bytu.

Interiér je typicky „japonský“. Vládnou mu tvrdé plasty, ale vše je po ruce. Řadící páka se dobře drží a její dráhy jsou dlouhé tak akorát. Rychlosti na svá místa zapadnou snadno a bez problémů, snad jen podřazování z pátého na čtvrtý rychlostní stupeň bylo občas složitější a rychlost na své místo nechtěla. Stejný problém jsme ale měli i u Outlandera. Sedadla byla příjemně tvrdá, nabízela velmi slušné boční vedení a ani po delších několika set kilometrových cestách z nich záda nebolí. Posez hodnotím na jedničku.

ASX není sportovec, i když se tak jeho přední část s doširoka otevřenou maskou chladiče tváří, ale jeho motor nabídne vcelku slušnou dynamiku. Výkon 110 kW/150 koní a točivý moment 300 Nm umí auto velmi solidně rozpohybovat, na dálnici bez problémů daleko za českými rychlostními limity. Maximální rychlost udávaná výrobcem je 198 km/h. V menších rychlostech a nižších otáčkách však budete muset počítat s výrazným turboefektem, po jehož překonání na vás čeká kopanec a zatlačení do sedadel.

Motor pracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a sílu na silnici mohou přenášet všechna čtyři kola. Protože podvozek je původem z Outlanderu, pohon všech kol funguje stejně. Na otočném ovladači na středovém tunelu je na výběr ze tří režimů: 2WD, 4WD a LOCK. Již podle názvu je jasné, že při otočení na 2WD bude ASX pohánět pouze přední náprava, v případě 4WD jde o systém, při kterém se zadní náprava přiřadí v případě ztráty trakce té přední (v poměrech od 100:0 až do 50:50) a LOCK je nastavení, při kterém je základní poměr přenášeného výkonu na zadní kola ještě větší, než u režimu 4WD. Řízení ovládání elektromagnetické spojky je upraveno pro podmínky jízdy na kluzkém povrchu jako je např. sníh nebo písek. Nejde tedy o klasický stálý pohon všech kol.

Při jízdě v přímce Mitsubishi ASX nemá větší problémy, ale když po něm budete chtít zatáčet, zjistíte, že se mu do toho moc nechce. Měkčí podvozek auto rozhoupe a předek se zaboří na přední vnější kolo. Nic drastického, ale rychle si uvědomíte, že nejedete v žádném sporťáku. Nerovnosti se snaží žehlit , ale tu a tam se ozvou nepříjemné rány.

Příjemně překvapení jsme byli spotřebou. Ta se při kombinovaném provozu dala udržet kolem 6 litrů, tedy téměř na hodnotě, kterou udává výrobce. „Papírové“ hodnoty spotřeby paliva jsou 6,8 (město)/4,9 (mimo město)/5,6 (kombinovaný provoz) litrů na 100 kilometrů.

Co mě na autě opravdu naštvalo, bylo vestavěné bletooth handsfree a jeho párování handsfree s telefonem. Naštěstí, pokud často neměníte mobilní telefony, to jedno rozčilení zvládnete. Spárování telefonu s autem probíhá hlasem a v angličtině. Anglicky sice mluvím, ale „paní z rádia“ mi občas nechtěla rozumnět, takže párování probíhalo několik dlouhých minut. Při příchozím hovoru se navíc z reproduktorů ozve nepříjemné pískání (to má být vyzvánění), kterého není problém se dokonce leknout. Přiznávám, že toto byl dosud nejhorší zážitek s originálním bluetoth handsfree v autě vůbec. Trochu nešikovně umístěné také je tlačítko ovládání palubního počítače. To se nachází vlevo vedle budíků a není při jízdě vůbec vidět.

Dojem z auta mi to ale nezkazilo. Nejlevnější Mitsubishi ASX s naftou pod kapotou a pohonem všech kol pořídíte za akčních 570 000 Kč ve výbavě INVITE. Testovaná nejvyšší výbava INSTYLE + vyjde na 784 000 Kč. Jde tedy o příjemné malé SUV, které nabídne velmi slušnou dynamiku. Auto se mi dokonce líbilo více než větší, těžší a „starší“ Outlander…

Kompletní ceník a technické údaje jsou ke stažení TADY.

-PS-


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru