Porsche představuje přiostřené modely Boxster GTS a Cayman GTS

Autor: Pavel Srp - 19. 3. 2014


Dvojice nejvýkonnějších a nejrychlejších sportovních modelů Porsche s motorem uprostřed je připravena vyrazit. Modely Boxster GTS a Cayman GTS s posílenými motory a excelentním podvozkem PASM stanovují pro svůj segment nová měřítka sportovních vlastností. Oba vrcholné modely se na první pohled odlišují specifickou přední částí, modifikovanou zádí, zatmavenými světlomety (standardně vybavenými systémem Porsche Dynamic Light System) a nápisy provedenými v jemně lesklé černé barvě. Jméno o nich vypovídá mnohé: u Porsche znamená „GTS“ zkratku pro Gran Turismo Sport a již od roku 1963, tedy od vzniku modelu 904 Carrera GTS, slibuje prvotřídní dynamiku. Porsche s těmito dvěma dvoumístnými vozy v této tradici pokračuje, a to jak při použití na závodním okruhu, tak na silnici.

Šestiválcové ploché motory boxer nových vrcholných typů vycházejí z jednotek o objemu 3,4 litru modelů Boxster S a Cayman S. Pečlivá optimalizace a jemné ladění zvýšily výkon o dalších 11 kW/15 koní. To znamená, že Boxster GTS má nyní výkon 243 kW/330 koní, zatímco Cayman GTS nabízí až 250 kW/340 koní. U každého z těchto modelů došlo také ke zvýšení točivého momentu o 10 Nm. Oba tyto sportovní vozy mají ve standardní výbavě paket Sport Chrono, díky němuž dokáže ve spojení s na přání dodávanou dvouspojkovou převodovkou Porsche Doppelkupplung (PDK) a v režimu Sport Plus Boxster GTS z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 4,7 sekundy. Cayman GTS je ještě o desetinu rychlejší. Tím oba modely nastavují zcela nové referenční časy.

Nejvyšší rychlost – měřená ve spojení s manuální převodovkou – dosahuje u Boxsteru GTS hodnoty 281 km/h, takže je prvním prémiovým roadsterem překračujícím rychlost 280 km/h. S hodnotou 285 km/h je Cayman GTS ještě rychlejší. Oba tyto modely jsou současně prvními dvoumístnými vozy značky Porsche s motorem uprostřed, které plní emisní normu Euro 6. Přitom dosahují ve spojení s převodovkou PDK kombinované spotřeby 8,2 l/100 km (s manuální převodovkou 9,0 l/100 km).

Modely Boxster GTS a Cayman GTS spojují vrcholnou dynamiku s pro Porsche typickým neomezeným komfortem a exkluzivními prvky výbavy. Zásluhou aktivního podvozku PASM a paketu Sport Chrono může například řidič volit mezi progresivní sportovností na jedné straně a komfortem vhodným například pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Skvělým základem jsou 20palcová kola Carrera S, jež vpředu obouvají pneumatiky s rozměry 235/35 R20 a vzadu 265/35 R20. Standardní výbavou obou modelů jsou kůží čalouněná sportovní sedadla, která jsou jako v jiných modelech GTS doplněna prvky z alcantary.

Nové modely přinášejí charakter verzí GTS do modelových řad Boxster a Cayman. Stejně, jako je tomu u modelů Cayenne GTS a Panamera GTS, také v tomto případě jde o extrémně sportovní vrcholné verze, poskytující v daných segmentech mimořádnou dávku jízdní dynamiky. Toto pojmenování má původ v závodním voze 904 Carrera GTS z roku 1963, který bylo možné přihlásit také pro běžný provoz. V 80. a 90. letech tento princip poněkud kultivovaly modely 924 GTS a 928 GTS. Znovuobjeven byl následně v roce 2007 v modelu Cayenne GTS a následně byl implementován také do modelových řad 911 a Panamera.

Modely vstoupí na trh v květnu 2014. Cena vozu Porsche Boxster GTS byla určena na 69 949,- € a Porsche Cayman GTS na 73 757,- € včetně DPH.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru