Mercedes-AMG GLC 43 4Matic: biturbo V6 v SUV

Autor: Jan Karlík - 21. 3. 2016


Jak jsme vás již informovali, Mercedes-Benz, respektive jeho sportovní divize AMG, se nechal inspiroval podobným konceptem, který funguje už dlouhá léta u Audi. Ostré modely nabízejí ve dvou různých výkonových verzích. Nejnovější přírůstek do této rodiny představuje Mercedes-AMG GLC 43 4Matic.

Mercedes-AMG GLC 43

Vůbec poprvé však divize AMG míří do segmentu středně velkých SUV. Předchozí GLK nikdy v plnohodnotné verzi AMG nedorazilo, dostupné bylo jen s AMG paketem, který měl ke sportovnosti daleko. Pod kapotou rychlého GLC se objevuje stejný motor jako v modelech Mercedes-AMG C 43 a Mercedes-AMG E 43. Jedná se o třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly. Agregát je v případě GLC vyladěn na výkon 367 koní (270 kW) a točivý moment 520 Nm, který je dostupný v širokém pásmu 2 500 až 4 500 otáček za minutu. A to je slušná porce na malého horala. Dynamické parametry jsou díky tomuto motoru vážně zajímavé! GLC 43 zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhé 4,9 sekundy! Maximální rychlost je jako již tradičně elektronicky omezena na 250 km/h. Normovaná kombinovaná spotřeba je pak trochu k smíchu. Reálné hodnoty budou asi někde jinde, než deklarovaných 8,3 l paliva na 100 ujetých km.

V6 BiTurbo je standardně spárováno s devítistupňovým automatem. V režimu Sport Plus nabídne řazení s meziplyny a velmi krátký čas přeřazení. Mercedes-Benz slibuje, že v manuálním režimu, kde lze řadit pomocí páček pod volantem, převodovka sama nepřeřadí a nechá motor štěkat v omezovači. Samozřejmostí je pohon všech kol 4Matic, který má v základním režimu poměr 31:69. Klade tedy důraz na zadní nápravu. V základní výbavě modelu AMG najdete také adaptivní podvozek se vzduchovým odpružením. Řízení má proměnlivý převod v závislosti na rychlosti. O zpomalení zběsilého GLC se starají karbonové brzdy, přední kotouče mají průměr 360 mm a čtyřpístkové třmeny, zadní 320 mm a třmeny jednopístkové.

Mercedes-AMG GLC 43 4Matic se od standardního modelu odlišuje také vzhledem. Vpředu se objevuje diamantová maska chladiče, nová jsou pěti paprsková 19″ kola a záď zdobí dvě dvojité koncovky výfuku.

K oficiální premiéře dojde na nadcházejícím autosalonu v New Yorku.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru