Peugeot představil malý crossover 2008

Autor: Pavel Srp - 7. 1. 2013


Značka s vozem 2008 využívá své zkušenosti získané díky úspěchu crossoveru 3008 a přichází s dosud nevídanou nabídkou v segmentu B. Nový Peugeot 2008 současně navazuje na dynamiku, kterou úspěšně odstartoval model 208.

Nový „crossover by Peugeot“ je prvním vozem značky, do jehož vývoje se společně zapojilo několik kontinentů, pro jejichž trhy je také určen. Model 2008 představuje díky svým globálním cílům nový impulz pro dynamiku značky, která odpovídá její strategii rozvoje nabídky v oblasti crossoverů a získávání nových zákazníků. Peugeot 2008 bude uveden na trh na jaře 2013.

Novátorský koncept

Se zvyšující se urbanizací vzniká zcela nová generace zákazníků. Prahnou po pohybu a dynamice. Jsou pružní, různorodí, žijí na všech kontinentech a hledají výrobky, které odpovídají jejich image.

Značka na základě tohoto zjištění vytvořila zadávací podmínky s ambiciózními cíli. Od počátku projektu vycházela z vize konceptu „crossover by Peugeot“, kombinující jedinečnou zkušenost z řízení, výrazný styl a uživatelské přednosti. Cílem bylo vyvinout na třech kontinentech vůz určený pro celosvětovou klientelu.

Peugeot výzvu přijal. Nový crossover je kvalitní a dynamický a do segmentu B přináší bohatou a pestrou nabídku. Tento pouze 416 cm dlouhý vůz v sobě jedinečně snoubí řízení sedanu a robustnost SUV s prostorností kabiny, jejíž modularita a komfort vybízejí k využití každého momentu. Výsledkem je automobil vhodný jak do města i na silnici a díky svým funkcím nabízí větší mobilitu.

Model 2008 se bude vyrábět co nejblíže k trhům, pro které je určen: ve Francii (Mulhouse), v Číně (Wuhan) a v Brazílii (Porto Real).

Jedinečný styl, v němž se snoubí elegance a robustnost

2008 přenáší standardy objemných vozů do segmentu malých automobilů. Tento moderní crossover dokáže spojovat světy. Výrazný styl potvrzuje jeho identitu ve službách praktičnosti, prostoru a zážitků při řízení.

„Vytvořit model 2008 znamenalo velkou výzvu, ale měli jsme přesnou představu, jaký vůz chceme zákazníkům nabídnout. Předem určený styl si až do sériové podoby nevyžádal velké změny. Už první tah tužkou byl správný.“
Eric Dejou, manažer designu vozu 2008

Model 2008 se zvýšeným odpružením spočívá na pneumatikách „Mud&Snow“ namontovaných na sedmnáctipalcových kolech s diamantovým výbrusem a matnou úpravou. Zvláštní tvar obloukových podběhů kol ukotvuje vůz 2008 k vozovce a současně mu dodává lehkost. Černé nárazníky a prahová lišta vůz dokonale chrání, doplňují je nerezové přední a zadní ochranné prvky a boční lišty.

Čelní strana přebírá stylistické principy značky. Jednotlivé prvky jsou co nejtěsněji spjaté s vozem, nedochází k žádné nadbytečné spotřebě materiálu. Z jemně propracované kapoty čiší bezpečnost, robustnost a lehkost celého vozu 2008. Design plovoucí masky chladiče je „vytesaný“ z kovu, je elegantní a současně budí dojem síly. Okraj zcela nových světlometů přiléhá co nejtěsněji k optice světel. Jejich ostrý vzhled dodává karoserii výraz zornice šelmy. Propracované světlomety vytvářejí s čelní stranou jednolitý celek a propůjčují vozu velmi expresivní, technologický a individuální charakter. Pohled ještě podtrhují denní světla s LED diodami.

Nový městský crossover nabízí rovněž velmi elegantní sofistikovaný tvar blatníků a boků, které ukazují na jeho přirozené sportovní vlastnosti. Velké prosklené plochy včetně panoramatické střechy jsou příslibem prostorného interiéru otevřeného okolnímu prostředí.

I ze zadní části vyzařuje robustnost a dynamika. Nad zavazadlový prostor s nízkým nákladovým prahem přesahuje dynamicky tvarovaná střecha, která se inspirovala u modelu RCZ. Široká výklopná záď je orámovaná světly, která jsou dokonale zasazena do karoserie. Tři světelné drápy využívající LED diody jako by pluly uvnitř reflektoru a vzájemně se dotýkaly.

Při pohledu z profilu je zdůrazněn dynamický a elegantní tvar střechy. Křivka střechy přesahuje zadní sedadla a dává vyniknout originálnímu zakončení horní hrany dveří. Ty vypadají jako zasazené do karoserie a zdůrazňují prodloužení křivky až k zadnímu spojleru, navazujícího na linii střechy. Střešní nosiče mají dokonale propracovaný design a podtrhují dojem, že vůz 2008 je stvořen k rychlé jízdě a aktivnímu trávení volného času.

Motory poslední generace dokonale využívají lehkosti a profilovaného tvaru vozu a nabízejí dosud nevídané potěšení z řízení a skutečně rekordně nízkou spotřebu. Díky technologii dieselových motorů e-HDi a tříválcových benzínových motorů se městský crossover 2008 vyniká nad svou konkurencí emisemi CO2 , které začínají na úrovni 99 g/km.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru