Nový Macan je Porsche v každém detailu (podrobné informace) – foto + video

Autor: Pavel Srp - 20. 11. 2013


Porsche představilo ve světové premiéře zcela nový model Porsche Macan.  Tento model je prvním Porsche, které rozšiřuje nabídku značky a vstupuje tak do segmentu kompaktních SUV. Ve všech oblastech nabízí jízdní projev typický pro vozy značky Porsche: ve zrychlení, brzdění, výkonu motoru, extrémní agilitě a optimální přesnosti řízení. Model bude nabízen ve třech provedeních: Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo s nejvyšší rychlostí 266 km/h při výkonu 294 kW/400 koní. V České republice bude nové SUV k dostání od 5. dubna 2014.

Sportovní DNA modelu Macan je, stejně jako u každého Porsche, patrné také z jeho charakteristického designu. Nové SUV je jasně rozpoznatelné zásluhou kombinace malé výšky a značné šířky. Ke sportovní eleganci a dynamice přispívá také zaoblená kapota motoru a jemně klesající linie střechy. Mnoho designérských prvků bylo přejato z ostatních sportovních modelů Porsche a modelu Macan dodávají jistotu, že je z každého úhlu pohledu, v duchu nejlepší tradice Porsche, jasně identifikovatelný jako sportovní vůz, tentokrát však v segmentu kompaktních SUV.

Macan se vyrábí v továrně Porsche v Lipsku, může se tedy pochlubit visačkou „Made in Germany“. Před zahájeném výroby Porsche do této továrny investovalo 500 milionů eur. Výrobní linka je nastavena pro výrobu přibližně 50 000 vozidel ročně – všechny produkované s nejvyšší možnou přesností a s nejpřísnějšími standardy kvality. Přesně tak, jak se od Porsche očekává.

Při uvedení do prodeje budou připraveny tři modely Macan. Macan S je vybaven zážehovým šestiválcem 3,0 l s dvojicí turbodmychadel a výkonem 250 kW/340 koní. Samozřejmostí je aktivní pohon všech kol s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou. Tento systém pohonu všech kol je součástí výbavy všech modelů Macan. Sedmistupňová dvouspojková převodovka přenáší sílu motoru ke kolům bez přerušení toku výkonu. Díky tomu je automobil schopen z 0 na 100 km/h zrychlit za 5,4 s (nebo 5,2 s na přání dodávaným paketem Sport Chrono). Automobil dosahuje nejvyšší rychlosti 254 km/h a v kombinovaném režimu se spotřeba pohybuje mezi 9,0 a 8,7 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 mezi 212 až 204 g/km.

Macan S Diesel se ze všech tří modelů Macan nejvíce podobá ekonomickému vytrvalostnímu běžci. Jeho vznětový šestiválec 3,0 l vykazuje kombinovanou spotřebu v rozmezí 6,3 až 6,1 l/100 km, která odpovídá emisi CO2 od 164 do 159 g/km. Macan S Diesel i přesto dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit během pouhých 6,3 s (nebo 6,1 s ve spojení s paketem Sport Chrono). Jeho motor s výkonem 190 kW/258 koní dokáže udělit vozu nejvyšší rychlost 230 km/h.

Nejvýše postavená verze Macan Turbo je současně nejvýkonnějším vozem mezi kompaktními SUV. Přeplňovaný motor 3,6 l V6, který slaví ve voze značky Porsche premiéru, disponuje nejvyšším výkonem 294 kw/400 koní a katapultuje vůz z 0 na 100 km/h během 4,8 s. S paketem Sport Chrono dokáže zrychlit během pouhých 4,6 s. I přesto, že Macan Turbo je schopný dosáhnout nejvyšší rychlosti 266 km/h, činí jeho kombinovaná spotřeba jen 9,2 až 8,9 l/100 km, což je ekvivalent produkci CO2 v rozmezí 216 až 208 g/km.

Jméno Macan znamená indonésky tygr a Macan je tomuto spojení věrný: je výkonný, vždy připraven ke skoku, působí lehce, a přitom je schopen operovat v každém terénu. Nejnovější evoluce pohonu všech kol – známá jako Porsche Traction Management (PTM) – je jedním z nejúčinnějších systémů svého druhu. Po premiéře modelu Macan nabízí Porsche bezkonkurenčně širokou nabídku sportovně navržených pohonů všech kol.

Pohled na dynamické parametry jasně ukazuje, že Macan je navržen s cílem dosáhnout mimořádné agility. Jeho charakteristickým rysem jsou jeho proporce, design, velká kola a pneumatiky s různým rozměrem pro přední a zadní nápravu. Motory, hnací soustava a sedmistupňová dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplung (PDK) automobilu dodávají nejen výjimečnou dynamiku, ale také hospodárnost a schopnost jízdy na silnici i v terénu – to vše v typickém stylu Porsche. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou umístěna nízko, stejně jako v typických sportovních vozech.

Již standardní výbava modelu Macan je velmi bohatá a její součástí je pohon všech kol, převodovka PDK, multifunkční sportovní volant s řadicími páčkami, velká kola, výkonný audiosystém nebo elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. Na seznamu doplňkové výbavy je kromě jiného specialita v podobě vzduchového podvozku – Macan je jediný vůz segmentu, který jím může být vybaven. Připraven je také systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), který byl speciálně upraven pro použití v modelu Macan. Tento systém mění distribuci točivého momentu mezi zadními koly a pracuje v kooperaci s elektronicky řízeným závěrem diferenciálu. Seznam výbavy na přání obsahuje také dynamický asistent dálkových světel, který je součástí systému Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Má schopnost nastavovat svit světel tak, aby neoslňovaly automobily jedoucí v protisměru i stejným směrem.

Design: Pevně zakotven v tradici sportovních vozů Porsche

Sportovní tradice je zřejmá z každého detailu designu modelu Macan. Designéři překonali všechny překážky a navrhli automobil s nezaměnitelně působivými proporcemi. Výsledek lze popsat dvojicí slov, která jsou typická pro sportovní vozy: nízký a široký. Z designu je jasně patrná sportovnost, dynamika a preciznost spojená s elegancí a důrazem na nízkou hmotnost. Zaoblené tvary jsou na přesně daných místech zdůrazněné jednoznačně vedenými hranami. Zásluhou vyvážených proporcí působí Macan kompaktním a se svojí malou výškou i dynamickým dojmem.

I když Macan stojí na místě, detaily pocházející ze sportovních modelů Porsche mu dodávají značnou dynamiku. Příkladem je třeba tvar bočních oken nebo klesající tvar střechy v zadní části – to jsou linie, které automobil jasně propojují s 911. Také zadní blatníky disponují plynulostí a jemností stejného dílu na 911.

Model 918 Spyder je vůz, jenž posunul design automobilů Porsche na další úroveň. Macan používá i tento nový styl, který je jasně patrný například na tvaru hlavních světlometů, jasně evokujících právě 918 Spyder. Také ochranné lišty ve spodní části předních a zadních dveří odkazují na tvar bočních nasávacích otvorů tohoto hybridního supersportovního vozu. Uvnitř je Macan standardně vybaven multifunkčním sportovním volantem, jehož design je zcela nový a je navržen po vzoru volantu modelu 918 Spyder.

Střecha se směrem k zádi plynuje svažuje, a tím dodává profilu vozu potřebnou ostrost. Současně je také ztělesněním dynamického charakteru modelu Macan. Pro zadní část je typický její plynulý přechod z boků zdůrazňující šířku vozu a jeho rozšířené zadní blatníky. Toto řešení společně s grafikou bočních oken – působí jednolitě skleněným dojmem – a tvarem D sloupku odkazuje na design modelu 911.

Dalším charakteristickým prvkem při pohledu z boku, který současně nabízí široké možnosti individualizace, jsou ochranné lišty ve spodních částech předních i zadních dveří. Tyto dynamicky tvarované prvky jsou k dispozici v různých materiálech. Tvar těchto lišt, jež slouží jako ochrana dveří před odřením, se inspiroval bočními otvory na bocích modelu 918 Spyder. Tyto lišty spolu s propracovanými klikami automobil opticky snižují a současně pomáhají definovat jeho sportovní uhlazenost.

U modelů Macan S a Macan S Diesel jsou boční lišty standardně lakovány černou barvou Lava Black. Macan Turbo přichází s bočními lištami v barvě karoserie (na přání je tato možnost k dispozici také pro Macan S a Macan S Diesel), což přispívá k větší eleganci. Sportovní charakter modelu Macan mohou podtrhnout boční lišty z pravého karbonu, které jsou pro všechny modely připravené na přání.

Dalším zajímavým detailem designu modelu Macan jsou výrazné prahy, které společně se střešním spoilerem dodávají automobilu více ostrosti. Samozřejmostí jsou pneumatiky s různými rozměry pro přední (až 265 mm) a zadní (až 295 mm) nápravu. Sportovní charakter potvrzují i velká kola, která mohou mít průměr až 21 palců.

Jemně vedené, a přitom neobyčejně harmonické linie dodávají zadní části vkusné spojení sportovnosti a elegance. Zadní část je navržena jako jednolitý celek, který automobil opticky rozšiřuje. Aby zadní část působila čistým dojmem, je spínač pro elektricky poháněné víko zavazadlového prostoru zamaskován v kloubu zadního stěrače a registrační značka našla své místo ve spodní části.

Dalším vzrušujícím detailem jsou zadní světla modelu Macan, která jsou velmi kompaktní a vyznačují se trojrozměrným designem s technologií LED – současně jsou další reminiscencí modelu 918 Spyder. Všechny verze mají zadní difuzor z obou stran ohraničený dvojicí koncovek výfuku – kulatých pro Macan S a Macan S Diesel a hranatých pro Turbo. Na přání je pro všechny modely připravena nerezová výfuková soustava s pochromovanou povrchovou úpravou.

Mimořádně kvalitní sportovní interiér

Zaměření na agilitu a důkladnost pokračuje také v interiéru modelu Porsche Macan. Propracované křivky, precizní přechody a vysoce kvalitní zpracování společně vytvářejí harmonické spojení sportovnosti, kvality a elegance.

Od nízkých předních sedadel, svažující se středové konzole, středového displeje a ovládacích prvků až po široké možnosti individualizace nabízí interiér modelu Macan jak pocit známého prostředí, tak i nové nápadité prvky, jako je například nový multifunkční sportovní volant.

Kokpit obsahuje všechny aspekty známé ze sportovních vozů. Oko pozorovatele okamžitě zaregistruje standardně dodávaný multifunkční sportovní volant, jehož design je kompletně nový a vychází z designu volantu 918 Spyder. Dodatečná, standardně nabízená tlačítka pro ovládání telefonu, rádia a palubního počítače společně s ergonomicky rozmístěnými řadicími páčkami pod volantem zajišťují, že ruce řidičů po celou dobu pevně svírají volant a jejich koncentrace je zaměřena na silnici.

Tři kruhové přístroje s centrálně umístěným rychloměrem tvoří přístrojový štít. Tubus vpravo je domovem pro 4,8palcový displej s vysokým rozlišením. Jak asi předpokládáte, zapalování je umístěno vlevo od volantu – ostatně jak je u modelů Porsche zvykem. Svažující se středová konzole s vysoko umístěným voličem převodovky, což je typický prvek závodních vozů, řidiče ještě intenzivněji propojuje s interiérem. Tlačítka na ovládání nejdůležitějších funkcí jsou seskupeny do logických celků na středové konzole a umožňují jednoduché a intuitivní ovládání jednotlivých funkcí.

Dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplung (PDK) standardem

Vůbec poprvé jsou u nové modelové řady Porsche všechny varianty uváděného vozu standardně vybaveny vysokovýkonnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Porsche Doppelkupplung (PDK). Mezi výhody této převodovky patří excelentní výkon ihned po nastartování, extrémně rychlé změny převodových stupňů bez přerušení toku hnací síly, krátké reakční časy, nízká spotřeba paliva a vynikající komfort řazení. Stejně jako téměř u každého Porsche, jež je vybaveno převodovkou PDK, i zde jsou dvě kulisy řazení. Na pravé straně se řadí podle typického schématu Porsche, zatímco na levé straně lze řadit manuálně nebo standardně nabízenými řadicími páčkami pod volantem.

Aktivní pohon všech kol a Porsche Traction Management (PTM)

Aktivní pohon všech kol je součástí systému Porsche Traction Management (PTM) a u všech modelů Macan je nabízen jako standard. Společně s ostatními prvky systému – elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou, elektronickým závěrem diferenciálu (ABD) a protiprokluzovým systémem (ASR) – se pohon všech kol stará o trakci a bezpečnost.

Pohon všech kol patří mezi nejrychlejší systémy svého druhu na trhu. Jeho technické řešení podtrhuje sportovní charakteristiku modelu Macan. Trvale hnaná je zadní náprava, na přední se točivý moment přenáší ze zadní nápravy a jeho množství je závislé na sevření elektronicky ovládané vícelamelové spojky.

Off-roadový režim stiskem tlačítka

Off-roadový režim je součástí standardní výbavy modelu Macan, funkci lze aktivovat stiskem tlačítka na středové konzoli v rychlostech mezi 0 až 80 km/h. Tato funkce přepne všechny relevantní systémy do off-roadového režimu, který je navržen pro zajištění maxima trakce: například otáčky a převody jsou zaměřené na vyšší úroveň trakce, mezinápravová spojka je připravena rychleji přenést odpovídající porci točivého momentu na přední nápravu a standardní rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu, stejně jako reakce plynového pedálu, jsou přizpůsobeny pro terénní podmínky. Ba co víc, s na přání dodávaným vzduchovým podvozkem lze světlou výšku zvýšit o 40 milimetrů na maximum 230 mm.

Výbava na přání: Systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)

Systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) byl ve snaze zlepšit jízdní dynamiku a stabilitu speciálně upraven pro model Macan. PTV Plus používá variabilní rozdělení točivého momentu mezi zadní kola a kombinuje ho s elektronicky řízeným závěrem zadního diferenciálu. Systém PTV Plus pracuje s informacemi v podobě úhlu natočení volantu, rychlosti otáčení volantem, pozice plynového pedálu, rychlosti stáčení vozu kolem svislé osy a rychlosti vozu a na jejich základě rozhoduje o cíleném přibrzďování vnitřního kola zadní nápravy s cílem zlepšit ochotu k zatáčení a posílit přesnost řízení. Vnější kolo tímto krokem dostane více točivého momentu a vyvolá potřebný stáčivý moment vozu. Výsledkem je přímé a dynamické chování v zatáčce. PTV Plus má také pozitivní dopad při jízdě mimo zpevněnou vozovku: na kluzkém povrchu se pomocí cílených zásahů do diferenciálu a brzd snižuje prokluz zadních kol.

Tlačítko Sport standardem

Všechny modely Macan jsou standardně vybaveny tlačítkem Sport, které se nachází na středové konzoli vlevo od páky voliče převodovky. Po stisknutí tlačítka Sport se elektronická řídicí jednotka motoru postará o ještě rychlejší odezvu pohonné jednotky: jemné sešlápnutí plynového pedálu má za následek výrazně přímější reakce, omezovač otáček se posune blíže k červenému poli a dynamika motoru se charakterově blíží závodům. Navíc převodovka PDK řadí ve vyšších otáčkách, což přidá na celkové sportovnosti. Zkracuje se reakční doba, zatímco změny rychlostních stupňů jsou ostřejší a rychlejší, obzvláště při podřazování  dva stupně. Optimalizuje se také zvuk motoru, automobil zní odhodlaněji. Kromě toho se na sportovní režim nastaví také systém adaptivních tlumičů Porsche Active Suspension Management (PASM), který je součástí standardní výbavy modelu Macan Turbo. Tím se dosahuje ještě sportovnějšího chování a přímějšího řízení, což společně přináší ještě agilnější jízdní vlastnosti.

Volitelná výbava: paket Sport Chrono

Na přání dodávaný paket Sport Chrono nabízí vyšší výkonnost stiskem jediného tlačítka; nastavuje podvozek, motor a převodovku na ještě sportovnější notu, která je doprovázena emotivnějším zvukem. Typickým poznávacím znamením paketu Sport Chrono jsou analogové stopky na přístrojové desce, stejně jako tlačítko Sport Plus na středové konzoli. Dalším prvkem paketu je displej jízdních výkonů doplňkového systému Porsche Communication Management (PCM), jenž poskytuje například informace o době trvání jízdy, ujeté vzdálenosti v daném kole nebo čase, za který jste ujeli jedno kolo. Přidává také funkci „Launch Control“, která aktivuje závodní start z místa v nejkratším možném čase. Čas, o který se zkrátí sprint z 0 na 100 km/h, je pro všechny motory o 0,2 sekundy kratší. Funkce „Launch Control“ zlepšuje časy na okruhu a zvětšuje rozdíl mezi komfortem a sportovností, když jde o ultimativní jízdní zážitky.

Tři podvozky pro model Macan

Pro model Macan existují tři typy podvozku. Podvozek s ocelovými pružinami splňuje nejvyšší standardy v oblasti výkonnosti, potěšení z jízdy, terénních schopností a komfortu. Filozofie lehké konstrukce, jež je ztělesněná hliníkovými nápravami a součástkami podvozku, přispívá k jízdní dynamice a komfortu. Přední náprava je pětiprvkové konstrukce, zadní kola jsou zavěšena víceprvkovou nápravou. Oddělené tlumiče a pružiny na zadní nápravě zlepšují jízdní komfort a odezvu tlumičů. Toto uspořádání má svůj podíl na tom, že zavazadlový prostor má tak velkou šířku.

Druhou verzí podvozku modelu Macan je kombinace ocelových pružin a adaptivních tlumičů PASM, které jsou součástí základní výbavy vrcholného modelu Macan Turbo. Systém PASM je pro modely Macan S a Macan S Diesel dodáván na přání. Kombinace ocelových pružin a PASM dovoluje ještě lépe naplnit vysoké standardy v oblasti komfortu na dlouhých cestách, výkonů a agility. Tato varianta nabízí trojici režimů, „Comfort“, „Sport“ a „Sport Plus“, mezi nimiž lze přepínat pomocí tlačítka.

PASM (Porsche Active Suspension Management)

Elektronicky ovládaný systém aktivních tlumičů PASM zvyšuje potěšení z jízdy, úroveň bezpečnosti a pohodlí a je součástí standardní výbavy modelu Macan Turbo. Systém aktivně a nepřetržitě reguluje tlumicí sílu na přední a zadní nápravě. Při dynamické jízdě, která zahrnuje ostrou akceleraci, prudké brzdění nebo jízdu mimo zpevněnou vozovku, působí na automobily různé síly vedoucí k naklánění karoserie. Systém PASM je navržen tak, aby tyto nechtěné pohyby karoserie omezoval. Řidiči mohou v závislosti na svých preferencích a potřebách volit mezi třemi jízdními režimy: „Comfort“, „Sport“ a „Sport Plus“.

Vzduchové odpružení: unikátní prvek v daném segmentu

Třetím podvozkem pro Porsche Macan je na přání dodávaný vzduchový podvozek s regulací světlé výšky a systémem PASM, který nemá v tomto segmentu obdoby. Tato varianta podvozku uspokojuje nejvyšší nároky v oblasti komfortu a výkonů a ve srovnání s ostatními typy posouvá Porsche Macan na pomyslné „pole position“.

V porovnání s podvozkem s ocelovými pružinami je Macan se vzduchovým podvozkem v nastavení „Normal“ o 15 milimetrů nižší, a díky mírně sníženému těžišti nabízí lepší jízdní vlastnosti a komfort. Vzduchový podvozek automaticky udržuje výšku vozu bez ohledu na jeho zatížení. Světlou výšku lze nastavit ve třech úrovních podle potřeby: „High Level I“, „Normal Level“ a „Low Level“. V režimu „High Level I“ je vůz o 40 milimetrů výše, než je standardní úroveň „Normal Level“, a dosahuje maximální světlé výšky 230 milimetrů. Volba se provádí prostřednictvím off-roadového tlačítka a lze ji uskutečnit v rychlostech 0 až 80 km/h.

Výkonné brzdy špičkové úrovně

Brzdy Porsche Macan jsou rovnocenné zbytku vozu. V souladu s obvyklými vysokými standardy značky je i v této oblasti Macan v čele svého segmentu a nabízí nejvýkonnější brzdovou soustavu. Vpředu spoléhá na šestipístkové, pevné brzdové třmeny vyrobené z hliníku. V případě Macanu S a Macanu S Diesel svírají třmeny kotouče o průměru 350 mm, zatímco u verze Turbo mají kotouče průměr 360 mm. U všech verzí mají brzdný účinek na zadních kolech na starosti plovoucí třmeny s integrovanou elektrickou parkovací brzdou. Zadní kotouče modelů Macan S a Macan S Diesel mají průměr 330 mm, zadní kotouče provedení Macan Turbo mají průměr 356 mm. Elektrická parkovací brzda poskytuje při parkování vyšší komfort a bezpečnost. Parkovací brzda se automaticky deaktivuje při rozjezdu. Dalším prvkem, který v typu Macan zažívá premiéru, je funkce Hold.

Různé rozměry pneumatik: Funkční a vizuální výhody

Použití různých rozměrů pneumatik na modelu Macan je typické pro závodní vozy. Automobil je navržen tak, aby mohl využívat různé rozměry kol a pneumatik na přední a zadní nápravě. Různé rozměry pneumatik zdůrazňují sportovní výraz Porsche Macan a mají rovněž přínos v jízdním projevu. V kombinaci s pohonem všech kol, navrženým také pro tahání těžkých přívěsů, širší zadní pneumatiky zvyšují trakci na zadní nápravě a zlepšují jízdní stabilitu. Užší přední pneumatiky dovolují řidiči sportovní, avšak stále precizní ovládání, takže přispívají k agilitě vozu. Celkově tak různé rozměry pneumatik pro přední a zadní nápravu hrají klíčovou roli v oblasti vzrušujících jízdních vlastností Porsche Macan. Pro modely Macan S a Macan S Diesel se standardně dodávají pneumatiky s rozměrem 235/60 R 18 (vpředu) a 255/55 R 18 (vzadu), zatímco Macan Turbo používá pneumatiky o rozměrech 235/55 R 19 (vpředu) a 255/50 R 19 (vzadu).

Kola nabízená pro Porsche Macan perfektně ztělesňují jeho charakter. Připravena je široká nabídka atraktivních kol, ze kterých můžete vybírat. Nabídka sahá až k 21palcovým kolům, jež jsou k mání pro všechny modely Macan.

Elektromechanický posilovač řízení

Elektromechanický posilovač řízení – první svého druhu v SUV Porsche – nabízí precizní a strmější řízení s odezvou, která je pro Porsche typická. A to za všech jízdních situací. Použitý posilovač řízení má výhody také v oblasti hospodárnosti. V porovnání s konvenčním hydraulickým systémem nabízí elektromechanický posilovač úsporu 0,1 litru na každých 100 km. Elektromechanické řízení totiž vyžaduje energii pouze při samotném zatáčení. Důležitým efektem systému je skutečnost, že Macan může být vybaven asistentem varujícím před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, jenž spolupracuje s elektromechanickým posilovačem řízení a v případě potřeby provádí aktivní zásahy do řízení.

Karoserie: Vyvinuta pro sportovní vůz v rámci kategorie SUV

Rozhodujícím faktorem pro vývoj karoserie modelu Macan byl cíl vytvořit vůz, který bude ve srovnání s ostatními zástupci segmentu SUV vyčnívat jako pravé Porsche, to znamená vytvořit sportovní vůz v rámci své kategorie. A tohoto cíle se zcela jistě podařilo dosáhnout, což ostatně dokazují některé prvky vozu: například kapota zasahuje do blatníků a obklopuje přední světlomety, takže vůz vypadá široce a robustně. Svěží designové linky přední kapoty, které se táhnou směrem k přední části, ještě více zdůrazňují šířku vozu. Panely karoserie jsou kompletně vyrobeny z hliníku, což má za následek nižší hmotnost, a tím pádem lepší hospodárnost a dynamiku.

Interiér a výbava: špičkové, vysoce kvalitní prvky výbavy

Interiér vozu Porsche Macan si bere inspiraci u současných sportovních vozů Porsche a vyznačuje se jasně vnímatelnou prémiovostí. Mezi prvky výbavy interiéru patří i audioaparatura Burmester High-End Surround Sound, která je v tomto segmentu nabízena vůbec poprvé. Mezi další nové prvky výbavy se řadí systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu a asistent při změně jízdního pruhu. Výbava jako adaptivní tempomat ACC se systémem Porsche Active Safe (PAS) nabízí ještě vyšší komfort a bezpečnost.

Ergonomie podporuje sportovní jízdu: svažující se středová konzole a pozice řidičova sedadla zaručují velmi malou vzdálenost mezi volantem a pákou voliče převodovky, což je typické pro závodní automobily. Díky tomu je řidič interiérem doslova obklopen.

Ovladače všech klíčových ovládacích prvků a nastavení jsou uskupeny do logicky poskládaných celků, s tlačítky umístěnými v dosahu řidiče pro rychlé a intuitivní ovládání. Stejně jako u ostatních vozů Porsche, spínací skříňka je umístěna vlevo od volantu.

Přístrojová deska mluví také jasnou „řečí Porsche“, nabízí tři kruhové přístroje s centrálně situovaným rychloměrem. Indikátor umístěný uvnitř rychloměru informuje řidiče o tom, jaký rychlostní stupeň zařadila dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplung (PDK). 4,8palcový barevný displej s vysokým rozlišením sídlí v pravém tubusu. Kromě nejdůležitějších palubních údajů graficky zobrazuje také mapu volitelného systému Porsche Communication Management (PCM) s navigačním modulem.

Dokonalý rozhled a viditelnost: světlomety Porsche Macan

Osvětlovací systémy a design Porsche Macan tvoří jednotný celek, který se vyznačuje prvotřídní funkčností. Mezi charakteristické rysy přední části modelu Macan patří velkoryse pojaté hlavní světlomety, světla pro denní svícení a rozmístění mlhových světel. Zadní svítilny a jejich „tenký“ design podtrhují sportovní charakter, díky čemuž se Macan stává nezaměnitelným i při jízdě v noci.

Porsche Macan je standardně vybaveno projektorovými hlavními světlomety. Jako součást volitelné výbavy jsou nabízeny bi-xenonové světlomety (základní výbava u modelu Macan Turbo). Tyto světlomety také používají projektorovou technologii a jejich součástí je rovněž aktivní natáčecí funkce a odbočovací světla – Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Macan S a Macan S Diesel využívají pro denní svícení halogenové žárovky, Macan Turbo je vybaven čtyřbodovou technologií LED. Pro zajištění bezpečného provozu na silnici dokonce i v nepříznivých podmínkách jsou součástí standardní výbavy u všech modelů Macan také mlhová světla. Modely Macan S a Macan S Diesel mají kulaté halogenové mlhovky integrované v předním nárazníku, Macan Turbo spoléhá na technologii LED.

Koncové svítilny jsou taktéž tvořeny diodami a jsou podobné těm, které byly použity na voze Porsche 918 Spyder. Tyto široké zadní svítilny mají propracovaný design a dále posilují sportovní vzhled Porsche Macan. Trojrozměrný design je obzvláště působivý a i díky němu je Porsche Macan jasně rozpoznatelné ve dne i v noci. Brzdová světla kruhového tvaru jsou zajímavým detailem jinak horizontálně navržených zadních svítilen, upozorňujících na sebe výrazným trojrozměrným designem, který je stejně působivý ve dne jako v noci a zaručuje, že vůz prostě nepřehlédnete.

Cena modelu je stanovena na 57 930 € včetně DPH pro model Macan S a Macan S Diesel. Špičkový model Macan Turbo je k dostání za cenu 79 826 € včetně DPH.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru