Test Citroën DS4 2,0 HDI Faubourg Addict

Autor: Pavel Srp - 29. 5. 2014


Citroën se rozhodl kromě tradiční řady C před pěti lety rozšířit nabídku o prémiovější řadu DS. V současné době nabízí tři modely DS3, DS4 a DS5. Dnes se budeme věnovat prostřednímu z nich s naftovým motorem 2,0 HDi se šestistupňovým manuálem a designovým paketem Faubourg Addict.

test-citroen-ds4-20-hdi-faubourg-addict-p1

Citroën DS4 už jsme v redakci měli, tehdy šlo o vůz s nejsilnějším benzínovým motorem THP. Auto vychází z modelu C3, ale celkový koncept snad nemohl být rozdílnější. Sama automobilka vůz prezentuje jako křížence hatchbacku, kupé a malého SUV.

Automobilka se při vyývoji DS4 rozhodla jít cestou designu, kterému podřídila spoustu věcí. Díky tomu je na zadní sedadla hodně složitý přístup – nejen co do prostoru, ale také co se týká zvláštního tvaru dveří s trčícím „trojúhelníkem“ s klikou. Dozadu je také špatně vidět a okna v zadních dveřích se nedají otevřít. Vůbec.

Design dotváří také speciální výbavový paket Faubourg Addict, který k již tak fešáckému DS4 přidává temně černý lak karoserie s jemně nafialovělými odstíny Whisper, polep střechy ve speciálním designu, stejný vzor je laserem vypálen také na krytech vnějších zpětných zrcátek a exteriér dotváří litá kola s diamantovým výbrusem s barevným středem Whisper sladěným s odstínem karoserie. Beze změn nezůstal ani interiér, do něhož se nastěhovalo černé čalounění (včetně sloupků a stropnice) a několik dalších drobností. Technika zůstává beze změn.

test-citroen-ds4-20-hdi-faubourg-addict-p2

Pod kapotou testovaného vozu byl nejsilnější naftový motor 2,0 HDI o výkonu 120 kW/163 koní s 340 Nm točivého momentu. Motor předvádí vcelku slušné reakce na sešlápnutí plynového pedálu, je tichý a kultivovaná a jeho zátah nepolevuje až k červenému poli. Přitom dokáže jezdit klidně kolem pěti litrů, svižnější jízda si vyžádá přísun přibližně sedmi litrů nafty na 100 ujetých kilometrů.

Citroën DS3 se silným HDÍ-čkem nemá problém ani s cestováním po dálnici. I nejvyšší rychlostní stupně dokáží zatlačit těla velmi slušně do sedaček a se zrychlováním v České republice z už nepovolených rychlostí dokáže nemile překvapit i mnohem silnější auta. Se vzrůstající dálniční rychlostí ale výrazně vzrůstá aerodynamický hluk.

Nezřídkakdy se však stávalo, že přední pneumatiky nedokázaly výkon a točivý moment motoru bezpečně přenést na silnici, za sucha to až takový problém nebyl, ale za vlhka se stabilizace dokázala zapotit. Tvrdší nalazení podvozku (a nízké 18″ pneumatiky) znamenalo, že se do interiéru občas přenášel hluk při přejezdu nerovností o poznání více než by se nám líbilo, a na nekvalitním povrchu měla DS4 tendenci odskakovat, zejména zadní část s „pevnou“ nápravou s torzní příčkou. Stačilo však najít kvalitní povrch a řezání zatáček jste si rázem začali opravdu užívat…

test-citroen-ds4-20-hdi-faubourg-addict-p3

Už jsem nakousl, že s praktičností to DS4 úplně neřeší. Ne, že by byla vyloženě nepraktickým autem, kufr s objemem 385 litrů (bez rezervního kola, s kolem 359 litrů)je dokonce větší než u Volkswagenu Golf, nicméně nákladová hrana je poměrně vysoko. Na zadních sedadlech je vcelku málo místa zejména pro nohy cestujících. Dobře se tu budou cítit spíše dva než tři, pro které jsou sedadla připravena.

Citroën DS4 je více stylovým doplňkem než praktickým rodinným autem. Děti (samozřejmě nejen ony) budou prskat, že si vzadu nemohou otevřít okna, a že se při nastupování praštily o dveře. Maminka bude nadávat, když jim na parkovišti bude chtít pomoci ven, protože díky vystouplému trojůhelníku nejde dveře pořádně otevřít. Ale pozornost, když s autem někde zaparkujete, zcela jistě vzbudíte.

Jenže za tohle designové cvičení se nechá Citroën poměrně bohatě zaplatit. Ceny převyšující tři čtvrtě milionu Kč nejsou žádnou výjimkou a ani startovací cena těsně pod půl milionen Kč není z nejnižších…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Citroën
Typ:,DS4
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 997 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,přední kola
Výkon:,120 kW/163 koní v 3 750 ot./min
Točivý moment:,340 Nm v 2 000 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,8.6 s
Maximální rychlost:,212 km/h
Převodovka:,manuální šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.1 / 4.2 / 4.9
Délka:,4 275 mm
Šířka:,1 810 mm
Výška:,1 523 mm
Rozvor:, 2 612 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 421 kg
Objem zavazadlového prostoru:,359 / 1 021 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru