První jízda: Opel Corsa

Autor: Anina Russová - 12. 12. 2014


Nový Opel Corsa byl veřejnosti představen už začátkem října na autosalonu v Paříži, ale na český trh byl oficiálně uveden teprve před pár dny. Máme pro vás základní přehled cen i výbav, a věřte, že na obojím si Opel dal opravdu záležet. Ve výbavách si vybere každý a ceník začíná na poměrně příznivých cenách.

prvni-jizda-opel-corsa-p1

Již pátá generace malého zástupce segmentu B, tedy konkurence Škody Fabia nebo nového Hyundai i20, dostala od designérů překvapivě ostré a sportovní rysy. Z venku působí auto až překvapivě prostorným dojmem, na délku měří 4 021 mm, na šířku ( i se zpětnými zrcátky) 1 944 mm a na výšku 1 479 mm ve třídvéřové verzi a 1 481 mm v té pětidvéřové.

Ten prostorný pocit ale zmizí hned po usednutí do auta. Tam by to naopak chtělo trošku přifouknout, protože i za poměrně malým řidičem (jako jsem já) moc místa nezbývalo. I když je vzhled věcí subjektivní, myslím si, že se Corsa docela povedla. Nejvíce změn se ale neodehrálo v designu, ale v technice. Nové jsou nejen motory a převodovky, ale přepracován byl i podvozek.

Co se motorizací týče, Opel sází na hodně širokou nabídku. Vybrat si tak můžete mezi jedním naftovým agregátem a rovnou šesti benzínovými. Širokou nabídku doplňuje neméně široká nabídka převodovek – v nabídce jsou hned čtyři: manuální pěti- a šestistupňová, automatická šestistupňová a pětistupňový robotizovaný Easytronic. Co se motorizací týče, Opel nejvíce sází na nový turbem přeplňovaný čtyřválec 1,4 Turbo o výkonu 74 kW/100 koní s točivým momentem 200 Nm od 1850 do 3500 ot./min. I když sama automobilka připouští, že z podobných objemů umí dostat mnohem zajímavější výkon, tohle je podle nich ideální varianta pro rychlejší a plynulejší přesuny, které vám neudělají vítr v peněžence a navíc nebude tolik zatěžovat životní prostřední výfukovými plyny.

Opel ale pod kapotu Corsy nabízí i další motory, v nabídce tak nechybí třeba ani nový litrový přeplňovaný tříválec ve dvou výkonnových variantách – 90 a 115 koní. Nejen, že tříválce jsou u Corsy stálicí prakticky napříč všemi generacemi, ale kompletně přepracované litrové turbo je už odzkoušeno i z modelu Adam. Nový tříválec vyniká především nízkou spotřebou a nízkými emisemi CO2, což je dnes velice aktuální téma prakticky u každé automobilky.

prvni-jizda-opel-corsa-p2

Narazili jsme, co se výbav týče, na jednu zvláštnost. Taková samozřejmost dneška, jako je klimatizace je standartně v nabídce u nové Corsy až od výbavy Sport, což je druhá nejvyšší. Ale v obou nejvyšších výbavách je standartně k dispozici pouze v manuálním provedení. Jestli vám chybí nabídka automatické klimatizace, pak si za ni v každém případě (a ke každé výbavě) budete muset připlatit. A protože je k dispozici jen a pouze v rámci výbavových paketů, které toho obsahují více, počítejte s cenou přesahující 70 tisíc Kč. Tenhle malý nedostatek možná vynahradí bixenonové světlomety, což je v segmentu B poměrně nezvyklé. I když jsou za příplatek, je to hezká volba pro případné zákazníky.

V interiéru téměř všech Opelů se to dříve hemžilo desítkami tlačítek, Opel ale vyslyšel nářky novinářů a tlačítka zredukoval na opravdové minimum, i když je jich pořád více než v Citroënech a Peugeotech! Tlačítka v nové Corse zůstala v podstatě ta důležitá, základní, na ovládání vyhřívání sedaček, klimatizace a topení. Zbytek je přesunutý do dotykové obrazovky systému IntelliLink. ta reaguje netradičně spíše na dotyk nehtů, bříška prstů ji nic moc neříkají a chvíli nám trvalo než jsme na to přišli.

Corsu jsme si důkladně prohlédli a i jsme se s ní krátce svezli. Pod kapotou sme měli přeplňovaný litrový tříválec. Začnu ale autem jako takovým. Corsa dostala od inženýrů do vínku hezky řešený interiér. Samozřejmostí jsou měkčené plasty, z nichž díky variabilitě výbav konečně zmizelo jen kombinování několika odstínů šedi nebo černi. Konečně si zákazníci mohou vybrat z několika barevných paketů, které interiér příjemně rozzáří.

prvni-jizda-opel-corsa-p3

Překvapila nás i sedadla, která jsou dobře tvarovaná. Jen by mohla být o něco pohodlnější. Jejich tvrdost, myslím, bude po pár kilometrech nepříjemná. Interiér působí vcelku vzdušně, ale díky střešnímu oknu je nad hlavou poměrně málo místa. Pár milimetrů navíc by mohlo být i pro kolena cestujících na zadních sedadlech. S prostorem souvisí i objem zavazadlového prostoru, který je v základu 285 litrů, po sklopení sedadel se dostanete až na 1120 litrů. To nejsou úplně špatné hodnoty pro městského parťáka.

I když by se jednomu mohlo zdát, že objem motoru jen jeden litr je málo, díky přeplňování turbem tohle zdání klame. Na plyn auto reaguje s naprostou jistotou a nenechá vás ve štychu ani při předjíždění, musíte si to ale více rozmyslet. Stále je také potřeba pamatovat na to, že nejde o závodní stroj a po naložení jeho dynamika rapidně klesne. Je také potřeba počítat s tím, že turbo vám pomůže až zhruba od 3 tisíc otáček. Pochvalu zaslouží i převodovka, jejíž kvalty jsou typicky německy přesné. Jen by mohly být kratší. A kratší by konec konců mohla být i samotná řadicí páka.

Opel s pátou generací modelu Corsa nešlápl vedle a je vidět, že moc dobře ví, co dělá. Dal si práci s vývojem nových motorů, které drží krok s dobou, i s širokou nabídkou personalizace vozu jako takového. Pokud si Corsu plánujete koupit a rádi studujete ceníky důkladně, pak vám určitě doporučím udělat si hrnek kávy nebo čaje a dát si na to tak hodinku nebo spíše dvě. Věřte mi, že je toho opravdu hodně a jen těžko vám v nabídce asi něco bude chybět. Jen je to maličko složitější a z počátku nepřehledné.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru