Brabus 850 Cabrio: nejšílenější kabriolet na světě – foto

Autor: Jan Karlík - 21. 6. 2016


Brabus si pro prezentaci svého nejnovějšího výtvoru vybral zajímavé místo. Tím místem nebyl žádný světový autosalon, ani snobská akce, nýbrž slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Nejnovější počin německého tunera nese název Brabus 850 Cabrio a pod tímhle názvem se ukrývá dost zásadně upravený Mercedes-Benz třídy S Kabriolet.

Brabus 850 Cabrio 1

Jako základ pro tuto úpravu posloužil už tak dost potentní Mercedes-AMG S 63 Kabriolet, který má pod svou dlouhatánskou kapotou umístěný osmiválec o objemu 5,5 litru. Na tenhle objem můžete rovnou zapomenout. V Brabusu ho totiž převrtali na 5,9 litru! Osmiválec navíc dostal kompletně kované vnitřnosti a nové svody. Dvojice turbodmychadel od AMG byla vyměněna za nová a větší. Jiný je také katalyzátor a výfuk z nerezové oceli. V Brabusu odvedli vážně dobrou práci, protože výsledný výkon takto upravené jednotky dosahuje na 850 koní (625 kW) a točivý moment se usadil na těžko uvěřitelné hodnotě 1 450 Nm! Ve standardním režimu je však kvůli životnosti převodovky elektronicky omezen na hodnotu 1 150 Nm. Zadní kola by se s takovou porcí asi poprala dost těžko, a tak směřuje všechen ten výkon na čtyři kola díky systému 4Matic.

Brabus 850 Cabrio je tak nejsilnějším čtyřmístným kabrioletem na planetě. To mu pochopitelně propůjčuje velmi slušné dynamické schopnosti. Z 0 na 100 km/h se tento kabriolet dostane za pouhých 3,5 sekundy. Z 0 na 200 km/h to pak trvá 9,4 sekundy. Maximální rychlost musí být vzhledem k pneumatikám elektronicky omezena na 350 km/h.

Pro Brabus je poměrně typický také aerodynamický kit, který se nevyhnul ani této úpravě. Předělaný je přední i zadní spoiler, kompletně nový je zadní difuzoru a další řada karbonových dílů. A na závěr jednu dobrou zprávu, pokud se celkem logicky obáváte o životnost takto upraveného vozu, není důvod. Vzhledem k úzké spolupráci Mercedesu a Brabusu dostanete od úpravce záruku na tři roky nebo do ujetí 100 tisíc kilometrů.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru