Nový Opel Corsa OPC vyjíždí na tuzemské silnice

Autor: Tisková zpráva - 24. 4. 2015


Po nedávné úspěšné světové premiéře na ženevském autosalónu je nový Opel Corsa OPC připraven vyrazit na silnice. Nejrychlejší člen rodiny Corsa nové generace kombinuje extrémně nekompromisní sportovní charakter s neomezenou využitelností v každodenním provozu. Přibližně čtyři metry dlouhý atlet imponuje turbodmychadlem přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 152 kW/207 koní a masivním točivým momentem, agilní obratností a v neposlední řadě i svým sportovním vzhledem. A přitom neutrpěl ani prostorný interiér, kterým je model Corsa známý, ani jeho komfort. Nejnovější přírůstek rodiny OPC už lze objednat za cenu od 499 900 Kč a zanedlouho se objeví i v showroomech dealerů Opel.

„Naše modely OPC představují dynamickou špičku našich modelových řad. Odrážejí sportovní tradici značky, symbolizují německé konstruktérské umění a výraznou jízdní dynamiku. Nová Corsa OPC působivě dokazuje, jak vysoko naši konstruktéři nasadili laťku v segmentu malých sportovních automobilů. Corsa OPC přesně ukazuje, jak je vhodná pro klikaté horské silnice a dokonce i pro závodní okruh. Ten dojem je tak silný, že se vám z auta nechce ani vystoupit. To je typické pro OPC – jednoduše ryzí vášeň,“ řekl s nadšením Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group.

Design OPC: Energický vzhled

V duchu tradice OPC se špičková Corsa dá okamžitě identifikovat jako produkt Opel Performance Center. Kromě nového modrého odstínu laku Flash blue vyhrazeného pro modely OPC se odlišuje novým designem přední části karosérie s velkými otvory pro vstup vzduchu v nárazníku. Malý lapač vzduchu umístěný v přední části výrazně tvarované kapoty motoru dodává modelu Corsa OPC vlastní sportovní akcent. Dynamicky modelované boky s výraznými nástavci prahů vytvářejí odpovídající vizuální spojení se zadní partií karosérie.

Nekompromisní design modelu Corsa OPC pokračuje i při pohledu zezadu. Spojler na dveřích zavazadelníku je k výběru ve dvou provedeních – v subtilním standardním a v okázalejší verzi, která vytváří vyšší aerodynamický přítlak zadní nápravy. Tlumič výfuku Remus s dvojicí koncovek olemovaných difuzorem v zadním nárazníku vytváří další sportovní akcent.

Interiér se rovněž nese ve sportovním duchu. Dominantním prvkem jsou skořepinová sedadla Recaro, která poskytují řidiči i spolujezdci optimální boční vedení v zatáčkách i při velmi rychlé jízdě. Kožený sportovní volant s dole zploštělým věncem, rukojeť řadicí páky OPC a sportovní pedály společně se sdruženým přístrojem v charakteristickém designu OPC doplňují interiér.

1.6 Turbo ECOTEC: 152 kW/207 koní a maximálně 280 Nm

Pod kapotou turbodmychadlem přeplňovaný motor s výkonem 152 kW/207 koní netrpělivě čeká, až bude vypuštěn do akce. Čtyřválec s objemem 1,6 litru dosahuje největšího točivého momentu 245 Nm v rozsahu otáček od 1900 do 5800 min-1 , přičemž dokáže v případě potřeby díky funkci Overboost krátkodobě zmobilizovat dalších 35 Nm. Točivý moment motoru se na přední kola přenáší prostřednictvím 6-stupňové manuální převodovky s krátkými a přesnými drahami řadicí páky. Nový Opel Corsa OPC sprintuje s pevným startem na rychlost 100 km/h za pouhých 6,8 vteřiny – skoro o půl vteřiny dříve než Corsa OPC předcházející generace. Při předjíždění na pátý rychlostní stupeň potřebuje nová generace o 0,3 vteřiny kratší čas (6,4 s), aby zrychlila z 80 na 120 km/h. nejvyšší rychlost vzrostla o 5 km/h a nyní dosahuje 230 km/h. navzdory sportovním výkonům má spotřeba paliva v kombinovaném cyklu příznivou hodnotu 7,5 litru na 100 km (174 g/km CO2).

Sportovní podvozek FSD: Vždy správná frekvence

V zájmu optimálního přenosu výkonového potenciálu na silnici vyvinuli konstruktéři Opel ve spolupráci se specialisty výrobce tlumičů pružení Koni podvozek s inovativními tlumiči. Nová technologie Frequency Selective Damping (FSD) přizpůsobuje sílu útlumu momentální frekvenci pohybu vozidla, čímž dovoluje dosáhnout rovnováhy mezi nekompromisními sportovními jízdními vlastnostmi a adekvátní úrovní komfortu. Zkušení řidiči mohou úplně vypnout elektronický stabilizační systém ESP, pokud chtějí vyzkoušet limity vozidla na uzavřeném závodním okruhu. Nově vyvinuté řízení reaguje bezprostředněji a přesněji, přičemž řidiči OPC dopřává lepší zpětnou vazbu.

Kit „Performance“: Závodní charakter v provozu

Řidiči, kteří si přejí ještě lepší trakci a brzdný výkon, si mohou objednat sadu „Performance“, která zahrnuje mechanický lamelový samosvorný diferenciál Drexler, 18-palcové disky kol z lehké slitiny se speciálními pneumatikami Michelin a ještě sportovnější vyladění podvozku. Kromě toho má Corsa OPC Performance brzdovou soustavu vybavenou vysoce výkonnými brzdami Brembo s ventilovanými kotouči průměru 330 milimetrů na přední nápravě pro optimální deceleraci. S tímto kitem je Corsa OPC perfektně připravená na nástrahy nejtěžšího závodního okruhu světa Nürburgring Nordschleife, kde byla vyvinuta a extenzivně testovaná, stejně jako na překážky běžného městského provozu.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru