Alpina B5 Bi-Turbo: pro modelový rok 2016 dostala 600 koní

Autor: Jan Karlík - 27. 11. 2015


Značku Alpina známe všichni jako „úpravce“ vozů BMW, nicméně Alpina se kvůli rozsahu a komplexnosti úpravy vnímá jako samostatný výrobce. Pokud si takové auto koupíte, dokonce se i změní VIN kód původního vozu. I z toho důvodu přichází Alpina s modernější verzí své B5 Bi-Turbo pro modelový rok 2016.

bmw-alpina-b5-biturbo-01-1

Jako základ pro své úpravy používá Alpina BMW 550i. Přepracovaný osmiválec o objemu 4,4 litru se dvěma turbodmychadly nyní disponuje výkonem 600 koní (441 kW) točivým momentem 800 Nm. Krásně kulaté hodnoty :-) S takovou malou jadernou elektrárnou pod kapotou zrychlí B5ka z klidu na stovku za 4,2 s a v rozletu se bez omezovače zastaví na neskutečných 328 km/h. Nechme teď stranou, že Alpina uvádí nezměněnou spotřebu, tedy 9,5 litrů na 100 km. Kdo s takovým autem bude jezdit pod deset litrů, zasloužil by zastřelit. Alpina je značka, která ctí tradice a tak i v tomto případě dostanete i při extrémních výkonech neskutečně pohodlný vůz, který bezkonkurenčně snoubí komfort s výrazně nadprůměrnou dynamikou.

Kromě zakázkového odpružení k tomu mají pomoci také elektronicky ovládané tlumiče a systém aktivního potlačování náklonů. A protože se tady bavíme o 600 koních, standardem je také samosvor na zadní nápravě od Drexler Motor Sport.

Již typickým prvkem je čalounění kůží Merino, která je doplněna dekory v klavírovém černém laku. Seznam příplatkové výbavy je samozřejmě rozsáhlý, zmiňme například titanový sportovní výfuk od Akrapoviče, který nejenže významně zlepší zvuk a o něco víc naštve vaše sousedy, ušetří také 17 kg na hmotnosti. Alpina myslí také na brzdový systém. Už v základu máte zvětšené kotouče, v příplatcích pak najdete karbon-keramické řešení. Pokud jste se zamilovali, pro verzi sedan si přichystejte 108 600 € (cca 2 930 000 Kč) a pro kombi o 3 300 € více.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru