První jízdní dojmy: Opel Cascada

Autor: Pavel Srp - 27. 5. 2013


Opel si dal od aut bez střechy několik let pauzu. Posledním modelem, který s klasickou plátěnou střechou vyjel, byl v roce 2006 model Astra – tedy předposlední generace, protože poslední, aktuální generace Astry už o střechu nepřišla. I když se Cascada tváří tak, jako by to byla právě Astra bez střechy, Opel, tvrdí že jde o zcela nový model, jenž byl od začátku vyvíjen jako kabriolet. Svou premiéru si odbyl na letošním autosalonu v Ženevě.

Opel důkladně zapracoval na tom, aby se jízdní vlastnosti co nejvíce přiblížily zavřenému autu. Oproti předchozí generaci kabrioletu Astra TwinTop má Cascada o 43% vyšší torzní tuhost a o 10% vyšší ohybovou tuhost, což se příjemně potvrdilo i při jízdě. Do zatáček se vrhá vcelku s vervou a kroucení karoserie není při běžné jízdě téměř poznat. Horší je to však na nekvalitní silnici, kde jedna díra střídá druhou a pokračuje nerovnostmi, protože tam se chybějící střecha jako výztuha projeví – naštěstí nijak výrazně.

Standardem pro Cascadu je podvozek podobný vrcholné Astře OPC, to znamená přední náprava HiPerStrut a adaptivní tlumiče pérování FlexRide se třemi jízdními režimy (Tour pro komfortní odpružení, standartní nastavení a Sport). Toto vše lze kombinovat s litými koly od 17 do 20 palců.

Novinky se odehrály také pod kapotou. Cascada je totiž jedním z prvních Opelů, do kterých se dostanou nové motory 1.6 SIDI Turbo ECOTEC, který jsme si pro první jízdu vybrali i my. Nejvyšší výkon motoru je 125 kW/170 koní, který je k dispozici už od 1650 otáček za minutu a točivý moment (díky funkci overboost) je až 280 Nm. Jenže tady je jedno velké ALE, Cascada díky mnoha výztuhám, ačkoliv se inženýři snažili použít co nejlehčí materiály, váží minimálně 1,7 tuny. A to je dost… Díky tomu se zrychlení z 0 na 100 km/h odehraje s manuální šestistupňovou převodovkou za 9,6 sekundy a maximální rychlost je 222 km/h. Na silnici tedy nejde o žádného zběsilého rychlíka, ale brzdou provozu nebudete. Opel slibuje, že našich 170 koní je zatím pouze začátek a motor 1,6 SIDI Turbo ECOTEC bude dále posilovat. :)

Motor se v praxi projevuje plynulým zátahem a kultivovaností. Trochu mě mrzelo, že i když se motor snaží vydávat nějaký zvuk, koncovky výfuku ho utiší a i se staženou střechou je slyšet pouze pískot turbodmychadla. Stačily by koncovky ve stylu Astry OPC a hned by to bylo o něčem jiném… Ale aspoň svým zvukem motor neobtěžuje a po několika desítkách (natož pak stovkách) kilometrů vás nebude bolet hlava.

Opel slibuje spotřebu paliva na úrovni 8,0 l/100 km ve městě, 5,3 l/100 km mimo město a 6,3 l/100 ujetých kilometrů v kombinovaném provozu. Za volantem jsme strávili několik desítek kilometrů, takže nejsme schopní reálně zjistit, zda a o kolik se tyto hodnoty liší.

Opel Cascada má starou dobrou plátěnou střechu. Pro zákazníky si připravila dokonce dvě varianty. Tou první je obyčejná jednovrstvá a tou druhou je třívrtsvá s prostřední vrstvou vyplněnou izolací. Je jedno, jestli máte to či ono provedení, samotné stáhnutí střechy se odehraje za 11 sekund, Opel však prezentuje sekund 17 – započítává se první moment od povelu ke stahování (včetně počítání řídících jednotek) až po finální zajištění. Manipulovat lze se střechou až do 50 km/h, což jsme si samozřejmě museli ověřit. :) Navíc si střechu můžete stáhnout nebo natáhnout tlačítky na dálkovém ovladači. Tím se nemohou pochlubit ani někteří prémioví konkurenti…

Cascada může podle automobilky sloužit jako auto pro celoroční a každodenní ježdění. Nabídne čtyři plnohodnotná místa a zavazadlový prostor o objemu 280 litrů při jízdě bez střechy a až 350 litrů při jízdě se střechou na autě a kdyby ani to nestačilo, můžete sklopit zadní sedadla.

A teď to nejdůležitější. Schválně si tipněte, jakou cenu Opel v České republice nasadil. Přiznám se, že mě základní cena mile překvapila. I když pod kapotou bude základní motor, s nímž si budete moci užívat opravdu pouze vyhlídkovou jízdu po krajině, cena startuje na akční 599 tisících Kč! A to je při pohledu na auto a jeho téměř až prémiové provedení není vůbec mnoho!

Akční ceník je k nahlédnutí ZDE, kompletní ceník najdete TADY.

-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru