Bentley Continental GT Speed: Technické specifikace nejrychlejšího Bentley

Autor: Pavel Srp - 29. 8. 2012


Technické specifikace nejrychlejšího sériově vyráběného modelu Bentley všech dob jsou „venku“! Continental GT Speed pohání motor W12 o výkonu 625 koní spojený s osmistupňovou samočinnou převodovkou. U modelu GT W12 došlo ke snížení emisí CO2 a paliva až o 12%. Model s pohonem všech kol se představuje na právě probíhajícím mezinárodním autosalonu v Moskvě.

O pohon vlajkové lodi značky Bentley se stará kultovní, dvakrát přeplňovaný šestilitrový motor Bentley W12, jenž pro okamžitou dostupnost vysokých výkonů generuje 625 koní při 6000 ot./min a 800 Nm točivého momentu, dostupného v rozmezí 2000–5000 ot./min. Oproti standardnímu Continentalu GT se jedná o nárůst o 50 koní a 100 N.m. Díky nové osmistupňové, „na krátko“ poskládané automatické převodovce a unikátnímu softwaru motoru dokáže Continental GT Speed vystartovat z 0 na 100km/h za 4,2 sekundy. Rychlosti 160km/h dosáhne během pouhých 9 sekund a síla mu dojde až na 330 km/h!

U Bentley Speed jdou výkony ruku v ruce s vylepšeným podvozkem se zesílenými pružinami, stabilizátory a silentbloky. Svůj podíl má také snížená světlá výška (o deset milimetrů), přenastavené elektronicky ovládané tlumení a systémy řízení. Pohon všech kol je nastavený v poměru 60:40 ve prospěch zadní nápravy.

Decentní designové prvky odlišující GT Speed od zbytku modelové řady. Zahrnují 21palcová desetipaprsková kola, tmavou výplň masky chladiče, níže položené otvory pro nasávání vzduchu v nárazníku a koncovky výfuku s vnitřními drážkami. Ručně zpracované interiéry modelů Speed jsou exkluzivně

vybaveny prvky Mulliner Driving Specification a zahrnují prošívanou a perforovanou kůži a lesklé kovové detaily s širokou nabídkou jejich opracování. Exkluzivně pro Speed je v nabídce zatmavený hliník, stejně jako karbon. Výsledkem je charakteristické, moderní a sportovně luxusní kupé.

Pohonné jednotky W12 modelů Continental GT a Continental GTC s výkonem 575 k těží z vylepšení, kterými prošel silnější GT Speed. K nové řídicí jednotce motoru a osmistupňové převodovce se u všech modelů přidal systém rekuperace energie. Ve výsledku to přináší úsporu 12% ve spotřebě paliva a emisí CO2 napříč celou modelovou řadou Continental GT, u verze kabriolet GTC pak o 10%.

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru