Ústřední pódium stánku společnosti Nissan na ženevském autosalonu (6. až 18. března) bude patřit čtveřici konceptů, které s důvěrou pohlížejí nejen do roku 2012, ale i do vzdálenější budoucnosti.

Konceptům bude tvořit společnost současná atraktivní nabídka modelů vozů Nissan, které této značce pomohly zaznamenat v roce 2011 rekordní prodeje.

Jedním z klíčových momentů bude světová premiéra konceptu INVITATION, předobrazu nového produkčního modelu, jehož představení je v Evropě plánováno na rok 2013. Po uvedení na trh se tento vůz zařadí mezi modely Micra a Juke a automobilka Nissan tak bude v tomto segmentu disponovat nejširší nabídkou ze všech výrobců.

 

INVITATION nabízí nejen sebejistý a energický design, ale také moderní a prostorný interiér v kompaktním balení. Atraktivní koncept demonstruje aktuální filozofii značky Nissan na poli odlehčených konstrukcí a moderních motorů. Temperamentní povaha se v něm snoubí s mimořádně nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi – právě za tento nekompromisní přístup sklízí automobilka Nissan stále více uznání.

INVITATION rovněž disponuje některými z nejmodernějších technologií ve své třídě, jakými jsou například uznávaný systém monitorování okolí vozu (AVM), který nabízí pohled na vůz z ptačí perspektivy a usnadňuje tak parkování, nebo systém Nissan Safety Shield využívající kamery a snímače přiblížení k varování řidiče před možným nebezpečím.

INVITATION je jedním ze dvou konceptů, které si v Ženevě odbudou světovou premiéru. Podrobnosti o druhém odhalení jsou až do zahájení akce přísně tajné.

A to není vše. V Ženevě zažijí evropský debut dva další koncepty, které poodhalí budoucí směřování automobilky Nissan.

Prvním z nich je předpremiéra dalšího 100% elektromobilu Nissan, modelu e-NV200. Koncept vychází z globálně oceňovaného a cenově dostupného rodinného vozu NV200, který v provedeních Combi a Evalia nabízí pohodlnou přepravu až sedmi cestujícím. NV200 byl nedávno vybrán jako základ nové generace vozidel newyorské taxislužby, která se již brzy stanou typickou kulisou tohoto velkoměsta.

e-NV200 demonstruje další krok automobilky Nissan směrem k vedoucímu postavení v oblasti vozidel s nulovými emisemi. Navazuje přitom na osobní vůz LEAF, který se již prodává a brázdí silnice na důležitých světových trzích.

Do budoucnosti pomůže nahlédnout také koncept Juke NISMO. Vůz, který byl poprvé představen v prosinci 2011 na tokijském autosalónu, obohacuje osobitý crossover Juke o sportovní geny.

Juke NISMO se inspiruje u legendární sportovní divize automobilky Nissan a poodkrývá strategický zájem automobilky Nissan uvádět na trh výkonné a prémiové sportovní verze tradičních vozů Nissan, které budou zárukou nadšení z jízdy.

Tyto čtyři koncepty budou doprovázeny zástupci jedné z nejširších nabídek jediného výrobce na trhu – od městských vozů Pixo a Micra, přes bestsellery Juke a Qashqai, odolné terénní automobily Navara a Pathfinder a průkopnický elektromobil Nissan LEAF, až po úžasný supersport GT-R.

V souladu se závazkem neustálého vylepšování produktů Nissan budou představeny také menší změny mnoha sériově vyráběných vozů pro modelový rok 2012 nebo speciální verze, které přinesou zákazníkům přidanou hodnotu nebo více vzrušení.

Jedna věc, která je společná všem vozům s logem Nissan, však zůstává. Ať se jedná o osobní vůz nebo dodávku, každý Nissan nese geny značky: inovace a vzrušení. Tento recept si zákazníci prostě oblíbili. Navzdory ekonomické krizi byl rok 2011 pro automobilku Nissan v Evropě tím nejlepším v historii. Ve srovnání s rokem 2010 se objem prodejů zvýšil o 25 procent, takže společnost získala dosud největší tržní podíl: 3,7 procenta.

Prodeje v každém měsíci překonaly hodnoty z roku 2010 a společnost zaznamenala výrazný růst na velkých trzích, přičemž v Rusku, Velké Británii a Francii se Nissan dostal mezi trojici nejlepších. Rusko oznámilo prodej 138 827 vozů (tj. nárůst o 74%), Velká Británie 107 053 vozů (tj. nárůst o 11%) a Francie 77 783 vozů (tj. nárůst o 31%).

Nejlépe prodávaným modelem Nissanu byl Qashqai. Navzdory tomu, že oslavil již páté narozeniny, jeho popularita neklesá a podařilo se mu získat titul „vozu, který vzdoruje gravitaci“. V roce 2010 našlo kupce v Evropě více než 250 000 exemplářů tohoto segment definujícího crossoveru, který se prodává v pětisedadlové verzi nebo v provedení se sedmi sedadly jako Qashqai+2.

Paul Wilcox, senior viceprezident pro prodej a marketing v Evropě, prohlásil: „Tyto výsledky táhnou nahoru modely, které definují své segmenty – modely, které navrhujeme, konstruujeme a vyrábíme v Evropě a pro Evropu. Kolem 70 % vozidel prodaných v tomto regionu vyrobí závody Nissan ve Velké Británii, Španělsku a Rusku. Díky tomu naše modelová řada drží krok s evropskou poptávkou v oblasti stylu, kvality, výkonu a spolehlivosti.“

„Vize automobilů budoucnosti, kterou poodhalují tyto čtyři koncepty – ve spojení s naší silnou a komplexní stávající nabídkou – ukazuje všeobecnou důvěru v pokrok, kterou dnes značka Nissan chová. Do roku 2016 se chceme stát nejprodávanější asijskou značkou v Evropě.“

 

Tisková zpráva/-PS-