Nová generace BMW X1: Pohon předních kol a pod kapotou tříválce

Autor: Tisková zpráva - 3. 6. 2015


BMW Group představuje druhou generaci globálně úspěšného modelu X1 řadícího se do kompaktního segmentu, kterého se prodalo více než 730 000 kusů. Na designu exteriéru i interiéru je patrný odkaz původního BMW X1, ale zároveň jsou jasně zřetelné proměny, které tato modelová řada zažila. Robustní proporce, dramaticky tvarované plochy i designové prvky typické pro třídu Sports Activity Vehicle dodávají novému modelu sebejisté vzezření, kterým se zařazuje do rodiny modelů BMW X. Při pohledu z boku vyniknou dynamické linie, díky nimž obklopuje BMW X1 osobitá, troufalá a mladická aura.

BMW X1 nabízí i další, v tomto segmentu unikátní prvky – například jedinečný interiér, zaměřený na skutečnou radost z jízdy. Prémiové prostředí uvnitř vozu, které je novou interpretací časem prověřeného přístupu orientovaného na řidiče, vyniká nejen zvýšenou pozicí za volantem typickou pro modely BMW X, ale i exkluzivními materiály na vysoké úrovni řemeslného zpracování. Ke standardní specifikaci jsou nabízeny také alternativní varianty v podobě Modelů Advantage, Sport Line, xLine a M Sport, jež vynikají speciálními designovými prvky uvnitř i vně automobilu. Umožňují majitelům X1 dát automobilu jedinečný a individuální charakter, který ještě intenzivněji podtrhuje buď agilní sportovnost, nebo všestrannou off-roadovou povahu nového BMW X1.

Impozantní vzezření, robustní proporce, dynamické linie

Rozměrné vzpřímené ledvinky BMW, vstupní otvor pro přívod vzduchu rozdělený na tři části, charakteristický „šestioký“ výraz tvořený dvojitými kruhovými světlomety a mlhovými světlomety pod nimi – to jsou základní charakteristické prvky přední části modelu. Svalnaté podběhy kol a designové linie stáčející se ve tvaru písmene X k masce chladiče dokreslují autoritativní přítomnost charakteristikou pro vozy BMW X. V rámci sériové výbavy jsou k dispozici LED světla pro denní svícení, zatímco LED světlomety, které vytvářejí podobně bílé světlo jako ve dne, jsou v nabídce volitelné výbavy.

S délkou 4439 mm, šířkou 1821 mm a výškou 1598 mm následují v kompaktní formě proporce nového BMW X1 přístup Sports Activity Vehicle. Nový automobil nejvíc narostl do výšky (v porovnání s předchůdcem o 53 mm), díky čemuž se podařilo získat více prostoru v interiéru. Solidní vzezření kompaktního modelu BMW X1 je dokresleno zejména černým ohraničením spodní části karoserie, hranatými konturami podběhů kol a rozměrnými plochami materiálu nad nimi. Při pohledu z boku vynikne atletické pojetí karoserie, dotvořené specifickým, dynamickým tvarem střešní linie, poutavými konturami a tvarem bočních oken, zkosených směrem dozadu.

Výrazná boční linie nového BMW X1 stoupá intenzivně směrem k zadní části vozu. Pokud je vozidlo vybaveno volitelnými LED světlomety, rozdělené zadní svítilny ve tvaru písmene L disponují podobným světelným proužkem. Jejich plochý obrys podtrhuje šířku zadní části vozu, zatímco vertikálně uspořádané černé segmenty kolem zadního skla příkladně navazují na střešní spoiler, a tím celému automobilu dodávají sportovní akcent.

Zákazníci si mohou pro nové BMW X1 vybrat dvě nemetalické a celkem deset metalických barev exteriéru. Speciálně pro Model M Sport je k dispozici metalický lak Estoril Blue.

Interiér nabízí harmonickou souhru mezi řidičem a luxusní elegancí

Přístrojová deska zaměřená na řidiče spolu s elegantně tvarovanými rozměrnými povrchy se také uvnitř drží osvědčené stylistické šablony typické pro vozidla Sports Activity Vehicle. Ploché povrchy přístrojové desky a ovladače na středové konzole, natočené směrem k řidiči, pomáhají udržet poklidnou kontrolu nad celým automobilem. Ovladače umístěné ve spodní části středové konzoly jsou obklopeny vysoce kvalitními materiály a od prostoru pro předního spolujezdce je odděluje nově navržená přepážka.

Přístrojový štít, sestávající ze dvou kruhových ukazatelů ohraničených malou kapličkou, řidiči pomáhá soustředit se výhradně na radost ze samotné jízdy. Systém iDrive se ovládá pomocí kontrolního displeje, a to buď v sériovém 6,5palcovém provedení, nebo v rámci volitelné výbavy jako 8,8palcový samostatně stojící kontrolní displej. Pás dekorační lišty vede přes celou šířku vozu a ohraničují jej výdechy topení, které jsou zvýrazněné akcentními prvky. Dekorační lišty s akcentním proužkem pokračují z přístrojové desky až do výplní dveří.

Exkluzivní Modely se specifickými designovými prvky

V rámci standardní výbavy nového BMW X1 čeká na cestující látkové čalounění v barevné kombinaci antracitová/černá, lišty čalounění interiéru v tmavé matné barvě Oxide Silver a dekory v leskle černém provedení. Kožené čalounění Dakota v černé nebo v barvě Canberra Beige lze zvolit v rámci doplňkové výbavy, stejně jako interiérové doplňky z kvalitního matného dřeva Oak Grain nebo Fineline Stream.

  • Model xLine: Maska chladiče BMW a její lamely jsou v rámci exteriérových doplňků Modelu xLine vytvořeny v matném hliníku. Robustní charakter Modelu xLine je podpořen také matně stříbrnými dekory nasávacích otvorů, nástavci prahů a ochranou spodní části karoserie. Čalounění interiéru je provedeno v kombinaci látka/kůže v barvě Granite hnědá/černá s černými doplňky a leskle černými dekoračními lištami a akcentními linkami v matném chromu Pearl Gloss Chrome.
  • Model Sport Line: Z mnoha speciálních prvků exteriéru verze Sport Line zaujmou především černé lamely v charakteristických ledvinkách BMW, nasávací otvory s doplňky ve vysoce lesklé černé barvě a ochrana spodní části karoserie v provedení Black Silver. Nástavce prahů a další prvky jsou lakovány v barvě karoserie. V interiéru verze Sport Line najdeme sportovní sedadla s červenými nebo šedými doplňky a dekoračními lištami interiéru buď v provedení lesklá černá, či hliníku s akcentními linkami v barvě matná korálově červená Coral Red.
  • Model M Sport: Model M Sport je vybaven specifickým M aerodynamickým paketem a 18palcovými, na přání dokonce 19palcovými koly M z lehkých slitin, které ještě podporují jeho dynamický charakter. Interiér Modelu M Sport nabízí sportovní sedadla v kombinaci látka/Alcantara v barvě antracitu s modrými doplňky a lišty interiéru v provedení Aluminium Hexagon s doplňky v matně modrém provedení. Sportovní design interiéru dokresluje také M kožený volant a černý strop v provedení Anthracite (BMW Individual).

Pro Modely Sport Line, xLine a M Sport je nabízeno také kožené čalounění Dakota s perforací v několika různých barvách. Výběr mnoha dalších interiérových doplňků je připraven pro všechna provedení. Navíc, každý z modelů má 18palcová kola z lehkých slitin s vlastním specifickým designem, jedinečné prahové lišty a paket LED světel s osvětlením okolí i klik dveří či osvětlení vnitřního prostoru s variabilními barvami světla a optickými LED vlákny v čalounění dveří.

Pohonné ústrojí a radost z jízdy: Široká paleta inovací pro široké možnosti sportovního využití

Druhá generace BMW X1 používá zcela nové hnací soustavy a nově navržený podvozek. Tím posiluje svoji jedinečnou pozici v oblasti všestrannosti a sportovních schopností. Vpředu napříč uložené 4válcové motory nejnovější generace od BMW Group nabízejí sílu, která je předávána na kola na běžné silnici či ve volném terénu pomocí nové verze inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive, nebo přes pokročilý pohon předních kol (podle konkrétní verze).

Dalším faktorem zlepšujícím schopnosti BMW X1 je nově vyvinutý podvozek, který zajišťuje nejen precizní ovladatelnost, ale také výrazně zvyšuje komfort jízdy. Několik aspektů pokládá základy radosti z jízdy, kterou řidiči BMW dobře znají, ale v tomto segmentu je ojedinělá: nízké těžiště, optimální rozložení hmotnosti 50:50, široké rozchody kol, krátké převisy, optimalizovaná hmotnost či impozantní tuhost karoserie a podvozku.

Hospodárné zdroje síly: zcela nová nabídka motorů

Nové BMW X1 bude zpočátku nabízeno s řadou motorů sestávající ze dvou zážehových a dvou vznětových jednotek o objemu 2,0 litru a s technologiemi BMW TwinPower Turbo. Všechny verze kromě BMW X1 sDrive18d jsou vybaveny výfukovým systémem s dvojicí koncovek, které podtrhují sportovní charakter nového BMW X1. Navíc, modelová paleta se v listopadu 2015 rozšíří o několik variant poháněných tříválcovými motory: BMW X1 sDrive18i s výkonem 100 kW/136 koní a BMW X1 sDrive16d s výkonem 85 kW/116 koní.

Motor pohánějící BMW X1 xDrive25i vyvíjí maximální výkon 170 kW/231 koní a vrcholný točivý moment 350 Nm, který je k dispozici mezi 1250 a 4500 ot./min. Jeho lineární zátah umožní akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Kombinovaná spotřeba modelu BMW X1 xDrive25i, u kterého je v rámci sériové výbavy použita nově vyvinutá 8stupňová převodovka Steptronic, dosahuje hodnot mezi 6,6 a 6,4 litru na 100 kilometrů, zatímco hodnoty emisí CO2 činí pouze 152–149 gramů na kilometr (testovací cyklus EU, záleží na konkrétním rozměru pneumatik).

Modely BMW X1 xDrive20i a BMW X1 sDrive20i pohání nová generace 4válcového zážehového motoru o výkonu 141 kW/182 koní, jehož točivý moment 280 Nm je k dispozici již od 1250 ot./min. Tato pohonná jednotka je standardně spojena s 8stupňovou převodovkou Steptronic. Nové BMW X1 xDrive20i zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 s, nové BMW X1 sDrive20i pak za 7,7 s. Jejich kombinované hodnoty spotřeby paliva dosahují 6,4–6,3 litru a 6,0–5,9 litru na 100 kilometrů, zatímco hodnoty emisí CO2 činí pouze 149–146 a 139–136 gramů na kilometr (testovací cyklus EU, záleží na konkrétním rozměru pneumatik).

Podmanivou tažnou sílu a vylepšenou hospodárnost přináší novým vznětovým motorům zejména přeplňování a přímé vstřikování common-rail s elektromagnetickými vstřikovači. Pod kapotou nového BMW X1 xDrive25d najdeme vícestupňové přeplňování s variabilní geometrií lopatek u obou, tedy vysokotlakého i nízkotlakého turbodmychadla, což zajišťuje neustálý příval síly, která je k dispozici i ve vyšších otáčkách. Vstřikovací systém pracuje s tlakem až 2500 barů. S maximálním výkonem 170 kW/231 koní se nová jednotka stala zatím nejvýkonnějším 4válcovým vznětovým motorem BMW, přičemž točivý moment vrcholící hodnotou 450 Nm je k dispozici mezi 1500 a 3000 1/min. Akcelerace z 0 na 100 km/h dosahuje se sériově montovanou osmistupňovou převodovkou Steptronic pouze 6,6 s, a to při kombinované spotřebě paliva pouze 5,2–5,0 litru na 100 kilometrů. Emise CO2 dosahují hodnot pouze 137–132 gramů na kilometr (testovací cyklus EU, záleží na konkrétním rozměru pneumatik).

Vznětové motory v BMW X1 xDrive20d a BMW X1 sDrive18d mají turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a vstřikovací systém common-rail s maximálním tlakem 2000 barů. V obou případech byl maximální výkon proti předchůdci navýšen o 5 kW na finálních 140 kW/190 koní, respektive 110 kW/150 koní. Řidiči obou modelů využívají točivý moment 400 a 330 Nm. Nové BMW X1 xDrive20d zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 s, zatímco nové BMW X1 sDrive18d zvládne stejný úkol za 9,2 s (Steptronic: 9,2 s). Tato zlepšení jdou ruku v ruce se sníženou spotřebou paliva a emisemi. Například nové BMW X1 xDrive20d vykazuje hodnoty 5,1–4,9 litru na 100 kilometrů a emise 133–128 gramů na kilometr, zatímco nové BMW X1 sDrive18d spotřebuje 4,3–4,1 (Steptronic: 4,5–4,3) litru na 100 kilometrů a vykazuje emise pouze 114–109 gramů (Steptronic: 119–114) na kilometr (testovací cyklus EU, záleží na konkrétním rozměru pneumatik).

Také nový vývoj: 6stupňová manuální převodovka a 8stupňová převodovka Steptronic

Nové BMW X1 sDrive18d je standardně vybaveno novou šestistupňovou manuální převodovkou, u níž zajišťuje hladký chod funkce přizpůsobení otáček. Senzor řazení slaďuje otáčky motoru s rychlostí otáčení vstupní hřídele převodovky, což má za následek velmi hladké řazení. V rámci volitelné výbavy se alternativou pro manuální převodovku v BMW X1 sDrive18d stává nově vyvinutá 8stupňová převodovka Steptronic, která je v ostatních modelech standardem. Nová verze automatu překvapí vylepšenou vnitřní účinností, ještě hladším chodem a dynamičtějšími změnami převodů. Modely BMW X1 sDrive18i a BMW X1 sDrive16d, které přijdou na trh v listopadu 2015, budou standardně vybaveny šestistupňovou převodovkou a na přání 6stupňovou převodovkou Steptronic.

Flexibilní, rychle reagující a hospodárnější než dosud: inteligentní pohon všech kol xDrive v novém BMW X1

Inteligentní pohon všech kol xDrive je pro druhou generaci BMW X1 nabízen ve zdokonalené podobě. Kompaktní, lehký a hospodárný systém pohonu všech kol přenáší sílu motoru mezi přední a zadní nápravu přesně podle toho, co vyžaduje situace – a to neustále. Propojení se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) umožňuje systému jednat v předstihu, a reagovat tak na jakékoliv náznaky přetáčivosti či nedotáčivosti. Zasahuje pomocí přesunu síly na kolo či kola, která točivý moment co nejefektivněji využijí. Systém BMW xDrive navíc zajišťuje výbornou trakci, optimalizovanou směrovou stabilitu a vylepšenou dynamiku zatáčení, a to za všech jízdních podmínek. Kromě toho díky propojení systémů DSC a xDrive může řidič pouhým stiskem tlačítka aktivovat Hill Descent Control (HDC), neboli asistent sjíždění příkrých svahů.

Systém xDrive v novém BMW X1 sestává z jednostupňového diferenciálu s kuželovým ozubením vpředu a elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky na zadní nápravě. Tyto prvky jsou propojeny dvoudílným spojovacím hřídelem. Při běžných situacích je síla přenášena na přední kola. Pokud je třeba, spojka – s pomocí elektrohydraulického čerpadla – přenese až 100 procent výkonu motoru na zadní kola. Zvládne to ve zlomku sekundy, aniž by při tom rušila řidiče. Systém DSC neustále zásobuje důležitými jízdními daty řídicí jednotku hydraulického čerpadla, aby mohla analyzovat jízdní situaci. Mezi zásadní data patří rychlost jízdy, příčné a podélné zrychlení, úhel natočení volantu, rychlost otáčení kol, stoupání, pozice pedálu plynu a nastavení DSC i voliče jízdních režimů. Tyto informace jsou využity k určení – a neustálému přesunu – ideálního poměru hnací síly mezi přední a zadní kola.

Recept na fascinující agilitu: propracované technologie podvozku s variabilním sportovním řízením a aktivními tlumiči Dynamic Damper Control v rámci volitelné výbavy

Technologie podvozku původního BMW X1 byla pro nový model kompletně přepracována a nyní obsahuje přední nápravu se spodními rameny a pružicími a tlumicími otočnými vzpěrami a víceprvkovou nápravu vzadu. Ke snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti přední nápravy jsou použité hliníkové náboje a těhlice doplněné nápravnicí a rameny z vysokopevnostní oceli. Díky tomu nabízí přední náprava lepší reakce při zatáčení a zajišťuje přesnější vedení kol při změnách směru jízdy. Zadní náprava je také z velké části vyrobena z vysokopevnostní oceli. Vylepšení agility a jízdního komfortu nového BMW X1 mají na svědomí duté zkrutné stabilizátory přední a zadní nápravy, stejně jako inovativní uložení náprav, speciálně upravená elastokinematika či uchycení tlumičů do karoserie pomocí propracovaného tříbodového uložení.

Nové BMW X1 je standardně vybaveno posilovačem řízení s proměnným účinkem Servotronic, zatímco novinkou v oblasti volitelné výbavy je variabilní sportovní řízení (Variable Sports Steering). Díky tomuto systému jsou parkovací a otáčecí manévry prováděny bezpečně a pohodlně s vynaložením pouze malé ovládací síly, zatímco při vyšších rychlostech se řidič může plně spolehnout na přesné řízení a směrovou stabilitu, kterou jsou modely BMW dobře známy. Speciálním volitelným prvkem je také sportovní podvozek M Sport, přinášející nejen tužší pružiny a nastavení tlumičů, ale také snižující světlou výšku vozidla o 10 mm. Poprvé je v nabídce volitelné výbavy pro BMW X1 také systém Dynamic Damper Control. Elektronicky ovládané tlumiče zlepšují jízdní chování modelů BMW X a zostřují jejich dynamické parametry. Dvě různá nastavení tlumičů lze snadno zvolit pomocí voliče jízdních režimů Driving Experience Control.

Volič jízdních režimů na středové konzole umožňuje řidiči nastavit vůz do různých módů, od sportovnějšího charakteru, přes komfortní nastavení až po hospodárný projev. Volbou módu COMFORT, SPORT nebo ECO PRO jedním stiskem tlačítka se změní reakce pedálu plynu a řízení. Pokud je automobil vybaven relevantními prvky výbavy, změní se také nastavení tlumičů a reakce automatické převodovky.

Stabilizační systém DSC v sobě obsahuje prvky jako protiblokovací systém (ABS), Dynamic Traction Control (DTC), Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC), funkci kompenzace brzdného účinku, sušení brzd či asistentu rozjezdu. Mezi další praktické technologie nabízené zákazníkům patří funkce stabilizace přívěsu, funkce aktivních závěrů diferenciálů Active Differential Brake (ADB) a Performance Control. Pokud je deaktivován systém DSC, do hry vstupuje funkce zamknutí předního diferenciálu, známá jako Electronic Differential Lock Control (EDLC). V prudkých zatáčkách dle potřeby přibržďuje protáčející se kolo a přenáší sílu na to druhé s větší adhezí. Všechny modelové varianty nového BMW X1 jsou vybaveny 17palcovými koly z lehkých slitin. V rámci volitelné výbavy lze vybrat z různých designů 17-, 18- a 19palcových kol z lehkých slitin.

BMW EfficientDynamics: Kompletní paket zajišťující mimořádnou hospodárnost

Zdokonalená hospodárnost všech součástí hnacího ústrojí, inteligentní řízení toků energie, pečlivá aplikace technologií snižování hmotnosti BMW EfficientLightweight a rozsáhlá opatření navržená k optimalizaci aerodynamiky – to vše má význam v generační proměně BMW X1 pro výrazné zlepšení hospodárnosti. Inovace vyvinuté v rámci přístupu BMW EfficientDynamics vytvářejí komplex úprav, který přináší ještě intenzivnější radost z jízdy v kombinaci s až 17procentním snížením spotřeby paliva a emisí (dle motoru) a snížením hmotnosti, současně při zvýšení tuhosti karoserie a podvozku.

Chlazení, když je potřeba, optimalizované tvary

Systematická vylepšení zahrnují i aerodynamiku nového BMW X1. Vzduchové klapky v masce chladiče BMW a na spodní části předního nárazníku mohou být aktivně zavřeny v případě, že je potřeba pouze nízká úroveň chlazení. Tím se snižuje odpor vzduchu způsobený přední částí vozidla. Vzduchové clony integrované do krajů předního nárazníku optimalizují proudění vzduchu kolem bočních kol a bočních panelů karoserie. Dochází tak k omezení turbulencí během jízdy. Nové BMW X1 má také hladkou a zakrytovanou spodní část, vzduchové deflektory na předních podbězích kol a vertikální odtrhové plochy. Tyto prvky společně se střešním spoilerem zajišťují efektivní odvod vzduchu kolem zadní části vozu. Se součinitelem odporu vzduchu (cx), dosahujícím nyní pouze 0,29, je nové BMW X1 vůdcem svého segmentu rovněž v oblasti aerodynamiky.

Motory, převodovky a pohon BMW xDrive: nižší hmotnost, lepší hospodárnost

Všechny motory nové generace BMW Group pracují s nejnovějšími technologiemi BMW TwinPower Turbo. Ty zahrnují například turbodmychadla integrovaná do výfukového sběrného potrubí či nejnovější verzi systému VALVETRONIC pro zážehové motory a systémy přímého vstřikování common-rail pro vznětové motory, pracující s ještě větším tlakem. Působivá hospodárnost nových pohonných jednotek je dokreslena použitím hliníkových bloků a hlav válců, kovaných klikových hřídelí s integrovaným pohonem vyvažovacích hřídelů, dále lehkými písty, kovanými ojnicemi, válci se sníženým třením a parametricky řízenými olejovými čerpadly.

Nová 6stupňová manuální převodovka a 8stupňová převodovka Steptronic mají sníženou hmotnost a vylepšenou vnitřní účinnost, což vede ke snížení spotřeby paliva. Manuální převodovka má odstředivý tlumič kmitů integrovaný ve dvouhmotovém setrvačníku, který vyhlazuje rotační oscilace vyskytující se v nízkých otáčkách motoru. Pokud řidič udržuje pro ekonomičtější jízdu spíše nižší otáčky, tento prvek mu zajišťuje větší komfort. Upravený, zmenšený hydrodynamický měnič nové samočinné převodovky snižuje energetické ztráty, zatímco širší rozsahy jednotlivých převodových poměrů umožňují ve vysokých rychlostech používat nižší otáčky motoru.

Verze inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive, vyvinutá pro nový model BMW X1, je výrazně odlehčena. Navíc, ztráty točivého momentu za běžných jízdních situací byly díky nové vícelamelové spojce sníženy o přibližně 30 procent. K jedinečnému jízdnímu zážitku s úsporným pohonem všech kol přispívá nový zadní diferenciál s výrazně vylepšenou efektivitou.

Inteligentní řízení energie, mód ECO PRO s funkcí klouzání

Technologie BMW EfficientDynamics použitá v novém BMW X1 obsahuje systém inteligentního řízení energie. Funkce rekuperace kinetické energie (Brake Energy Regeneration) umožňuje extrémně hospodárnou výrobu energie pro palubní systémy. Elektrický posilovač řízení, vodní a palivové čerpadlo pracují podle aktuální potřeby a fungují velmi efektivně. Kratší fáze žhavení snižuje množství energie potřebné pro nastartování vznětového motoru. Ukazatel optimálního řazení a funkce Auto Start Stop jsou u nového BMW X1 součástí standardní výbavy.

Režim ECO PRO, který se aktivuje pomocí voliče jízdních režimů, umožňuje řidičům nového BMW X1 s 8stupňovou převodovkou Steptronic využít funkci jízdy setrvačností. V rychlostech od 50 do 160 km/h dochází k odpojení pohonného ústrojí v okamžiku, kdy řidič sundá nohu z pedálu plynu a nezačne brzdit. Dalších úspor paliva bylo dosaženo použitím ložisek kol s nízkým třením a pneumatik s minimalizovaným valivým odporem. BMW EfficientLightweight: cesta snižování hmotnosti, zlepšení agility, bezpečnosti a hospodárnosti.

Chytrý mix materiálů použitých pro strukturu karoserie a komponenty podvozku nového BMW X1 umožnily zvýšit obratnost, snížit vibrace a vylepšit bezpečnost. To vše při optimalizované hmotnosti vozidla. Cílené použití za tepla lisované, vysoce a ultra-vysoce pevnostní oceli umožnilo snížit objem použitých materiálů a přitom výrazně navýšit torzní tuhost a pevnost. Kapota, části nárazníků či ložiska kol – podobně jako další části vozidla – jsou vyrobeny z hliníku.

Hmotnost podvozku byla snížena použitím vyspělých komponentů, jakými jsou duté zkrutné stabilizátory, poloosy či pístnice v tlumičích, a to nemluvíme o zvýšeném podílu použití hliníku. Přístup BMW EfficientLightweight přináší konstrukční řešení, jako je například produkce oceli s optimalizovanou pevností – ve formě na míru válcovaných polotovarů – pro přední přepážku a podpůrné body B-sloupků.

Karoserie a výbava: Více prostoru pro variabilní využití a jedinečný komfort

Jedinečný koncept, stojící za novým BMW X1, je reflektován také významným pokrokem v oblasti praktičnosti, bezpečnosti a komfortu. Všestranný model nenabízí pouze více místa pro pasažéry a jejich zavazadla, ale zapůsobí také přidanou variabilitou a prostorností. Obsáhlá standardní výbava a množství atraktivních doplňků podkresluje prémiový charakter kompaktního modelu BMW X. Rozšířeny byly také možnosti individualizace, a to díky Modelům Advantage, Sport Line, xLine a M Sport jako alternativ ke standardní specifikaci.

Nové BMW X1 zaujme vyšší pozicí sedadel (o 36 milimetrů vpředu a 64 mm vzadu v porovnání s předcházejícím modelem), větším prostorem pro hlavu, ramena a boky pro všechny cestující. Společně s horizontálními liniemi v interiéru vytvářejí výjimečnou úroveň pohodlí v typickém vnitřním prostředí automobilu Sports Activity Vehicle. Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 37 milimetrů, při výběru volitelných nastavitelných zadních sedadel dokonce až o 66 milimetrů, zatímco zavazadlový prostor o objemu 505 litrů představuje mezigenerační vylepšení o celých 85 litrů. Prostor pro náklad může být dále zvětšen až na 1550 litrů sklopením standardně dodávaných zadních sedadel, dělených v 40:20:40. Zadní sedák, dělený v poměru 60:40, může být posuvný, díky čemuž lze získat dalších 13 centimetrů a nastavit tak komfort sezení a přepravní kapacitu přesně dle požadavků. Jedinečná možnost posunování vpřed či vzad o 13 centimetrů je dále doplněna nastavitelným úhlem opěradel. Proces sklápění opěradel lze snadno zahájit pouhým stisknutím elektrického tlačítka uvnitř zavazadlového prostoru. V rámci volitelné výbavy je možné zvolit i sklápění opěradla sedadla spolujezdce, čímž se dále zvýší variabilita nového BMW X1.

Automatické ovládání pátých dveří (volitelně) zajišťuje ještě snadnější a pohodlnější využití kapacity nového BMW X1. Výbava Comfort Access obsahuje navíc funkci bezdotykového otevírání a zavírání pátých dveří. Nové BMW X1 může být navíc přímo z továrny vybaveno tažným zařízením s odnímatelnou hlavou, ale i přípravou pro zadní nosič.

Vnitřní prostor nového BMW X1 je vybaven rozměrnými kapsami ve dveřích, do kterých se pohodlně vejde litrová láhev, a také řadou dalších odkládacích prostor. Odkládací prostor je integrován do přístrojové desky na straně řidiče. Před voličem převodovky na středové konzole se pod posuvným krytem skrývají dva plnohodnotné držáky nápojů. V rámci volitelné výbavy je možné vybavit loketní opěrku řidiče a spolujezdce úložným prostorem. V rámci paketu jsou k dispozici navíc i speciální odkládací prostory pod předními sedadly, síťky na opěradlech předních sedadel, středová loketní opěrka s držáky nápojů pro zadní cestující, přídavná 12voltová zásuvka a síťový program pro zajištění menších věcí v zavazadlovém prostoru.

Atraktivní výbavové varianty, exkluzivní prvky zvyšující komfort

V sériové výbavě nového BMW X1 nechybí ovládací systém iDrive s barevným displejem o úhlopříčce 6,5 palce, ani audiosystém se šesti reproduktory a přípojkou AUX a USB, Bluetooth hands-free pro telefonování, volič jízdních režimů a klimatizace. Součástí rozsáhlé standardní výbavy jsou také přední mlhové světlomety, dálkově ovládané centrální zamykání a bezklíčkové startování motoru, elektricky ovládaná okna, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, kůží potažený volant nastavitelný v obou směrech a dešťový senzor s funkcí automatického svícení.

Model Advantage nabízí rovněž tempomat s brzdnou funkcí, multifunkční volant, dvouzónovou automatickou klimatizaci a systém Park Distance Control se zadními parkovacími senzory. Modely Sport Line, xLine a M Sport jsou těmito prvky většinou vybaveny také. Ale společně s jejich specifickými exteriérovými a interiérovými designovými prvky přinášejí také sportovní kožený volant – nebo M sportovní kožený volant a M podložku pro levou nohu (Model M Sport). Mezi prvky na seznamu volitelné výbavy vyniká prosklená panoramatická střecha o rozměrech 1200 x 847 mm. CD přehrávač, digitální tuner (DAB) a HiFi systém Harman Kardon s 12 reproduktory a digitálním zesilovačem o výkonu 360 W nabízejí úžasný akustický zážitek.

BMW ConnectedDrive v novém BMW X1: Pokročilá inteligentní konektivita

Větší počet nových asistenčních systémů řidiče a služeb mobility od BMW ConnectedDrive než v případě původního BMW X1 dále dokresluje pokrok dosažený při vývoji nového modelu. Z výše umístěných modelů BMW X pochází mnoho specifických systémů zaměřených na zvýšení komfortu a bezpečnosti.

Ukazovat cestu do budoucnosti – a vaší destinace: systém Navigation Plus s BMW Head-Up displejem

Navigační systém využívá k navádění do cíle standardně dodávaný kontrolní displej, kde pomocí směrových šipek a působivé grafiky umožňuje sledovat situaci z různých úhlů. Pokud je vůz vybaven multifunkčním volantem, lze cíl zadávat pomocí hlasového ovládání. Velmi pokrokový je Navigační systém Plus, který využívá větší, nyní 8,8palcový kontrolní displej s možností rozdělení a celou řadou dalších funkcí, a v neposlední řadě i BMW Head-Up Displej. Tento systém umožňuje přesné navádění k cíli včetně výběru ideálního pruhu, který se zobrazuje na barevném displeji uprostřed přístrojového štítu, nebo je projektován na čelní sklo. BMW Head-Up Displej promítá tyto a další informace přímo do řidičova zorného pole. Tím umožňuje zaregistrovat informace bez toho, aby byl nucen přestat sledovat silnici před sebou.

Driving Assistant Plus s Traffic Jam Assistant

Asistenční systémy v novém BMW X1, využívající ke své činnosti čelní kameru, zajišťují větší jistotu a bezpečí v různých jízdních situacích. Volitelný Driving Assistant obsahuje řadu funkcí: upozornění na nežádoucí opuštění jízdního pruhu, ukazatel rychlostních limitů včetně zákazu předjíždění, BMW Selective Beam včetně neoslňujícího asistentu dálkových světel a také funkci varování před kolizí s rozpoznáváním chodců a funkcí nouzového brzdění. Navíc k těmto funkcím lze v rámci výbavy Driving Assistant Plus přidat ještě adaptivní systém na udržování přednastavené rychlosti s funkcí Stop & Go – ta zajišťuje udržování nastavené rychlosti v pásmu od 30 do 140 km/h, přičemž udržuje bezpečnou vzdálenost mezi automobily.

Připraven je rovněž asistent jízdy v kolonách Traffic Jam Assistant. V rychlostech do 60 km/h tato funkce udržuje vzdálenost od automobilu vpředu a za řidiče hlídá i jízdu v jízdním pruhu. Funkce Traffic Jam Assistant používá řízení k tomu, aby vozidlo jelo neustále ve středu daného jízdního pruhu. Funguje pouze v případě, že má řidič na volantu alespoň jednu ruku. Funkce Park Distance Control a couvací kamera pomáhají dosáhnout precizních manévrů při parkování s minimální námahou. Informace z kamery se zobrazují na kontrolním displeji. Volitelný Parkovací asistent pomáhá řidiči najít místo na paralelní parkování a automaticky tam zaparkovat. Služby a aplikace BMW ConnectedDrive.

Doplňková výbava ConnectedDrive Services umožňuje použít internetový portál BMW Online pomocí SIM karty zabudované ve vozidle, stejně jako snadno integruje chytrý telefon a jeho aplikace do systému vozidla. Standardním prvkem jsou je tísňové volání E-Call a BMW Teleservices. Stále rostoucí výběr aplikací pro chytré telefony nabízí uživatelům různé funkce včetně poslechu internetového rádia, použití sociálních sítí jako Twitter nebo služeb, jako jsou Spotify, Life 360, GoPro a mnohé další. V rámci ConnectedDrive Services lze využívat také informační službu Concierge Services, funkce Remote Services, internet, dopravní informace Real Time Traffic Information či předplacené hudební služby Online Entertainment nabízející přístup k více než 22 milionům písní z celého světa.

ConnectedDrive Store nabízí ještě flexibilnější přístup. Jednoduchou registrací se uživatelé dostanou k řadě různých služeb naplňujících jejich individuální potřeby – a to kdykoliv a kdekoliv. ConnectedDrive Store není k dispozici pouze na internetu, ale také přímo ve vozidle. Zakoupené prvky jsou funkční pouhých pár minut po objednání.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru