První jízdní dojmy: Volkswagen Golf Sportsvan

Autor: Anina Russová - 9. 6. 2014


V úterý 3.6. 2014 se tuzemský automobilový trh rozrostl o dalšího Volkswagena, model Golf Sportsvan. A my jsme se s ním nejen seznámili, ale i krátce svezli. Představení proběhlo stylově na golfovém hřišti.

prvni-jizda-volkswagen-golf-sportsvan-20-tdi-110kw-p1

Volkswagen Golf Sportsvan byl představen na loňském autosalonu ve Frankfurtu, kde se svou prostornou, ale přesto spotovně střiženou karoserií sklidil velký úspěch. Po dlouhých letech nahrazuje model Golf Plus, ale jestli – stejně jako v případě Golfu Plus – čekáte takovou velkou bublinu, jste vedle jak ta jedle. Oproti předchůdci se Golf Sportsvan povytáhl jak na šířku (+5 cm), tak také na délku (13 cm). I přes větší rozměry se mu podařilo zhubnout o hezkých 90 kilogramů. Současně s novými rozměry se Golf Sportsvan chlubí dalšími novinkami, výbavami i různými maličkostmi usnadňující cestování jak řidiči, tak spolucestujícím.

Co se řidiče týče, ten bude hýčkán jak v bavlnce. Intuitivní ovládání, vyhřívaný volant, kvalitní zpracování… Ani ostatní členové posádky nezůstanou pozadu. Vaši přátelé nebo děti, kteří budou cestovat na zadních sedadlech, se nebudou cítit nepohodlně. Zadní sedadla jsou polohovatelná a pro všechny hladové je tu možnost využít plastový stoleček umístěný na zadní části předních sedaček.

Volkswagen Golf Sportsvan je takový mezičlánek mezi klasickým Golfem a jeho variantou kombi. Ocení ji především manželky a partnerky, protože auto není tak velké a přesto se do kufru o základním objemu 500 litrů vejde vše potřebné. Posunutím zadních sedadel lze zavazadlový prostor zvětšit až na 590 litrů a po jejich sklopení dokonce na 1 520 litrů.

prvni-jizda-volkswagen-golf-sportsvan-20-tdi-110kw-p2

Vůz automobilka nabízí v šesti motorizacích, resp. jejich výkonových verzích. Základní 1.2 TSI nabídne výkon 63 kW nebo 81 kW, 1.4 TSI nabízí výkony 92 kW nebo 110 kW, a dvě naftovém motorizace 1.6 TDI s výkonem 81 kw a silnější 2.0 TDI se 110 kW. Za nejslabší 1.2 TSI zaplatíte 433 900 Kč. Oproti tomu za vrcholnou verzi 2.0 TDI Highline a automatickou převodovkou DSG to bude téměř o čtvrt milionu Kč více, 659 900 Kč.

Pro první krátké seznámení jsme si vybrali právě nejvyšší možnou výbavu Highline v modelu s naftovým motorem 2,0 TDI o výkonu 110 kW/150 koní. Vůz oblékl zbrusu novou barvu Zlatá Pyramid metalíza a nutno říci, že autu hodně sluší. I přesto, že je velmi decentní, budí pozornost. To on tenhle Golf tak nějak celkově. Během krátkého focení za mnou přišli dva lidé a vypatávali se, co, že je tohle auto zač, že se jim velice líbí. :)

Naftový agregát má neskutečně klidný a kultivovaný chod. Výkon 110 kW/150 koní a 340 Nm je patrný už odspodu a sílu má i ve vyšších otáčkách. Spotřebu paliva nedokážeme reálně posoudit, v prospektech se lze dočíst o kombinované spotřebě 4,4 l/100 km, počítejme ale spíše o litr více.

Mile mě překvapil i podvozek. Auto obouvalo 18″ kola, takže jsme čekali spíše tvrdší odezvu a problémy s uskakováním. Krátké testovací jízdy probíhaly po pražských silnicích, ale podvozek všechny kanály a díry tlumil s naprostou samozřejmostí a tiše.

prvni-jizda-volkswagen-golf-sportsvan-20-tdi-110kw-p3

Vyjeli jsme z Prahy a vyzkoušeli jsme také reakce vozu při vyšších rychlostech. I tady se vůz držel dobře, jen při svižnějším průjezdu zatáčkou počítejte s větším náklonem. Je to dáno především vyšším těžištěm a celkově stavbou Golfu Sportsvan. Velkou radost nám udělaly brzdy, který mají plynulý chod a dá se na ně stoprocentně spolehnout.

Musím Volkswagen pochválit za zpracování celého interiéru. Vše je ideálně při ruce a korunu tomu dodávají sedačky. Jsou pohodlné – ani tvrdé, ani měkké – a i když nejde o žádného čistokrevného sporťáka, jejich boční vedení je více než uspokojivé.

Už teď jsme zvědaví, jak se nový Volkswagen Golf Sportsvan předvede v redakčním testu, protože po prvním seznámení v nás zanechal příjemné pocity.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru